Same bardzo dobre gry w tym wydaniu Giermaszu. Zaczynamy od świetnej platformówki, na którą fani wąsatego hydraulika i jego kumpli czekali prawe 11 lat. Jak podkreśla Andrzej Kutys, w gatunku trudno o tak świetną zabawę, jak z
Super Mario Bros. Wonder. A już w ogóle bardzo zręcznościowo się zrobi, gdy odpalicie Ghostrunner II. U nas specjalistą od umierania w cyberpunkowym świecie jest Jarek Gowin, który kontynuację również poleca - acz przestrzega przed poziomem trudności rozgrywki. To może dla odmiany coś do pomyślenia, pokombinowania? Kacper Narodzonek sprawdził Cities: Skylines 2. Cóż, ma ta gra swoje problemy techniczne, ale jeżeli błędy uda się wyeliminować, to miłośnicy budowania miast zabawy będą mieli na długie miesiące. W tym programie rozmawiamy także o tym, co dzieje się w branży gier komputerowych. Oraz, polecamy kącik Gramy po polsku, w którym Michał Król prezentuje informacje o polskich twórcach.
Rozkręcamy się z jesiennymi recenzjami w Giermaszu. W tym programie przygotowaliśmy cztery. Zaczynamy od najnowszej odsłony "kopanej", która mimo zmiany nazwy już świetnie się sprzedaje. A że cykl od kilku lat ogrywa Michał Król, to on opowiada o
EA Sports FC 24 - i wysoko ocenia tegoroczną wirtualną piłkę nożną. W tym programie także inna gra z bardzo długiej serii, Assassin's Creed Mirage miało w założeniu wrócić do założeń starszych odsłon. I według Jarka Gowina to się udało, acz nie idealnie. Kolejne "soulsy" w redakcji zazwyczaj ogrywa Andrzej Kutys. Cóż, Lords of the Fallen nie wytrzymuje porównania do oryginalnych gier, ale ma swoją tożsamość i bawić się można dobrze. I jeszcze strategia - znowu rozmawiamy o kolejnej odsłonie serii - tym razem w sztafażu starożytnego Egiptu. Zdaniem Kacpra Narodzonka, Total War: Pharaoh jest udaną kontynuacją dla miłośników bitew rozgrywanych na ekranie. W tym programie sprawdzamy także, co dzieje się w branży. A Michał Król poleca kącik Gramy po polsku.
Bardzo długi wyszedł ten Giermasz, więc rozsiądźcie się wygodnie i nastawcie na dużo wywiadów. Bo zgodnie z obietnicą,
prezentujemy w tym programie ponad godzinę rozmów nagranych przez Michała Króla i Andrzeja Kutysa w ubiegłym tygodniu na Poznań Game Arena 2023. O swoich produkcjach opowiadają nam zarówno najwięksi, jak i twórcy małych, niezależnych tytułów. W audycji w dwóch blokach - a dla Waszej wygody, każdy wywiad w osobnym pliku znajdziecie też w zakładce Gramy po polsku. Poza tym, trzy recenzje. Andrzej Kutys zwraca uwagę, że w kategorii gier dla młodszych można pochwalić Detective Pikachu Returns - ale bardzo szkoda, że ta produkcja nie ma polskiej wersji językowej. Michał Król za to świetnie się bawił w ultra-dynamicznej i dedykowanej dojrzałemu odbiorcy strzelance Trepang2. A Kacper Narodzonek zanurzył się w świecie "dziwnego Zachodu", testując nowocześnie rozpikselowaną metroidvanię Gunbrella. I jak najbardziej poleca ten tytuł.
Aż dwie gry traktujące o wyścigach recenzujemy w tym Giermaszu. Zaznaczając, że w obu przypadkach działo się to z padem w ręce, a nie przy użyciu kierownicy. Co w ogóle nie przeszkadza, gdy bawicie się absolutnie zręcznościowym
The Crew Motorfest, które wręcz uwielbia Michał Król. Z kolei w przypadku Forza Motorsport, wybór kontrolera ma już większe znaczenie. Z recenzji Kacpra Narodzonka dowiecie się, jak ta flagowa ścigałka Microsoftu sprawuje się ze zdecydowanie popularniejszym od kierownicy padem. I jeszcze recenzja dodatku do słynnej gry z zombie w roli głównej: Jarek Gowin bardzo chwali i poleca Resident Evil 4 Separate Ways DLC. A przede wszystkim, zapraszamy do słuchania o tym, co zastaniecie, o ile wybierzecie się do Poznania na targi PGA - Poznań Game Arena 2023. Na miejscu kolejny rok z rzędu byli Michał Król i Andrzej Kutys, którzy opowiadają o tym, jak wyglądają hale i jakie atrakcje przygotowali organizatorzy. A w audycji za tydzień szykujcie się na mnóstwo wywiadów z polskimi twórcami, nagranych właśnie podczas PGA 2023.
Zobacz także
2024-06-03, godz. 17:21
F1 24 [PC]
W terminologii filmowej istnieje pojęcie epizodu butelkowego. Jest to odcinek serialu, który wykonywany jest jak najmniejszym budżetem, często opierając się na jednej lokacji i z okrojonymi efektami specjalnymi. Jeżeli porównać świat…
» więcej
2024-06-03, godz. 17:18
Senua's Saga: Hellblade II [Xbox Series X]
Siedem lat po pierwowzorze brytyjskie studio Ninja Theory postanowiło kontynuować opowieść o cierpiącej na psychozę wojowniczce imieniem Senua. Opowieść mroczną, ciężką, smutną, miejscami przerażającą i brutalną, także w…
» więcej
2024-06-03, godz. 17:15
Senua's Saga: Hellblade II [Xbox Series X]
Siedem lat po pierwowzorze brytyjskie studio Ninja Theory postanowiło kontynuować opowieść o cierpiącej na psychozę wojowniczce imieniem Senua. Opowieść mroczną, ciężką, smutną, miejscami przerażającą i brutalną, także w…
» więcej
2024-06-01, godz. 11:04
[1.06.2024] Giermasz #601 - remake, czyli powrót do przeszłości
W najnowszej audycji mamy dla was dwie recenzje, kolejny wywiad i wasz ulubiony kącik "Stare ale jare:. Na start przeniesiemy się w czasie i sprawdzimy remake cyberpunkowego hitu sprzed lat, Jest to odświeżona wersja hybrydy strzelanki…
» więcej
2024-06-01, godz. 10:51
[1.06.2024] Wywiad - Paweł Turaczyk, założyciel studia kantal collective
Na rozmowę do studia zaprosiliśmy tym razem samodzielnego, niezależnego twórcę, który po godzinach tworzy gry swojego ulubionego gatunku - tower defense. Paweł Turaczyk ze studia kantal collective opowiedział nam o swoich początkach…
» więcej
2024-06-01, godz. 10:48
WW2 Rebuilder [Xbox Series X]
Po ponad roku od premiery na pecetach, na konsole najnowszej generacji trafił polski symulator odbudowania miast zniszczonych w drugiej wojnie Światowej. WW2 Rebuilder od studia Madnetic Games jest klasycznym przedstawicielem tego gatunku…
» więcej
2024-06-01, godz. 10:00
The Need for Speed (1994 r.)
Każda wielka seria ma swój początek. Dzisiaj cofniemy się do 1994 roku, kiedy po raz pierwszy mogliśmy pościgać się samochodami po ulicach wymyślonych przez twórców miast. Gra, która stała się legendą zręcznościowych ścigałek…
» więcej
2024-06-01, godz. 06:10
System Shock [Xbox Series X]
Zacznę trochę nietypowo, bo od razu od porady dotyczącej rozgrywki. Nie spieszcie się. System Shock Remake źle reaguje z pośpiechem. Tu potrzeba skupienia, uwagi i wolnego czasu. Wtedy ta nowa wersja produkcji sprzed 30 lat naprawdę…
» więcej
2024-06-01, godz. 06:10
System Shock [Xbox Series X]
Zacznę trochę nietypowo, bo od razu od porady dotyczącej rozgrywki. Nie spieszcie się. System Shock Remake źle reaguje z pośpiechem. Tu potrzeba skupienia, uwagi i wolnego czasu. Wtedy ta nowa wersja produkcji sprzed 30 lat naprawdę…
» więcej
2024-06-01, godz. 06:10
System Shock [Xbox Series X]
Zacznę trochę nietypowo, bo od razu od porady dotyczącej rozgrywki. Nie spieszcie się. System Shock Remake źle reaguje z pośpiechem. Tu potrzeba skupienia, uwagi i wolnego czasu. Wtedy ta nowa wersja produkcji sprzed 30 lat naprawdę…
» więcej