Same bardzo dobre gry w tym wydaniu Giermaszu. Zaczynamy od świetnej platformówki, na którą fani wąsatego hydraulika i jego kumpli czekali prawe 11 lat. Jak podkreśla Andrzej Kutys, w gatunku trudno o tak świetną zabawę, jak z
Super Mario Bros. Wonder. A już w ogóle bardzo zręcznościowo się zrobi, gdy odpalicie Ghostrunner II. U nas specjalistą od umierania w cyberpunkowym świecie jest Jarek Gowin, który kontynuację również poleca - acz przestrzega przed poziomem trudności rozgrywki. To może dla odmiany coś do pomyślenia, pokombinowania? Kacper Narodzonek sprawdził Cities: Skylines 2. Cóż, ma ta gra swoje problemy techniczne, ale jeżeli błędy uda się wyeliminować, to miłośnicy budowania miast zabawy będą mieli na długie miesiące. W tym programie rozmawiamy także o tym, co dzieje się w branży gier komputerowych. Oraz, polecamy kącik Gramy po polsku, w którym Michał Król prezentuje informacje o polskich twórcach.
Rozkręcamy się z jesiennymi recenzjami w Giermaszu. W tym programie przygotowaliśmy cztery. Zaczynamy od najnowszej odsłony "kopanej", która mimo zmiany nazwy już świetnie się sprzedaje. A że cykl od kilku lat ogrywa Michał Król, to on opowiada o
EA Sports FC 24 - i wysoko ocenia tegoroczną wirtualną piłkę nożną. W tym programie także inna gra z bardzo długiej serii, Assassin's Creed Mirage miało w założeniu wrócić do założeń starszych odsłon. I według Jarka Gowina to się udało, acz nie idealnie. Kolejne "soulsy" w redakcji zazwyczaj ogrywa Andrzej Kutys. Cóż, Lords of the Fallen nie wytrzymuje porównania do oryginalnych gier, ale ma swoją tożsamość i bawić się można dobrze. I jeszcze strategia - znowu rozmawiamy o kolejnej odsłonie serii - tym razem w sztafażu starożytnego Egiptu. Zdaniem Kacpra Narodzonka, Total War: Pharaoh jest udaną kontynuacją dla miłośników bitew rozgrywanych na ekranie. W tym programie sprawdzamy także, co dzieje się w branży. A Michał Król poleca kącik Gramy po polsku.
Bardzo długi wyszedł ten Giermasz, więc rozsiądźcie się wygodnie i nastawcie na dużo wywiadów. Bo zgodnie z obietnicą,
prezentujemy w tym programie ponad godzinę rozmów nagranych przez Michała Króla i Andrzeja Kutysa w ubiegłym tygodniu na Poznań Game Arena 2023. O swoich produkcjach opowiadają nam zarówno najwięksi, jak i twórcy małych, niezależnych tytułów. W audycji w dwóch blokach - a dla Waszej wygody, każdy wywiad w osobnym pliku znajdziecie też w zakładce Gramy po polsku. Poza tym, trzy recenzje. Andrzej Kutys zwraca uwagę, że w kategorii gier dla młodszych można pochwalić Detective Pikachu Returns - ale bardzo szkoda, że ta produkcja nie ma polskiej wersji językowej. Michał Król za to świetnie się bawił w ultra-dynamicznej i dedykowanej dojrzałemu odbiorcy strzelance Trepang2. A Kacper Narodzonek zanurzył się w świecie "dziwnego Zachodu", testując nowocześnie rozpikselowaną metroidvanię Gunbrella. I jak najbardziej poleca ten tytuł.
Aż dwie gry traktujące o wyścigach recenzujemy w tym Giermaszu. Zaznaczając, że w obu przypadkach działo się to z padem w ręce, a nie przy użyciu kierownicy. Co w ogóle nie przeszkadza, gdy bawicie się absolutnie zręcznościowym
The Crew Motorfest, które wręcz uwielbia Michał Król. Z kolei w przypadku Forza Motorsport, wybór kontrolera ma już większe znaczenie. Z recenzji Kacpra Narodzonka dowiecie się, jak ta flagowa ścigałka Microsoftu sprawuje się ze zdecydowanie popularniejszym od kierownicy padem. I jeszcze recenzja dodatku do słynnej gry z zombie w roli głównej: Jarek Gowin bardzo chwali i poleca Resident Evil 4 Separate Ways DLC. A przede wszystkim, zapraszamy do słuchania o tym, co zastaniecie, o ile wybierzecie się do Poznania na targi PGA - Poznań Game Arena 2023. Na miejscu kolejny rok z rzędu byli Michał Król i Andrzej Kutys, którzy opowiadają o tym, jak wyglądają hale i jakie atrakcje przygotowali organizatorzy. A w audycji za tydzień szykujcie się na mnóstwo wywiadów z polskimi twórcami, nagranych właśnie podczas PGA 2023.
Zobacz także
2024-07-06, godz. 07:00
[6.07.2024] Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation
Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation . Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
FIFA Street (2005 r.)
Ciężko jest wymyślić coś nowego w grach o tematyce sportowej. Jasno ustalone zasady, znana rozgrywka, ogólnie - nic, czego wcześniej nie widzieliśmy. Jednak czasem udaje się znaleźć ten jeden złoty samorodek, który jest rzeczywiście…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5]
Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth musiałem ocenić wysoko. Druga część trylogii remake’ów klasyka gatunku jRPG…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5]
Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth musiałem ocenić wysoko. Druga część trylogii remake’ów klasyka gatunku jRPG…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5]
Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth musiałem ocenić wysoko. Druga część trylogii remake’ów klasyka gatunku jRPG…
» więcej
2024-07-06, godz. 06:00
[6.07.2024] Giermasz #606 - RPG, chomiki i piłka nożna
Zapraszamy na wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". W programie jedna recenzja, rozmowa z niezależnym polskim twórcą i kolejną część kącika "Stare ale jare". Sprawdziliśmy drugą część trylogii remake’ów…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
Pinball Illusions (1995 r.)
Pinball Illusions z 1995 roku to ostatni z dwuwymiarowych flipperów przygotowany przez szwedzkie studio Digital Illusions. W kąciku Stare ale jare mówiliśmy o dwóch poprzednich odsłonach, więc warto zająć się... najbardziej nietypową…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
[29.06.2024] Rozmowa - Łukasz Spierewka ze studia Afterburn
Jedna z najdłuższych rozmów w naszym cyklu. Łukasz Spierewka jest założycielem studia Afterburn, które na koncie ma kilka udanych gier z gatunku logiczna/puzzle. Z twórcą rozmawiałem o ich minimalizmie, złotym środku gwarantującym…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
Stellar Blade [PlayStation 5]
Jedni powiedzą, że Stellar Blade jest dla facetów-wzrokowców, bo bohaterka ma pełną szafę interesujących i mało zakrywających strojów. Ja powiem, że to świetny RPG akcji w klimatach postapo, z ciekawą fabułą, dobrym systemem…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
Stellar Blade [PlayStation 5]
Jedni powiedzą, że Stellar Blade jest dla facetów-wzrokowców, bo bohaterka ma pełną szafę interesujących i mało zakrywających strojów. Ja powiem, że to świetny RPG akcji w klimatach postapo, z ciekawą fabułą, dobrym systemem…
» więcej