Rozmowy pod krawatem
Radio SzczecinRadio Szczecin » Rozmowy pod krawatem

Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Budowa Obwodnicy Zachodniej Szczecina właściwie już się rozpoczęła. Prace nad nią trwają od dłuższego czasu, ale - na razie - na papierze - powiedział Artur Szałabawka w "Rozmowach pod krawatem".
Poseł Prawa i Sprawiedliwości podkreślił, że od dwóch lat trwa przygotowanie dokumentacji, zakończyły się też prace geologiczne na planowanym przebiegu trasy.

- Można powiedzieć, że budowa już się rozpoczęła, bo prace i pozyskanie kilkunastu milionów złotych na wyznaczenie trasy i prace geologiczne zostały zakończone. Bez tego dwuletniego okresu przygotowawczego bylibyśmy znowu na początku drogi. No, niestety - teraz przepisy unijne i środowiskowe są tak bardzo restrykcyjne, że budowa drogi jeszcze "w papierologii" trwa dłużej niż wylewanie betonu czy asfaltu - zaznaczył poseł Szałabawka.

Przygotowania do budowy obwodnicy rozpoczęły się już kilkanaście lat temu. Ma ona m.in. wyeliminować ciężki transport z ulic lewobrzeżnego Szczecina. Korzystać z niej będą także ciężarówki z transportami do Zakładów Chemicznych Police.

W środę zarząd zakładów wyraził zgodę, aby na ich terenie powstały tunele i drogi będące elementami trasy. Przetarg na budowę ma być ogłoszony w ciągu dwóch miesięcy.

Obwodnica będzie miała 50 kilometrów, jej koszt to pięć miliardów złotych.
- No, niestety - teraz przepisy unijne i środowiskowe są tak bardzo restrykcyjne, że budowa drogi jeszcze "w papierologii" trwa dłużej niż wylewanie betonu czy asfaltu - zaznaczył poseł Szałabawka.

Dodaj komentarz 15 komentarzy

Bardzo popieram ten projekt i mocno trzymam kciuki za wszystkich, którzy będą go realizować.
Czyżby lokalni samorządowcy wystosowali, kilka dni temu, apel w sprawie realizacji tej inwestycji, ponieważ wiedzieli że działania wstępne są już na tak zaawansowanym etapie? :)
W zasadzie już płyniemy promami i podróżujemy SKM. Dokończcie cokolwiek. Port kontenerowy też już budujecie. Ale ofert brak.
POPIERAM !
DOBRA SPRAWA
trzymam kciuki, żeby zachodni Szczecin mógł o wiele szybciej jeździć nad morze. Najlepiej byłoby wkrótce wykorzystać świnoujskiego kreta i jak najszybciej przebić się pod Odrą, jak tylko zakończy prace między wyspami
Oby tylko potem budowa się nie zakończyła również "tylko na papierze".
Jeśli maturzysta zaczyna etap przygotowań do egzaminu dojrzałości, to czy to znaczy, że już zaczął zdawać maturę?
hehehe... budowa drogi na papierze to i pojeździć sobie można kredkami i flamastrami :))
Ja tylko przypominam, że stępka nie tylko już miała kilka razy plany wyznaczane, ale nawet wyznaczony był termin wodowania!
I wszystkie PiS-iory klęły się, że tak będzie jak bum-cyk-cyk! Zwłaszcza Zaremba i Jacyna. Czy Szałabawka? Nie pamiętam i nawet nie chce mi się sprawdzać. Bo z tego ich bum-cyk-cyk zrobiło się bunga-bunga całej Polski
Powstał gazoport, powstaje tunel, pogłębiany jest tor Szczecin-Świnoujście, trwa program budowy stu obwodnic, dlatego jestem spokojny, że PiS kolejny raz wywiąże się z obietnicy i obwodnica zachodnia Szczecina w końcu niebawem powstanie.
Idąc retoryka Szalabawki tunel w Świnoujściu rozpoczęła budować poprzednia władza, ponieważ to wtedy robiono badania geologiczne, z rozbudową Polic było tak samo, trzeba im zatem podziękować:) prawda Pawełku?:)
Tunel w Świnoujściu zaczął chłopcze budować PiS. W latach 2006–2007 ustanowiono drogę dojazdową do centrum Świnoujścia drogą krajową nr 93, oraz podpisano pierwszą umowę z GDDKiA o inwestorstwie zastępczym. Natomiast w budżecie państwa zarezerwowano wtedy pieniądze na sporządzenie studium wykonalności. Następnie rząd PiS wpisał tunel pod Świną do unijnego programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013 i zarezerwował na jego budowę w budżecie państwa 200 milionów złotych. Niestety po dojściu do władzy przez PO pieniądze te rząd Tuska przekierował do Gdańska na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Prace geologiczne w Policach nastąpiły za PiS.
@Paweł - ŁŻESZ! Tunel w Świnoujściu i gazoport zaczęli budować już w 1954 Kaczyński Lech i Jarosław osobiście. To wtedy wbili pierwsze łopatki w nadmorski piasek inaugurując "wielkopomne dzieło"
Kiedy argumentów brak, zostaje pisanie głupot...
No widzisz? I sam sobie odpowiedziałeś
Pawełku, kiedy były prace geologiczne pod tunel w Świnoujściu? No i na prom też jest już stępka, można więc powiedzieć że się buduje, co nie? :)
ludzie (znawcy jw) teraz są prace geodezyjne !

Zobacz także

2024-10-02, godz. 10:10 "Studia Executive MBA to dwa lata wyjęte z życiorysu" Afera w Collegium Humanum rzuca się cieniem na cały sektor edukacji - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" Justyna Osuch-Mallett, rektorka Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu. » więcej 2024-10-01, godz. 11:30 Cło na nawozy ze wschodu, były asystent Nitrasa w Totalizatorze. Wiceminister odpowiada To prywaciarze ściągają do Polski nawozy z Rosji i Białorusi - tak na zarzuty prezesa Grupy Azoty Police Andrzeja Dawidowskiego, że Polska stała się największym importerem nawozów ze wschodu w całej Unii Europejskiej, odpowiada wiceminister… » więcej 2024-10-01, godz. 09:17 Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina jeszcze trochę potrwa To przełomowy krok - tak m.in. o złożeniu wniosku o pozwolenie na budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina mówi wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. » więcej 2024-09-30, godz. 09:20 Minister nauki: chcemy mieć możliwość likwidacji uczelni Tu nie może być wolnego rynku, musimy odejść od obecnej ustawy - mówi Dariusz Wieczorek, minister nauki. To w kontekście afery Collegium Humanum. » więcej 2024-09-27, godz. 11:10 Bilety na "Politę" wyprzedane, trzeba polować na zwroty Bilety wyprzedane - to hasło, które możemy przeczytać na stronie Teatru Polskiego w Szczecinie w przypadku spektaklu Polita - nad którym Radio Szczecin ma patronat medialny. » więcej 2024-09-27, godz. 09:04 Różycka: ten spektakl to zaangażowanie i wyjątkowa jakość To pasja, ciężka praca i dążenie do ideału - tak Sylwia Różycka mówi o pracy nad ostatnim przedstawieniem Polita w Teatrze Polskim w Szczecinie. » więcej 2024-09-26, godz. 11:46 Geblewicz o sytuacji na autostradzie: czekam na wezwanie i mandat W "Rozmowie pod krawatem" marszałek zachodniopomorski tłumaczył, dlaczego sprawą jego wykroczenia drogowego zajmuje się policja, a nie prokuratura. » więcej 2024-09-26, godz. 09:06 Marszałek województwa: do służb cały czas trafia nowy sprzęt Sytuacja powodziowa jest cały czas monitorowana - tak zapewniał w naszym studiu marszałek województwa zachodniopomorskiego. » więcej 2024-09-25, godz. 11:26 "W najgorszym położeniu będą ci, którzy nie ubezpieczyli swoich nieruchomości" Odbudowa polskich miast po powodzi będzie kołem zamachowym dla polskiej gospodarki. Dziś straty liczone są w miliardach, ale inwestycje w ramach odbudowy liczone będą w dziesiątkach miliardów - wyliczała w "Rozmowie pod krawatem"… » więcej 2024-09-25, godz. 09:06 Ekonomistka: naprawa strat po powodzi może napędzić polską gospodarkę Straty liczone są w miliardach, a naprawa zniszczeń potrwa przynajmniej dwa lata. Ekonomistka w Radiu Szczecin podsumowuje szkody wyrządzone przez powódź na południu Polski. Dodaje jednak, że są też dobre wiadomości. » więcej 2024-09-24, godz. 11:14 Cztery drogi w regionie będą zamknięte. "To dla bezpieczeństwa" Fala powodziowa, która zbliża się do Pomorza Zachodniego, będzie u nas zdecydowanie później niż wskazywały wcześniejsze prognozy. Jak uspokajał w "Rozmowie pod krawatem" wojewoda Adam Rudawski - nic nie wskazuje na to, by woda miała… » więcej 2024-09-24, godz. 09:05 Wojewoda o stanie Odry: prognozy pogody są dla nas bardzo korzystne To jest dmuchanie na zimne - tak o przygotowaniach do nadejścia fali powodziowej mówi wojewoda zachodniopomorski. » więcej 2024-09-23, godz. 09:14 "Moskwa uznaje, że Polska jest w centrum działań NATO; to oznacza bezpieczeństwo" Moskwa uznaje, że Polska znajduje się w centrum działań NATO (...), dlatego też oznacza to bezpieczeństwo - mówił w poniedziałek w Rozmowie pod Krawatem generał broni Jürgen-Joachim von Sandrart, dowódca Wielonarodowego Korpusu… » więcej 2024-09-19, godz. 11:25 Wszystko co produkują polickie "Polimery" trafia do klientów Jak wyjaśniał w "Rozmowie pod krawatem" prezes zarządu Grupy Azoty Police, powodem trudnej sytuacji spółki są m.in. wysokie ceny gazu i import nawozów z Rosji i Białorusi. Stąd też propozycja wprowadzenia 30-procentowego cła na… » więcej 2024-09-19, godz. 09:16 Import nawozów z Rosji największym problemem Grupy Azoty Grupa Azoty w finansowym dołku. Strata za pierwsze półrocze wyniosła 748 milionów złotych. To i tak mniej niż w roku ubiegłym. » więcej
1234567