Budowa terminalu kontenerowego jest w interesie Świnoujścia i Polski. Nie widzę sensu rozmowy na ten temat z niemieckimi politykami - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
Chce wybudować go brytyjska firma, która wybudowała terminal kontenerowy w Gdańsku oraz belgijska spółka, która realizuje m.in. największy tego typu obiekt w Singapurze.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-01-03_167273412510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2023/thumb_480_0/2023-01-02_167264810410.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2022/2022-09-04_166228033010.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2022/2022-01-01_164103094710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-12-21_167160801210.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2022/2022-10-13_166565318110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-12-20_167152441410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-12-19_167143547810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-12-16_167117598510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-12-15_167109005610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-12-13_167092068510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-12-12_167083046310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-12-09_167057267310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-12-08_167048480810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-12-06_167031594010.jpg)