Grę do recenzji dostaliśmy od wydawcy firmy Devolver Digital.
Zanim przejdę do mechanik i fabuły, jedna rzecz, która od razu rzuca się w oczy - The Talos Principle 2 powala grafiką. Croteam zdecydował się na zrobienie gry na Unreal Engine 5 i studio naprawdę zrobiło świetny użytek z tego silnika. Budowle robią kolosaline wrażenie, wszystko jest wymuskane, naprawdę jest efekt wow. Do tego Unreal Engine 5 jest silnikiem, który można bardzo solidnie zoptymalizować, przez co ja osobiście z rozgrywką kłopotów nie miałem, a i też przeczesując internet nie znalazłem chyba żadnych komentarzy o tym, że gra się tnie lub crashuje.
W The Talos Principle 2 przenosimy się na kilka wieków do przodu, gdzie ludzkość jest już dawnym wspomnieniem, a światem zajmują się androidy. W grze wcielamy się w jednego z nich, 1K, który zamieszkuje Nowe Jeruzalem, które notabene jest założone przez bezimiennego bohatera pierwszej części serii. Zostajemy wysłani jako część ekspedycji na wyspę, na której mieści się ogromna piramida. Najpierw jednak musimy tam dotrzeć, a to wykonujemy poprzez rozwiązywanie zagadek.
No właśnie, zagadki. Tak jak i to było w jedynce", w The Talos Principle 2 aby przejść do kolejnych porcji fabuły, musimy przebić się przez zagadki logiczne. Czasem chodzi o zmianę wiązki laserów, czasem dostajemy do dyspozycji coś na kształt portal guna z Portala i wiele, wiele innych. Wszystko jednak opiera się na swoistych prawach gry, które się nie zmieniają. Wszystkie przedmioty działają i reagują tak samo niezależnie od zagadki, co daje nam opcje lepiej poznać dostępne nam narzędzia.
Wszelkie eksperymenty z mechanikami gry są jak najbardziej wskazane, gdyż możemy przez to natrafić na jakiś przydatny patent, który pomoże nam przy zagadkach. Jak opisać ich trudność? Z jednej strony możemy utknąć na długie godziny i być tak blisko, żeby potem wywalić czołem o biurko, bo okazało się, że rozwiązanie było tak oczywiste i cały czas pod naszym nosem. Czyli najlepszy typ zagadek logicznych.
Wszelkie eksperymenty z mechanikami gry są jak najbardziej wskazane, gdyż możemy przez to natrafić na jakiś przydatny patent, który pomoże nam przy zagadkach. Jak opisać ich trudność? Z jednej strony możemy utknąć na długie godziny i być tak blisko, żeby potem wywalić czołem o biurko, bo okazało się, że rozwiązanie było tak oczywiste i cały czas pod naszym nosem. Czyli najlepszy typ zagadek logicznych.
Wszystko oczywiście, tak jak w pierwszej części, okraszone dawką filozoficznych rozmyślań. Są one jednak podane w nieco innej formie niż w "jedynce". W poprzedniej odsłonie byliśmy wyizolowani, w The Talos Principle 2 natomiast mamy pole do rozmów z naszymi kompanami podróży, przez co toczonej między androidami. bardziej niż przemyślenia do pewnego stopnia można to porównać do debaty.
The Talos Principle 2 już przez niektórych zostało okrzyknięte grą roku. Czy tak będzie? Nie wiem, lecz rozumiem, skąd takie wnioski. Gra jest świetna. Zagadki są wciągające, a klimat wciągający. Będę wracać i maksować ten tytuł z czystą przyjemnością. Ode mnie dziewiątka.
Ocena: 9/10
Ocena: 9/10
Zobacz także
2022-11-12, godz. 06:00
Call of Duty: Modern Warfare II [PC]
Call of Duty: Modern Warfare stawia wysoko poprzeczkę przed następcami serii. Bo to mówiąc prosto, ale bardzo szczerze: klasyka gier komputerowych. Modern Warfare oferował nam genialny wątek fabularny, rwącą akcję oraz wręcz filmowe…
» więcej
2022-11-12, godz. 06:00
New Tales from the Borderlands [Steam Deck]
Ależ mam problem z tym tytułem! W główną serię Borderlands grałem, "luzacki" klimat tam panujący jak najbardziej "załapałem", ale przykładowo w poprzednią "filmówkę" w tym uniwersum - tę bez dopisku "new" - nie sprawdziłem…
» więcej
2022-11-12, godz. 06:00
New Tales from the Borderlands [Steam Deck]
Ależ mam problem z tym tytułem! W główną serię Borderlands grałem, "luzacki" klimat tam panujący jak najbardziej "załapałem", ale przykładowo w poprzednią "filmówkę" w tym uniwersum - tę bez dopisku "new" - nie sprawdziłem…
» więcej
2022-11-05, godz. 06:00
Gotham Knights [Xbox Series X]
Nie ma Batmana, nie ma nawet Batjaskini. Nie ma Batmobilu. Są: Red Hood, Batgirl, Nightwing i Robin. I to oni przejmują pałeczkę po śmierci Człowieka-Nietoperza w Gotham. Okazuje się jednak, że ich mentor pozostawił za sobą sporo…
» więcej
2022-11-05, godz. 06:00
Gotham Knights [Xbox Series X]
Nie ma Batmana, nie ma nawet Batjaskini. Nie ma Batmobilu. Są: Red Hood, Batgirl, Nightwing i Robin. I to oni przejmują pałeczkę po śmierci Człowieka-Nietoperza w Gotham. Okazuje się jednak, że ich mentor pozostawił za sobą sporo…
» więcej
2022-11-05, godz. 06:00
Mount & Blade II: Bannerlord [PC]
Grało się w pierwszego Mount & Blade'a... i to grało się latami. Nie tylko solo, ale też w grupach ze znajomymi. Powstawały klany, zespoły, drużyny Mount & Blade'a - ta gra zrewolucjonizowała spojrzenie na średniowieczne…
» więcej
2022-11-05, godz. 06:00
Pierwsze wrażenia: Call of Duty: Modern Warfare II [PC]
Oto kolejna odsłona ultra-hitowej serii strzelanek z widoku z pierwszej osoby. Niezależnie od tego, co powiemy, to już wydawca informuje o gigantycznej sprzedaży i milionach, które mierzą się ze sobą w sieci. Pełnej recenzji najnowszego…
» więcej
2022-11-05, godz. 06:00
[05.11.2022] Giermasz #523 - Superbohaterowie, problemy i rycerze
Chociaż w ostatnich latach seria przeżywała (delikatne) wzloty i upadki - oczywiście patrząc na listy sprzedaży - to można powiedzieć, że Call of Duty: Modern Warfare II znowu "zamiata" rynkiem. A pierwszymi wrażeniami z tej strzelanki…
» więcej
2022-11-05, godz. 06:00
Sackboy: Wielka Przygoda [Steam Deck]
Zabawny pluszak, jedna z ikon marki PlayStation powraca w wersji na PC. Produkcja Sackboy: Wielka Przygoda doczekała się już naszej recenzji na macierzystej konsoli , wtedy Michał Król bez wahania dawał bardzo wysoką notę, tu fragment…
» więcej
2022-11-05, godz. 06:00
Sackboy: Wielka Przygoda [Steam Deck]
Zabawny pluszak, jedna z ikon marki PlayStation powraca w wersji na PC. Produkcja Sackboy: Wielka Przygoda doczekała się już naszej recenzji na macierzystej konsoli , wtedy Michał Król bez wahania dawał bardzo wysoką notę, tu fragment…
» więcej