W Sądzie Najwyższym skończył się postkomunizm - tak o wyborze pierwszej Prezes Sądu Najwyższego mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości, prof. Przemysław Czarnek.
Po wyborze Małgorzaty Manowskiej polityk PiS, doktor prawa, podkreślał, że to sędzia z długim stażem i naukowiec. Czarnek zwracał uwagę, że przez ostatnie 6 lat Sąd Najwyższy był uwikłany w politykę.
- W Sądzie Najwyższym skończył się postkomunizm; era, w której rządziła Sądem Najwyższym kasta sędziowska pod przywództwem pani Małgorzaty Gersdorf. Kiedy mówią o Sądzie Najwyższym w mediach to znaczy, że Sąd Najwyższy jest w centrum sporu politycznego. Tak było przez ostatnie 6 lat: wiece polityczne, KOD-owskie, przekraczanie swoich uprawnień, kompetencji, wykorzystywanie orzecznictwa sądów międzynarodowych, przekraczanie granic tego orzecznictwa, kreowanie rzeczywistości prawnej wbrew kompetencji... Na pewno tak nie będzie przy prezesurze pani sędzi Manowskiej - zaznaczył prof. Czarnek.
Poseł PiS zwracał uwagę, że część profesorów krytykujących wybór sędzi Manowskiej regularnie się kompromituje - na przykład gdy promowali wpis internauty, który z nich zakpił i na dowód nieważności wyboru sędzi Manowskiej przytoczył przepisy... prawa lotniczego.
- W Sądzie Najwyższym skończył się postkomunizm; era, w której rządziła Sądem Najwyższym kasta sędziowska pod przywództwem pani Małgorzaty Gersdorf. Kiedy mówią o Sądzie Najwyższym w mediach to znaczy, że Sąd Najwyższy jest w centrum sporu politycznego. Tak było przez ostatnie 6 lat: wiece polityczne, KOD-owskie, przekraczanie swoich uprawnień, kompetencji, wykorzystywanie orzecznictwa sądów międzynarodowych, przekraczanie granic tego orzecznictwa, kreowanie rzeczywistości prawnej wbrew kompetencji... Na pewno tak nie będzie przy prezesurze pani sędzi Manowskiej - zaznaczył prof. Czarnek.
Poseł PiS zwracał uwagę, że część profesorów krytykujących wybór sędzi Manowskiej regularnie się kompromituje - na przykład gdy promowali wpis internauty, który z nich zakpił i na dowód nieważności wyboru sędzi Manowskiej przytoczył przepisy... prawa lotniczego.
- Tak było przez ostatnie 6 lat: wiece polityczne, KOD-owskie, przekraczanie swoich uprawnień, kompetencji, wykorzystywanie orzecznictwa sądów międzynarodowych, przekraczanie granic tego orzecznictwa, kreowanie rzeczywistości prawnej wbrew kompetencji... Na pewno tak nie będzie przy prezesurze pani sędzi Manowskiej - zaznaczył prof. Czarnek.
Dodaj komentarz 14 komentarzy
A zaczął się Kaczyzm !
Fantastycznie cała Polska się cieszy.... tylko ile trwały sprawy sądowe przed rządami i reformami Pisu? A ile teraz ? Przestańcie kpić z ludu.
Postkomuna się skończyła - zaczyna się neokomuna made by PiS. Czekam jak za parę lat zrobią depisyzację
Taaak, to ulubione hasła PISu, koniec postkomunizmu, bo wszędzie mamy już swoich ludzi. Niestety, koniec postkomunizmu jest także początkiem nowej komuny, którą świta Jarka wprowadza codziennie, krok po kroczku, powoli, metodycznie, tak aby się suweren za szybko nie zorientował. A jak już się zorientuje, będziemy mieli nowa demokrację, czyli dobrą zmianę (dobrą dla swoich)
Czyli nie będzie już „stania ze świeczką, na demonstracji, bo było ciemno”, ani porównywania demokratycznego rządu Polski do hitlerowskich Niemiec?
Nareszcie. Obecna Prezes Sądu Najwyższego nie będzie szczuć Polski w Berlinie, czy Brukseli.
JAK ZAWSZE NA POCZĄTKU ZACZĄŁ SIĘ
HEJT I TROLLO !
ZOBACZCIE NA PIERWSZE WPISY.
TAK JEST POD KAŻDYM PRAWDZIWYM ARTYKUŁEM
ISTNY SOK Z BURAKA !!!!
Czyli Lech Kaczyński mianował na stanowisko Prezesa SN postkomunistów? Czy pan poseł chce powiedzieć że Lech Kaczyński był w postkomunistycznej kaście sędziowskiej?
ZAPYTAJ SIEBIE
JAK GŁOSOWAŁEŚ NA GRODZKIEGO !
HAHA
APROPO. Zgadzam się Tuskowi
powinniśmy odebrać obywatelstwo Polskie !
@Kowalski - co się gorączkujesz. Dekomunizacja wg. PiS to zastąpienie jednych komuchów swoimi komuchami. Patrz prokurator stanu wojennego. Obłuda leje się strumieniami. Bez hejtu i konkretnie
haha.
a co koperty i długopisy już nie zabijają?
, że zbieracie podpisy nielegalne na Trzaska ! ;)
@Mylisz się towarzyszu PO . ;)
@ Biednyś jak widzisz tylko kaczystow i czaskowskich. Biednyś jak tak tylko umiesz dzielić ludzi.
Zobacz także
2019-03-06, godz. 09:28
Tyszler: listy wyborcze do PE "to nie jest jeszcze zamknięty temat"
Temat list wyborczych do Parlamentu Europejskiego nie jest zamknięty - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" szef klubu radnych PO w radzie miasta Łukasz Tyszler.
» więcej
2019-03-05, godz. 10:09
Brudziński: Szczecin i Pomorze Zachodnie nie mają barw partyjnych
Minister spraw wewnętrznych komentuje zarzuty opozycji: Szczecin i Pomorze Zachodnie nie mają barw partyjnych, a to za rządów naszych poprzedników pieniądze na drogi trafiały głównie do "zaprzyjaźnionych" samorządów, gdzie rządzili…
» więcej
2019-03-04, godz. 15:51
Mucha: spotkanie w Paryżu z nauką nie miało nic wspólnego
Obraźliwe kłamstwa wypowiadane przez osoby, które uprawiają pseudo-naukowe badania - tak minister kancelarii prezydenta Paweł Mucha oceniał zorganizowaną pod egidą Polskiej Akademii Nauk konferencję w Paryżu.
» więcej
2019-03-04, godz. 12:04
Będzie interwencja Kancelarii Premiera po sesji zachodniopomorskiego sejmiku?
Klub radnych Prawa i Sprawiedliwości najprawdopodobniej wystąpi do Kancelarii Premiera o interwencję w sprawie statutu województwa uchwalonego w ubiegłym tygodniu na sesji zachodniopomorskiego sejmiku - mówił o tym w poniedziałek w…
» więcej
2019-03-04, godz. 09:25
"To było pokazanie buntu społeczeństwa wobec władzy totalitarnej"
Sprzeniewierzanie się pamięci rzeczy oczywistych i uprawianie propagandy, jak w komunistycznej dyktaturze PRL-u. Tak wypowiedzi części polityków dezawuujące Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych komentował w poniedziałek…
» więcej
2019-03-01, godz. 09:25
Wnuk łączniczki AK: "w wieku 19 lat trudno zrozumieć, że musi się umierać"
Dopiero inni uświadomili mi, jak niezwykłą osobą jest babcia. Jej przeżycia są tak bolesne, że wpływają na uczucia wielu ludzi. Tak w "Rozmowie pod krawatem" o emocjach towarzyszących powstawaniu filmu dokumentalnego "Milczące pokolenie"…
» więcej
2019-02-28, godz. 09:38
"Jak się wydaje miliony wyroków, to wśród nich mogą zdarzyć się kontrowersyjne"
Zdarzają się niesprawiedliwe wyroki, ale jeszcze gorsze jest upolitycznienie sądów - stwierdził w "Rozmowie pod Krawatem" poseł PO Marcin Święcicki.
» więcej
2019-02-27, godz. 11:28
Drogi lokalne za PiS? Rzepa krytykuje. Pytany o rządy PO-PSL odpowiada: Trochę inna rzeczywistość
Problemem jest stan dróg lokalnych w Polsce, nigdy nie było kompleksowego programu ich odbudowy - stwierdził Jarosław Rzepa. Działacz PSL-u w "Rozmowach pod krawatem" odniósł się do propozycji PiS-u, czyli inwestycji w infrastrukturę…
» więcej
2019-02-27, godz. 09:34
Rzepa po wejściu do Koalicji Europejskiej: PSL nie wyrzekło się korzeni
PSL nie wyrzekło się korzeni, mamy swoje wartości chrześcijańskie a hasło "Bóg, Honor, Ojczyzna" jest dla nas ważne - przekonywał w "Rozmowach pod krawatem" szef zachodniopomorskiego PSL-u Jarosław Rzepa.
» więcej
2019-02-22, godz. 11:09
Rzecznik Pogoni przyznaje: Wychyliliśmy się poza zakres naszych działań
Wychyliliśmy się poza zakres naszych działań - przyznał rzecznik prasowy Pogoni Szczecin Krzysztof Ufland. Chodzi o list prezesa Portowców, w którym podał on, że przebudowa stadionu rozpocznie się po 10 marca.
» więcej
2019-02-22, godz. 09:43
"70 niezwykłych historii na 70-lecie Pogoni Szczecin" na podium plebiscytu
Sukces książki to dowód jak piękne są przeżycia osób związanych z klubem - mówił w "Rozmowie pod krawatem" rzecznik prasowy Pogoni Szczecin i autor publikacji, Krzysztof Ufland. Książka "70 niezwykłych historii na 70-lecie Pogoni…
» więcej
2019-02-21, godz. 09:21
Bielan: PO-KO nie ma innego programu, jak tylko "antyPiS"
Mówienie, że Prawo i Sprawiedliwość chce wyprowadzić Polskę z Unii Europejskiej, to "goebbelsowskie kłamstwo" - mówił w "Rozmowach pod krawatem" senator PiS Adam Bielan.
» więcej
2019-02-20, godz. 09:08
"To haniebna i naganna wypowiedź polityków izraelskich"
Przewodniczący Nowoczesnej w Zachodniopomorskiem pytany o "antysemityzm wyssany z mlekiem matki" wzywa Żydów do przeproszenia narodu polskiego. - Haniebna, naganna wypowiedź polityków izraelskich - oceniał Radosław Lubczyk i dodawał…
» więcej
2019-02-19, godz. 09:32
"Gdyby nie było antysemityzmu, to Izrael by go wymyślił"
Politolog i amerykanista komentuje wypowiedzi żydowskich polityków: - Gdyby antysemityzmu nie było, to Izrael by go wymyślił - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Artur Wróblewski.
» więcej
2019-02-18, godz. 10:55
Krzysztof Zaremba zapewnia: promy powstaną w terminie
Promy pasażerskie powstaną zgodnie z planem, w 2021 roku pierwsza jednostka musi wejść do eksploatacji - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości, wiceprzewodniczący sejmowej komisji gospodarki morskiej, Krzysztof…
» więcej