Budowa terminalu kontenerowego jest w interesie Świnoujścia i Polski. Nie widzę sensu rozmowy na ten temat z niemieckimi politykami - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
Chce wybudować go brytyjska firma, która wybudowała terminal kontenerowy w Gdańsku oraz belgijska spółka, która realizuje m.in. największy tego typu obiekt w Singapurze.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
- Dla mnie to jest miód na serce. Ja się cieszę. Budujmy terminal kontenerowy, bo on służy Świnoujściu i Polsce - mówił Janusz Żmurkiewicz.
Prezydent Świnoujścia dodał, że wciąż aktywnymi przeciwnikami są działacze partii lewicowych. Jednym głosem z nimi mówią także politycy niemieccy.
- Mam dzisiaj prośbę parlamentarzystów z Niemiec, którzy chcieliby się ze mną spotkać i rozmawiać na temat terminala kontenerowego. Nie widzę sensu rozmowy. Nic nie umniejszając, o czym ja mogę rozmawiać? Nie mam wpływu na tę decyzję, a po drugie, ja ją popieram - mówił Żmurkiewicz.
Głębokowodny terminal kontenerowy to jedna ze strategicznych inwestycji w Polsce. Ulokowany będzie w porcie zewnętrznym i ma być w stanie przyjmować największe statki kontenerowe, jakie mogą wpływać na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie jednostki oceaniczne o długości do 400 metrów i kilka mniejszych feederów.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-12-05_167023689610.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2022/2022-04-19_165035831710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-12-01_166988000310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-11-29_166970718210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-11-28_166962330210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-11-24_166927523510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-11-23_166919542410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-11-23_166918881110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-11-22_166910243810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-11-21_166902091610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-11-17_166867064310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-11-15_166849792510.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2020/2020-09-14_160009649810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2022/thumb_480_0/2022-11-14_166841136510.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2022/2022-04-17_165020038810.jpg)