Budowa terminalu kontenerowego jest w interesie Świnoujścia i Polski. Nie widzę sensu rozmowy na ten temat z niemieckimi politykami - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
Chce wybudować go brytyjska firma, która wybudowała terminal kontenerowy w Gdańsku oraz belgijska spółka, która realizuje m.in. największy tego typu obiekt w Singapurze.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-04-05_168067943910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-04-04_168058983010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-03-29_168007181610.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2023/2023-02-27_167748591010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-03-27_167989881510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-03-24_167964538910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-03-23_167955680710.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2021/2021-10-06_163350451110.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2023/2023-01-07_167311826110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-03-15_167889180710.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2023/2023-02-02_167532496510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-03-14_167877898610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-03-13_167870506210.jpg)
![](../public/276/276_165046067010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-03-09_167834937510.jpg)