Budowa terminalu kontenerowego jest w interesie Świnoujścia i Polski. Nie widzę sensu rozmowy na ten temat z niemieckimi politykami - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
Chce wybudować go brytyjska firma, która wybudowała terminal kontenerowy w Gdańsku oraz belgijska spółka, która realizuje m.in. największy tego typu obiekt w Singapurze.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-11-06_169926334210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-30_169865121110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-26_169830729810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-23_169804308210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-20_169778720110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-19_169769758610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-18_169761378210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-17_169752446810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-13_169717865810.jpg)
![](../public/29/29_169709638010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-09_169687451210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-07_169670309510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-05_169648565210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-04_169640121610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-10-02_169623033710.jpg)