Poseł PSL komentuje pretensje konkurencji: - Politycy PO niech sami odpowiedzą sobie na pytanie, dlaczego nie poszliśmy z nimi w koalicji - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Jarosław Rzepa.
Tak zareagował na słowa innego posła ze Szczecina, Sławomira Nitrasa z KO, który stwierdził, że "Kosiniak-Kamysz (szef PSL - przyp. red.) oddał władzę Kaczyńskiemu". Rzepa - wybrany z listy Koalicji Polskiej PSL oraz Kukiza - odpowiadał, że "diabeł tkwi w szczegółach".
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Jeżeli czyimś jedynym programem wyborczym jest "anty-PiS", to nie ma się co dziwić jego frustracji. Pozostaje tylko pokiwać głową z politowaniem.
Może z czasem niektórzy uświadomią sobie, że wspieranie autorytaryzmu jest błędem.
Nitras jest ponoć politologiem z wykształcenia, jednak słuchając tej jego analizy preferencji wyborczych mam wrażenia, że dyplom znalazł w czipsach :))
To Kaczyńskiemu zależało, by PSL szedł do wyborów razem z PO i całą KO!
Taki układ był dla PiS korzystny, bo dawał mu zdecydowaną przewagę na wsi i w małych miasteczkach, co dobitnie pokazały wybory do PE!
Ludzie ze wsi czy małych miasteczek za bogaojca nie oddaliby głosu na sojuszników pedałów, komuchów i wrogów kościoła! PIS z tymi swoimi nowobogackimi buraczanymi hrabiętami kłuł w oczy, ale i tak był bardziej dla nich strawny.
Tak więc PSL idąc oddzielnie do wyborów faktycznie znacząco zmniejszyło wygraną PiSu.
Dodatkowo na niekorzyść kaczystów zadziałali narodowcy, najconaliści, faszyści i inne oszołomy, które KUPĄ poszły i też się dostały.
Do tego - co należy podkreślić - zmalała "ilość PiS-u w PiS-ie". Skurczył się Zakon PC, osłabła na sile zyskały karykatury typu ziobryści i gówniaki
Zobacz także
2019-04-04, godz. 09:33
Przez Koalicję Europejską "Platforma wprowadziła się w kanał"
Platforma Obywatelska sama "wprowadziła się w kanał", bo powstanie tego wyborczego sojuszu, czyli Koalicji Europejskiej, tak naprawdę nie leży w interesie tej partii - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Maciej Drzonek.
» więcej
2019-04-03, godz. 10:20
Przebudowa Teatru Polskiego i wątpliwości radnego PiS
Wątpię, czy ta inwestycja rozpocznie się w tym roku - tak o przebudowie Teatru Polskiego mówił w "Rozmowach pod krawatem" radny PiS Zbigniew Bogucki.
» więcej
2019-04-03, godz. 09:58
"Eskalacja konfliktu zamiast kompromisu." Bogucki o działaniach prezesa ZNP
Eskalacja konfliktu i żądań, zamiast prób osiągnięcia kompromisu na korzyść nauczycieli - tak postawę szefa Związku Nauczycielstwa Polskiego ocenił w "Rozmowie pod krawatem" Zbigniew Bogucki, radny zachodniopomorskiego PiS.
» więcej
2019-04-02, godz. 09:23
"Paweł Kukiz nie nauczył się budowy realnej siły politycznej"
Paweł Kukiz nie wie czego chce, dlatego jego struktury się rozsypują - tak mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Robert Winnicki z koła poselskiego "Konfederacja".
» więcej
2019-04-01, godz. 10:13
Były europoseł nie daje szans Liberadzkiemu: "SLD już schodzi"
Zdaniem Sylwestra Chruszcza, w majowych wyborach do Parlamentu Europejskiego w naszym okręgu uda się zdobyć dwa mandaty i przypadną one Joachimowi Brudzińskiemu z PiS i Bartoszowi Arłukowiczowi z PO.
» więcej
2019-04-01, godz. 09:23
"Nie jest przypadkiem to, że strajk jest przed wyborami"
ZNP to część "starego układu", jest emanacją "siły politycznej", która instrumentalnie traktuje zarówno nauczycieli oraz uczniów - oceniał w "Rozmowie pod krawatem" poseł koła Wolni i Solidarni Sylwester Chruszcz, komentując zapowiedzi…
» więcej
2019-03-29, godz. 09:18
Łągiewka liczy na to, że doczeka przebudowy Teatru Polskiego przed emeryturą
Aktorzy czekają z utęsknieniem - tak o planach przebudowy Teatru Polskiego mówi Wiesław Łągiewka, występujący na scenie w Szczecinie od ponad 40 lat.
» więcej
2019-03-27, godz. 09:23
Posłanka Kukiz'15: Słowa Broniarza to skandal
Szantaż przewodniczącego ZNP Sławomira Broniarza w związku z promocją uczniów to skandal - powiedziała Elżbieta Zielińska.
» więcej
2019-03-26, godz. 09:26
Gwiazdowski: Państwo gra z Polakami nie fair
Próbujemy budować struktury w oparciu głównie o środowisko samorządowców, naszym programem jest państwo, które jest fair wobec obywatela - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Robert Gwiazdowski, inicjator powstania ruchu Polska Fair…
» więcej
2019-03-25, godz. 15:18
"Musimy budować tożsamość w oparciu o to, co jest naprawdę polskie"
Musimy budować tożsamość poniemieckich miast w Polsce w oparciu o to, co jest naprawdę polskie - uważa dr hab. Sławomir Cenckiewicz. Mówił o tym w porannych "Rozmowach pod krawatem".
» więcej
2019-03-25, godz. 14:28
"Obiektywizm historyczny to kompletny mit"
Historia jest polem ustawicznej bitwy - mówi historyk, szef Wojskowego Biura Historycznego dr hab. Sławomir Cenckiewicz.
» więcej
2019-03-25, godz. 09:21
Cenckiewicz: Marzyłem, żeby spotkać się z Wałęsą w sądzie i udowodnić, że był "Bolkiem"
Marzyłem o tym, by doszło do mojego starcia na sali sądowej z Lechem Wałęsą i tam jeszcze raz udowodnić, że był on agentem SB o pseudonimie "Bolek" - mówił w "Rozmowach pod krawatem" historyk Sławomir Cenckiewicz.
» więcej
2019-03-22, godz. 09:25
Nowa siedziba Archiwum Państwowego powstanie przy ul. Żołnierskiej
Budowa nowej siedziby to największe wyzwanie dla Archiwum Państwowego w Szczecinie - mówił w "Rozmowie pod krawatem" dyrektor tej instytucji Krzysztof Kowalczyk.
» więcej
2019-03-21, godz. 10:48
"Programem opozycji jest wyłącznie walka z PiS"
Senator PiS komentuje działania opozycji przed tegorocznymi wyborami: - Powinniśmy konkurować na dobre programy dla Polaków, ale opozycja nie ma do zaoferowania nic więcej niż tylko walkę z PiS - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" wicemarszałek…
» więcej
2019-03-21, godz. 09:32
Senator Koc w "Rozmowie pod krawatem": ordynarny szantaż polityka Broniarza
Ordynarny szantaż - tak o groźbach szefa Związku Nauczycielstwa Polskiego mówiła w "Rozmowie pod krawatem" wicemarszałek Senatu Maria Koc z Prawa i Sprawiedliwości.
» więcej