Na naszych listach są osoby, które budzą wiele emocji, nie ze wszystkimi się zgadzam mówił w "Rozmowach pod krawatem" Jarosław Rzepa, kandydat Trzeciej Drogi do Sejmu ze Szczecina. Tak komentował obecność na listach koalicji m.in. Ryszarda Petru.
Ten w wywiadzie dla radia RMF FM mówił o tym, że ziemia rolnicza jest towarem i nie widzi problemu, by sprzedawać ją zagranicznym podmiotom.
Jarosław Rzepa z tym się nie zgodził, ale jak mówił to nie jest kluczowa kwestia, a tylko jeden z postulatów. Jak dodawał, nie pozwoli, by taki pomysł został zrealizowany. - To akurat jego osobiste zdanie. Ja jako poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego, nie zgadzam się z tym i mówię to wyraźnie na antenie. Jest kandydatem, którego zgłosił Szymon Hołownia. My zgłosiliśmy choćby pana Dziambora. Na naszej liście są pewne nazwiska, które mogą budzić pewne emocje i taką osobą jest pan Ryszard Petru. Jeżeli będzie mi dane zasiadać w polskim parlamencie po raz drugi, to na pewno nie zgodzę się, aby taki projekt ustawy przeszedł - powiedział Rzepa.
Wyprzedaż ziemi zagranicznym podmiotom zahamowała dopiero ustawa wprowadzona w 2016 roku przed rząd PiS. Wcześniej, w czasach rządów PO-PSL, ziemia była wyprzedawania tzw. "słupom", rolnicy protestowali w tej sprawie.
Wybory parlamentarne odbędą się 15 października.
Jarosław Rzepa z tym się nie zgodził, ale jak mówił to nie jest kluczowa kwestia, a tylko jeden z postulatów. Jak dodawał, nie pozwoli, by taki pomysł został zrealizowany. - To akurat jego osobiste zdanie. Ja jako poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego, nie zgadzam się z tym i mówię to wyraźnie na antenie. Jest kandydatem, którego zgłosił Szymon Hołownia. My zgłosiliśmy choćby pana Dziambora. Na naszej liście są pewne nazwiska, które mogą budzić pewne emocje i taką osobą jest pan Ryszard Petru. Jeżeli będzie mi dane zasiadać w polskim parlamencie po raz drugi, to na pewno nie zgodzę się, aby taki projekt ustawy przeszedł - powiedział Rzepa.
Wyprzedaż ziemi zagranicznym podmiotom zahamowała dopiero ustawa wprowadzona w 2016 roku przed rząd PiS. Wcześniej, w czasach rządów PO-PSL, ziemia była wyprzedawania tzw. "słupom", rolnicy protestowali w tej sprawie.
Wybory parlamentarne odbędą się 15 października.
Zobacz także
2022-03-07, godz. 09:17
"Solidarność europejska jest potrzebna na dużo wyższym poziomie"
W sprawie uchodźców z Ukrainy potrzebna jest europejska solidarność. 500 milionów euro na cele humanitarne dla wszystkich krajów ościennych to kropla w morzu potrzeb - mówił w "Rozmowach pod krawatem" wiceminister spraw wewnętrznych…
» więcej
2022-03-04, godz. 09:24
"Wszelkie przewroty w Rosji powodują oligarchowie i biznes"
To może być koniec kariery politycznej Władimira Putina. W dłuższej perspektywie sankcje mogą się dla niego skończyć utratą stanowiska - tak przewiduje profesor Jarosław Korpysa.
» więcej
2022-03-03, godz. 10:22
Marszałek Geblewicz: Region jest przygotowany do przyjęcia większej liczby Ukraińców
Przewidywania o możliwej liczbie uchodźców mogą być niedoszacowane. Tak ocenia marszałek województwa i zapewnia, że region jest przygotowany do przyjęcia większej liczby Ukraińców.
» więcej
2022-03-03, godz. 09:21
Polska i Niemcy opracowują systemową dyslokację uchodźców wojennych
Europa patrzy i podziwia, jak zachowuje się Polska - mówił w "Rozmowach pod krawatem" marszałek województwa zachodniopomorskiego.
» więcej
2022-03-02, godz. 09:40
Jach: morale Ukraińców zaskoczyło wszystkich [ZDJĘCIA]
Postawa Ukrainy i postawa Zachodu to dwa pozytywne zaskoczenia - mówił w "Rozmowach pod krawatem" szef sejmowej komisji obrony narodowej poseł Michał Jach.
» więcej
2022-03-01, godz. 09:19
Poseł PiS: w 2008 r. w Tbilisi "Lech Kaczyński wydał na siebie wyrok"
Gdy Lech Kaczyński wsparł Gruzję w 2008 roku, wydał na siebie wyrok. Dwa lata później zginął w Smoleńsku - mówił w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Leszek Dobrzyński komentując obecną agresję Rosji na…
» więcej
2022-02-25, godz. 09:24
Prof. Kowalczyk: kluczowy jest opór wojska ukraińskiego
Tylko nieprzejednana postawa może powstrzymać Putina - uważa politolog i historyk Krzysztof Kowalczyk.
» więcej
2022-02-25, godz. 08:11
Wojewoda Bogucki: "przygotowywaliśmy się do najczarniejszego scenariusza"
Zachodniopomorskie jest gotowe na przyjęcie uchodźców z Ukrainy - zadeklarował w specjalnym wydaniu "Rozmów pod krawatem" w Radiu Szczecin wojewoda Zbigniew Bogucki.
» więcej
2022-02-24, godz. 09:14
"Ludzie wychodzą z domów z walizkami i wyjeżdżają"
Są już doniesienia o ofiarach - mówił w "Rozmowach pod krawatem" korespondent Polskiego Radia w Kijowie.
» więcej
2022-02-23, godz. 09:27
"Ukraińska armia jest niezwykle zmobilizowana"
Naród ukraiński coraz bardziej się jednoczy, od aneksji Krymu wiele się tu zmieniło - mówił w "Rozmowach pod krawatem" kapłan z naszej diecezji, który 12 lat służył w Odessie.
» więcej
2022-02-22, godz. 14:12
Polityk PO: budowę zapory na granicy polsko-białoruskiej "można teraz rozważać"
Wtedy to nie był błąd, teraz sytuację "można rozważać" - odpowiadał poseł Platformy Obywatelskiej pytany w "Rozmowach pod krawatem" o sprzeciw jego partii w sprawie budowy zapory na granicy polsko-białoruskiej.
» więcej
2022-02-22, godz. 09:16
Lider opozycji milczy w obliczu rosyjskiej agresji
- Pewnie jeszcze się odezwie - stwierdził w "Rozmowach pod krawatem" poseł PO Artur Łącki, komentując brak reakcji Donalda Tuska na zagrożenie ze strony Putina.
» więcej
2022-02-21, godz. 09:59
"Sprawa marszałka Grodzkiego rzutuje na wiarygodność całej klasy politycznej w Polsce"
Sprawa marszałka Grodzkiego rzutuje na wiarygodność całej klasy politycznej w Polsce - oceniał w "Rozmowach pod Krawatem" poseł Artur Szałabawka.
» więcej
2022-02-21, godz. 09:29
Przy dużej liczbie uchodźców z Ukrainy "mogą nastąpić niebezpieczne zjawiska"
Rozsądny humanitaryzm z jednoczesnym zachowaniem rozwagi w przyjmowaniu ewentualnych uchodźców z Ukrainy - poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Szałabawka w "Rozmowach pod krawatem" podkreślał, że w przypadku konfliktu zbrojnego, nie…
» więcej
2022-02-17, godz. 09:28
Jak Konfederacja radzi sobie bez Facebooka? Działacz partii: świetnie
Konfederacja świetnie radzi sobie bez Facebooka - zapewnia działacz tej partii. Marcin Bedka w "Rozmowach pod Krawatem" zapewniał, że działanie polityków wciąż są widoczne w internecie.
» więcej