To szansa na to, żeby w al. Wojska Polskiego znów tchnąć życie. Tak zastępca prezydenta Szczecina tłumaczy plany przebudowy arterii.
Daniel Wacinkiewicz zapewnił w "Rozmowach pod Krawatem", że ten projekt będzie inny od - raczej negatywnie ocenianej - przebudowy al. Kwiatowej.
Zapewnił, że tym razem nie skończy się jedynie na zmianach wizualnych - plany zakładają również organizację różnych wydarzeń. - To nie jest kwestia przebudowy ulicy. To jest kwestia pokazania, że życie musi także wrócić do kwartałów przylegających do samej alei Wojska Polskiego. Muszą wrócić ludzie, musimy uatrakcyjnić ludziom chęć powrotu. Śródmieście daje pewną przewagę. Bliskość infrastruktury społecznej, edukacyjnej. To wszystko tam jest. Dbamy o tę jakość. Wspierając przedsiębiorców, organizacje pozarządowe, mieszkańców w tym, żeby z tej przestrzeni korzystali. Jestem przekonany, że się uda.
Przebudowa Wojska Polskiego od placu Zwycięstwa do placu Szarych Szeregów rozpocznie się za kilka dni. Po zakończeniu prac aleja będzie w większości deptakiem, na którym wykonawca posadzi ponad 150 drzew. Dla kierowców przewidziano tutaj po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Koszt inwestycji to ponad 80 milionów złotych. Wszystko będzie gotowe za dwa lata.
Zapewnił, że tym razem nie skończy się jedynie na zmianach wizualnych - plany zakładają również organizację różnych wydarzeń. - To nie jest kwestia przebudowy ulicy. To jest kwestia pokazania, że życie musi także wrócić do kwartałów przylegających do samej alei Wojska Polskiego. Muszą wrócić ludzie, musimy uatrakcyjnić ludziom chęć powrotu. Śródmieście daje pewną przewagę. Bliskość infrastruktury społecznej, edukacyjnej. To wszystko tam jest. Dbamy o tę jakość. Wspierając przedsiębiorców, organizacje pozarządowe, mieszkańców w tym, żeby z tej przestrzeni korzystali. Jestem przekonany, że się uda.
Przebudowa Wojska Polskiego od placu Zwycięstwa do placu Szarych Szeregów rozpocznie się za kilka dni. Po zakończeniu prac aleja będzie w większości deptakiem, na którym wykonawca posadzi ponad 150 drzew. Dla kierowców przewidziano tutaj po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Koszt inwestycji to ponad 80 milionów złotych. Wszystko będzie gotowe za dwa lata.
Dodaj komentarz 5 komentarzy
pamiętacie CO mówili i CO obiecywali w związku z przebudową Krzywoustego???
TEŻ, że tchną życie.
A tymczasem była aborcja sklepów, sklepików i małych biznesików.
Nawet szmateksy i lombardy stamtąd uciekają, a Biedra liczy straty.
Widać, że szczecińskimi inwestycjami kierują planiści na intelektualnym poziomie Susko-Sasina
Do Jan Nowak
Teraz się z tobą zgadzam i uważam, że w tej kwestii włodarze dali ciała na całej linii zresztą jak z floating garden...
Zgadzam się z przedmówcami w 100%!!!
Deptaki i miejsca relaksu robi się w miejscach gdzie ludzie chodzą i chcą chodzić. A nie robi się kolejny deptak i na siłę wpycha tam ludzi aby chodzili. Od zadka strony ta strategia miasta.
Żeby dane miejsce przyciągało ludzi i zachęcało ich do przebywania tam musi mieć "to coś". Co niby ma być atrakcją al. WP po przebudowie? Nasadzenia zastępcze przy parkingach, które jeśli nie uschną mają chronić samochody przed nasłonecznieniem? Deptak żeby miał klimat musi być węższy i bardziej przytulny a arteria jaką jest al. WP nie ma takiego potencjału. Może jak wyburzą 10-piętrowce i odtworzą niższą zabudowę . Dlaczego ludzie wolą Galaxy czy Kaskadę? Bo jest ktoś jest tam gospodarzem i oferuje wysoki standard czyli czystość , klimatyzację/ogrzewanie , zadaszenie, parking , toalety itp. itd. A w mieście nawet jeśli zrobią jakiś deptak itp to potem to wszystko popada w ruinę jest brudne, zaniedbane , niekonserwowane tak jakby nie miało gospodarza. Ale wiadomo grunt to wydać publiczne pieniądze i mieć odfajkowane a potem choćby potop.
Chore plany, kontynuacja pomyłek z cyklu "Aleja kwiatowa" przy pl. Żołnierza, która po aranżacji przez Miasto przypomina już od lat "Aleję cmentarną" Ale tych panów nikt nie zatrzyma - muszą pokazać mieszkańcom, że coś potrafią, jak są oświeceni, więc będą grząźć.
Zobacz także
2022-09-28, godz. 09:07
Europoseł PiS: "Putin rozegrał polityków PO, jak dzieci w piaskownicy"
Wola polityczna przekłada się na konkrety: gazociąg Baltic Pipe, przekop Mierzei Wiślanej, budowa tunelu i terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Pomorze Zachodnie to jeden wielki plac budowy - mówił w "Rozmowach pod krawatem" europoseł…
» więcej
2022-09-27, godz. 09:16
Cena gazu używana jako broń Putina. Baltic Pipe to zakończy
Nowa rzeczywistość, w której jesteśmy niezależni od gazowego szantażu Rosji - tak o Baltic Pipe mówił w "Rozmowach pod krawatem" wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
» więcej
2022-09-26, godz. 09:18
Miasto ma nadzieję, że nie będzie dopłacać do utrzymania Fabryki Wody
Pytania o koszt utrzymania aquaparku na razie bez odpowiedzi. W "Rozmowach pod krawatem" zastępca Prezydenta Szczecina do spraw inwestycji Michał Przepiera zapewniał, że "jest plan" w urzędzie i "nadzieja", aby bilans Fabryki Wody był…
» więcej
2022-09-23, godz. 09:17
Ichtiologia ma ogromny wpływ na cały wodny ekosystem
Ostatnie wydarzenia na Odrze udowadniają, jak ta dziedzina nauki jest potrzebna. Tak w "Rozmowach pod krawatem" mówił dziekan Wydziału Nauk o Żywności i Rybactwa w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym.
» więcej
2022-09-22, godz. 09:12
IPN gotowy usunąć sowiecki pomnik. W Dąbiu ma stanąć monument gen. Andersa
Zamiast sowieckiego pomnika w Dąbiu, monument generała Andersa - jak mówił w "Rozmowach pod krawatem" prezes Instytutu Pamięci Narodowej Karol Nawrocki, są gotowi, aby w przyszłym roku usunąć poświęcony komunistom obiekt. I jest…
» więcej
2022-09-21, godz. 09:55
Galeria handlowa na Łasztowni to nie jest temat przesądzony
To niepokojące, ale klamka jeszcze nie zapadła. Szef klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta komentuje możliwość budowy galerii handlowej na Łasztowni.
» więcej
2022-09-20, godz. 12:28
Poseł PiS: prezydent udaje, że nie wie o zakorkowanym mieście
Polityka zniechęcania szczecinian do posiadania samochodów, czyli likwidowanie miejsc parkingowych i zwężanie ulic kosztem ścieżek rowerowych, przynosi odwrotny skutek - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości…
» więcej
2022-09-20, godz. 09:18
Szałabawka: Niemcy nas atakują, że chcemy się rozwijać
Poseł PiS o rewelacjach dziennika "Die Welt" dotyczących premier niemieckiego landu, ściśle współpracującej z Rosją Putina. - Maski opadły i przestają dziwić "ekologiczne" ataki na rozwijającą się polską gospodarkę - mówił…
» więcej
2022-09-19, godz. 09:14
Jach: generał Pytel jest ruską onucą
Albo idiota, albo zdrajca, a pan Pytel nie jest idiotą - mówił w "Rozmowach pod krawatem" szef sejmowej komisji obrony narodowej Michał Jach.
» więcej
2022-09-15, godz. 09:30
Media na całym świecie zainteresowały się sprawą reparacji
Wiedza o dramacie Polski w czasie II wojny światowej nie jest powszechna w wielu krajach. Stąd potrzeba nagłaśniania przygotowanego raportu o stratach, jakie zadali nam Niemcy i konieczności wypłacenia przez nich reparacji - mówił…
» więcej
2022-09-14, godz. 09:23
Czypicki: korki to żniwo fatalnych decyzji, które były podejmowane na przestrzeni lat
"Nie będzie lepiej" - tak liczbę korków w Szczecinie skomentował Piotr Czypicki ze szczecińskiego Ruchu Miejskiego.
» więcej
2022-09-13, godz. 09:19
Działania KO mogą spowodować, że Lewica nie pójdzie z nimi na współpracę
Przesunięcie Koalicji Obywatelskiej w lewo, czyli jasna deklaracja w sprawie aborcji na życzenie, może przynieść korzyści, ale niesie też sporo zagrożeń dla opozycji - mówił w "Rozmowach pod krawatem" socjolog polityki Marcin P…
» więcej
2022-09-09, godz. 09:29
Jekiel: Elżbieta II była osobą szalenie odważną
Nie ma Brytyjczyka, który pamięta, kto był poprzednim władcą - mówi w "Rozmowach pod krawatem" Jacek Jekiel, dyrektor Opery na Zamku.
» więcej
2022-09-08, godz. 09:15
Miasto musi oszczędzać, bo brakuje pieniędzy
Cięcia są bolesne, ale konieczne. Tak prezydencki radny wyjaśnia problemy szczecińskiej komunikacji miejskiej, która oszczędza m.in. na połączeniach.
» więcej
2022-09-07, godz. 09:13
Czekamy by rząd przedstawił harmonogram prac ws. reparacji
Nie ma żadnego problemu z tym, żeby w rok uzyskać reparacje od Niemiec - stwierdził w "Rozmowach pod krawatem" poseł Koalicji Obywatelskiej Grzegorz Napieralski.
» więcej