Twarde dane wskazują na to, że terminal kontenerowy w Świnoujściu jest potrzebny - powiedział wiceminister infrastruktury.
Zdaniem Marka Gróbarczyka, choć epidemia odcisnęła swoje piętno na wielu branżach, to według analiz, ta inwestycja będzie opłacalna.
- Ma szansę stać się również kołem zamachowym dla zachodniopomorskiej gospodarki - oceniał Gróbarczyk w "Rozmowach pod Krawatem" w Radiu Szczecin. - Mamy sytuację bardzo dobrą, jeśli chodzi o zeszły rok. Ponad 100 mln ton przeładowanych towarów w polskich portach, 30 mln w Szczecinie. To pokazuje, że polskie porty się ugruntowały. To jest wygenerowanie zupełnie nowego przepływu towarów i to będzie miało bezpośredni wpływ na wzrost zatrudnienia, przede wszystkim w obszarze gospodarki morskiej.
Terminal ma zajmować około 150 hektarów, miejsca przeładunku kontenerów znajdą się na półwyspie, który zostanie usypany na wodzie.
Ma przeładowywać nawet dwa miliony kontenerów rocznie. Poszczególni armatorzy mają oszczędzać nawet 150 tysięcy dolarów na tym, że ich statki będą zawijać do Świnoujścia, a nie Trójmiasta. Szacowany koszt inwestycji to cztery miliardy złotych. Budowa może rozpocząć się pod koniec roku i potrwa do trzech lat.
- Ma szansę stać się również kołem zamachowym dla zachodniopomorskiej gospodarki - oceniał Gróbarczyk w "Rozmowach pod Krawatem" w Radiu Szczecin. - Mamy sytuację bardzo dobrą, jeśli chodzi o zeszły rok. Ponad 100 mln ton przeładowanych towarów w polskich portach, 30 mln w Szczecinie. To pokazuje, że polskie porty się ugruntowały. To jest wygenerowanie zupełnie nowego przepływu towarów i to będzie miało bezpośredni wpływ na wzrost zatrudnienia, przede wszystkim w obszarze gospodarki morskiej.
Terminal ma zajmować około 150 hektarów, miejsca przeładunku kontenerów znajdą się na półwyspie, który zostanie usypany na wodzie.
Ma przeładowywać nawet dwa miliony kontenerów rocznie. Poszczególni armatorzy mają oszczędzać nawet 150 tysięcy dolarów na tym, że ich statki będą zawijać do Świnoujścia, a nie Trójmiasta. Szacowany koszt inwestycji to cztery miliardy złotych. Budowa może rozpocząć się pod koniec roku i potrwa do trzech lat.
Dodaj komentarz 4 komentarze
Przyszłość ...transport intermodalny.
Transport morski (terminal kontenerowy) + transport kolejowy (hab śródlądowy) > 200 km + transport samochodowy < 200 km
♫♫ dmuchawce, latawce, wiatr...♪♪
♫♪ Daleko z betonu świat....♫♫
lub też: za siedmioma górami, za siedmioma lasami.... :)))
Nie. To nie jest śmieszne.
Przyjeżdża tu taki..... (cytat z Obajtka), gdzie jego partyjny kumpel zaorał dobrze prosperującą stocznię...
I PLUJE ZWOLNIONYM LUDZIOM W TWARZ.
Nie wiedziałem, że Tusk do Szczecina przyjechał. Gazoport i tunel to udane dzieci PiS-u, z terminalem też się uda.
Dużo dla Zach.-POm. zrobił Joachim Brudziński z PIS !
Zobacz także
2022-09-22, godz. 09:12
IPN gotowy usunąć sowiecki pomnik. W Dąbiu ma stanąć monument gen. Andersa
Zamiast sowieckiego pomnika w Dąbiu, monument generała Andersa - jak mówił w "Rozmowach pod krawatem" prezes Instytutu Pamięci Narodowej Karol Nawrocki, są gotowi, aby w przyszłym roku usunąć poświęcony komunistom obiekt. I jest…
» więcej
2022-09-21, godz. 09:55
Galeria handlowa na Łasztowni to nie jest temat przesądzony
To niepokojące, ale klamka jeszcze nie zapadła. Szef klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta komentuje możliwość budowy galerii handlowej na Łasztowni.
» więcej
2022-09-20, godz. 12:28
Poseł PiS: prezydent udaje, że nie wie o zakorkowanym mieście
Polityka zniechęcania szczecinian do posiadania samochodów, czyli likwidowanie miejsc parkingowych i zwężanie ulic kosztem ścieżek rowerowych, przynosi odwrotny skutek - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości…
» więcej
2022-09-20, godz. 09:18
Szałabawka: Niemcy nas atakują, że chcemy się rozwijać
Poseł PiS o rewelacjach dziennika "Die Welt" dotyczących premier niemieckiego landu, ściśle współpracującej z Rosją Putina. - Maski opadły i przestają dziwić "ekologiczne" ataki na rozwijającą się polską gospodarkę - mówił…
» więcej
2022-09-19, godz. 09:14
Jach: generał Pytel jest ruską onucą
Albo idiota, albo zdrajca, a pan Pytel nie jest idiotą - mówił w "Rozmowach pod krawatem" szef sejmowej komisji obrony narodowej Michał Jach.
» więcej
2022-09-15, godz. 09:30
Media na całym świecie zainteresowały się sprawą reparacji
Wiedza o dramacie Polski w czasie II wojny światowej nie jest powszechna w wielu krajach. Stąd potrzeba nagłaśniania przygotowanego raportu o stratach, jakie zadali nam Niemcy i konieczności wypłacenia przez nich reparacji - mówił…
» więcej
2022-09-14, godz. 09:23
Czypicki: korki to żniwo fatalnych decyzji, które były podejmowane na przestrzeni lat
"Nie będzie lepiej" - tak liczbę korków w Szczecinie skomentował Piotr Czypicki ze szczecińskiego Ruchu Miejskiego.
» więcej
2022-09-13, godz. 09:19
Działania KO mogą spowodować, że Lewica nie pójdzie z nimi na współpracę
Przesunięcie Koalicji Obywatelskiej w lewo, czyli jasna deklaracja w sprawie aborcji na życzenie, może przynieść korzyści, ale niesie też sporo zagrożeń dla opozycji - mówił w "Rozmowach pod krawatem" socjolog polityki Marcin P…
» więcej
2022-09-09, godz. 09:29
Jekiel: Elżbieta II była osobą szalenie odważną
Nie ma Brytyjczyka, który pamięta, kto był poprzednim władcą - mówi w "Rozmowach pod krawatem" Jacek Jekiel, dyrektor Opery na Zamku.
» więcej
2022-09-08, godz. 09:15
Miasto musi oszczędzać, bo brakuje pieniędzy
Cięcia są bolesne, ale konieczne. Tak prezydencki radny wyjaśnia problemy szczecińskiej komunikacji miejskiej, która oszczędza m.in. na połączeniach.
» więcej
2022-09-07, godz. 09:13
Czekamy by rząd przedstawił harmonogram prac ws. reparacji
Nie ma żadnego problemu z tym, żeby w rok uzyskać reparacje od Niemiec - stwierdził w "Rozmowach pod krawatem" poseł Koalicji Obywatelskiej Grzegorz Napieralski.
» więcej
2022-09-06, godz. 09:16
Matecki: za nielegalne pobieranie opłat za parking, ktoś powinien ponieść konsekwencje
Nikt nie poniósł konsekwencji za błędy w uchwałach parkingowych, a miasto mogło nielegalnie pobrać nawet 20 milionów złotych - mówił w "Rozmowach pod krawatem" radny opozycji z klubu PiS Dariusz Matecki.
» więcej
2022-09-05, godz. 10:58
Reparacje to naprawienie szkód i strat, które wyrządzili Niemcy
Polska ma prawo domagać się zadośćuczynienia od Niemiec, a temat reparacji to nie jest polityczna gra - mówił w "Rozmowach pod krawatem" zachodniopomorski wojewoda Zbigniew Bogucki.
» więcej
2022-06-30, godz. 09:25
Sprawa historycznej świetlicy stoczniowej ciągnie się już kilkanaście miesięcy
Związkowcy interweniują w rządzie w sprawie zagospodarowania historycznej świetlicy stoczniowej.
» więcej
2022-06-29, godz. 09:35
Duże firmy dostrzegają potencjał portu w Policach
Nowe nabrzeże do obsługi powstającej fabryki polimerów, podpisany list intencyjny z Orlenem na kolejne, wybudowane przez naftowy koncern - prezes Zarządu Morskiego Portu Police Andrzej Łuc w "Rozmowach pod krawatem" mówił o bardzo…
» więcej