Poseł PSL komentuje pretensje konkurencji: - Politycy PO niech sami odpowiedzą sobie na pytanie, dlaczego nie poszliśmy z nimi w koalicji - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Jarosław Rzepa.
Tak zareagował na słowa innego posła ze Szczecina, Sławomira Nitrasa z KO, który stwierdził, że "Kosiniak-Kamysz (szef PSL - przyp. red.) oddał władzę Kaczyńskiemu". Rzepa - wybrany z listy Koalicji Polskiej PSL oraz Kukiza - odpowiadał, że "diabeł tkwi w szczegółach".
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Jeżeli czyimś jedynym programem wyborczym jest "anty-PiS", to nie ma się co dziwić jego frustracji. Pozostaje tylko pokiwać głową z politowaniem.
Może z czasem niektórzy uświadomią sobie, że wspieranie autorytaryzmu jest błędem.
Nitras jest ponoć politologiem z wykształcenia, jednak słuchając tej jego analizy preferencji wyborczych mam wrażenia, że dyplom znalazł w czipsach :))
To Kaczyńskiemu zależało, by PSL szedł do wyborów razem z PO i całą KO!
Taki układ był dla PiS korzystny, bo dawał mu zdecydowaną przewagę na wsi i w małych miasteczkach, co dobitnie pokazały wybory do PE!
Ludzie ze wsi czy małych miasteczek za bogaojca nie oddaliby głosu na sojuszników pedałów, komuchów i wrogów kościoła! PIS z tymi swoimi nowobogackimi buraczanymi hrabiętami kłuł w oczy, ale i tak był bardziej dla nich strawny.
Tak więc PSL idąc oddzielnie do wyborów faktycznie znacząco zmniejszyło wygraną PiSu.
Dodatkowo na niekorzyść kaczystów zadziałali narodowcy, najconaliści, faszyści i inne oszołomy, które KUPĄ poszły i też się dostały.
Do tego - co należy podkreślić - zmalała "ilość PiS-u w PiS-ie". Skurczył się Zakon PC, osłabła na sile zyskały karykatury typu ziobryści i gówniaki
Zobacz także
2019-09-19, godz. 10:16
"Nie świruj, idź na wybory". Litwiński komentuje: Cel słuszny, konwencja nieprzemyślana
Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwińsk…
» więcej
2019-09-19, godz. 09:24
Litwiński o Kidawie-Błońskiej: Polacy są wyczuleni na tego typu polityczny teatr
Ruch w dobrą stronę, ociepla wizerunek tego środowiska, ale jest to element politycznego teatru - tak o kampanijnym manewrze Grzegorza Schetyny z wysunięciem na pierwszy plan Małgorzaty Kidawy-Błońskiej mówił były poseł PO Arkadiusz…
» więcej
2019-09-18, godz. 11:25
Rzepa: Niech sąd skaże tych, którzy są winni, jeżeli są winni
Nie da się powiedzieć, że sprawa Stanisława Gawłowskiego nie ma zabarwienia politycznego - stwierdził w środę w "Rozmowach pod krawatem" szef zachodniopomorskiego PSL Jarosław Rzepa.
» więcej
2019-09-18, godz. 09:30
Szef PSL składa identyczne obietnice jak rok temu
Chciał rozmawiać o programie PSL, choć pytany o realizację swoich niedawnych obietnic wyborczych szczegółów nie podał. Szef zachodniopomorskiego PSL Jarosław Rzepa w "Rozmowie pod krawatem" oceniał, że poruszanie takich zagadnień…
» więcej
2019-09-17, godz. 12:06
Napieralski: Ludzie nie dają do końca wiary w to, co dzieje się wokół Stanisława Gawłowskiego
Senator KO Grzegorz Napieralski komentował w "Rozmowach pod krawatem" start oskarżanego o korupcję polityka. Gawłowski formalnie w tych wyborach startuje do Senatu z własnego komitetu, ale w okręgu nie ma kontrkandydata z Koalicji O…
» więcej
2019-09-16, godz. 11:15
Bedka: Konfederacja otworzyła drzwi wszystkim
Otworzyliśmy szeroko drzwi, ale nie wszyscy chcieli z naszej propozycji skorzystać - mówił Marcin Bedka. Kandydat Konfederacji w "Rozmowach pod krawatem" komentował zawirowania przy tworzeniu list, a także odejścia głośnych dzia…
» więcej
2019-09-16, godz. 09:22
Kandydat Konfederacji: sprzeciwiamy się temu, jak ruch LGBT się nam narzuca
Jeżeli demonstracja nie przekracza norm obyczajowych, nie ma powodów do protestu - tak o sobotnim Marszu Równości mówił kandydat Konfederacji do Sejmu Marcin Bedka.
» więcej
2019-09-12, godz. 10:18
"Trzaskowski nie poradził sobie z awarią w oczyszczalni"
Typowa Platforma Obywatelska w rządzeniu - tak, zdaniem europosła Patryka Jakiego, można podsumować katastrofę ekologiczną w Warszawie po awarii w oczyszczalni ścieków "Czajka".
» więcej
2019-09-11, godz. 11:17
Wieczorek: Zdobycie mandatu nie jest przesądzone
Lewica wraca do parlamentu - przekonywał w "Rozmowach pod krawatem" szef zachodniopomorskiego SLD Dariusz Wieczorek.
» więcej
2019-09-10, godz. 11:12
Poseł Dobrzyński o prezydencie Szczecina: Nie jest bezstronny
Nie jest bezstronny, bo rządzi z Koalicją Obywatelską - tak działania Piotra Krzystka i jego "Deklarację Szczecińską" ocenia poseł Prawa i Sprawiedliwości Leszek Dobrzyński.
» więcej
2019-09-10, godz. 09:15
"Nie pierwszy raz dosięgają PiS jakieś oskarżenia. To jest po prostu podłe"
Poseł komentuje zniszczone i wymalowane w swastyki plakaty wyborcze polityków PiS: - Podłe próby przypisywania Prawu i Sprawiedliwości sympatii do zbrodniczych ideologii - mówił Leszek Dobrzyński w "Rozmowie pod krawatem".
» więcej
2019-09-09, godz. 11:16
Wojewódzki radny o działaniach PO: To obraz kiepskiej władzy w regionie
Radny sejmikowej opozycji komentuje pomysł marszałka na budowę siedziby jego urzędu: - Inwestycja, która "w pigułce" pokazuje jakość sprawowania władzy w regionie przez PO - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" Paweł Mucha z klubu…
» więcej
2019-09-09, godz. 10:24
Mucha: PiS wygrał wybory i Polska się rozwija w sposób dynamiczny
Polski rząd potrafi prowadzić sprawy gospodarcze i wszyscy to widzą - mówił w poniedziałek w "Rozmowach pod krawatem" minister kancelarii prezydenta Paweł Mucha, pytany o tak zwany "hat-trick Kaczyńskiego".
» więcej
2019-09-06, godz. 10:13
Możliwe zmiany w Operze na Zamku
Nadchodzą zmiany w zespole Opery na Zamku w Szczecinie. Dyrektor baletu Karol Urbański może niedługo odejść - zapowiadał w "Rozmowach pod krawatem" Radia Szczecin dyrektor Opery na Zamku Jacek Jekiel.
» więcej
2019-09-05, godz. 09:41
Poseł Kukiz'15: "Antysystemowe są postulaty i to odmienienie sceny politycznej"
Polacy to rozumieją - tak o sojuszu Kukiz'15 i Polskiego Stronnictwa Ludowego mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Jarosław Sachajko.
» więcej