Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Warhammer 40000 Chaos Gate - Daemonhunters
Warhammer 40000 Chaos Gate - Daemonhunters
Tydzień temu Jarek przedstawił swoje pierwsze wrażenia, teraz przyszedł czas na recenzję.

Trochę banałem zalatuje stwierdzenie, że Warhammer 40000 nie ma szczęścia do gier. Banałem, ale też prawdą, bo to uniwersum faktycznie nie może doczekać się jakiejś produkcji, która jednoznacznie podbiłaby serca graczy. Choć, jeśli chodzi o Warhammer 40000: Chaos Gate - Daemonhunters, to ona powinna przyciągnąć przynajmniej elektronicznych taktyków. Nawet tych na konsolach, bo właśnie taką wersję tej gry teraz otrzymaliśmy. Wersja na PC trafiła na półki już jakieś dwa lata temu, teraz właśnie zajmujemy się przede wszystkim tym, jak ta produkcja sprawca się na Xboksach i PlayStation.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od wydawcy, studia Frontier Foundry.
Recenzja Warhammer 40000: Chaos Gate - Daemonhunters

Kierujemy oddziałem Szarych Rycerzy - elitą elit jeśli chodzi o kosmicznych marines, czyli tę najbardziej popularną jednostkę w tym świecie. Silniejsi, szybsi, skuteczniejsi, choć oczywiście tak misja w starciu z chaosem będzie wymagać ekstremum umiejętności. Tyle jeśli chodzi o fabułę. Skupmy się jednak na rozgrywce konsolowej, bo właśnie tu tkwi ten szczegół z diabłem. To dlatego, że gracze nadal potrafią reagować na strategie czy taktyki na konsolach jak czterolatek na brukselkę. Wiadomo, trudno mysz i klawiaturę zastąpić padem. Poszczególne menu jednak w tym przypadku są na tyle sprawnie skonstruowane, że nie czułem żadnego dyskomfortu, podobał mi się sposób podświetlenia poszczególnych ikon. Przyznam jednak, że był problem z precyzją chwilami, nie wiem czy to wiek starczy, który rzuca się na wzrok czy jakaś jednak niedoskonałość konwersji, ale miałem niekiedy kłopot, żeby kursor wylądował tam, gdzie chcę. Natomiast jeśli chodzi o dostosowanie poszczególnych ikon - nie mogę tu mieć zastrzeżeń.

Graficznie Warhammer 40,000: Chaos Gate - Daemonhunters prezentuje się przyzwoicie. Szaroburości graficzne dyktowane oczywiście również klimatem, w jakim osadzony jest Warhammer czasem przeszkadzają w odnalezieniu odpowiedniego miejsca, cóż - telewizor to nie monitor. Nie podobały mi się przerywniki kinowe, miałem wrażenie, że są zrobione... powiedzmy niechlujnie. Ale to tylko w sumie detal, bo gra oferuje - również na konsolach - cały system rozgrywki, całą paletę możliwości i misji. Dodatkowo czaruje klimatem i wyzwaniami, które splecione z mrocznym nastrojem Warhammera wciągają na długie godziny. No, czasem wrogowie mogliby być nieco rozsądniejsi, ale to i tak nie psuje ogólnej oceny, która wynosi 8/10.

Zobacz także

2024-08-12, godz. 13:36 Schim [Xbox Series X] Jakiś czas temu w oko wpadła mi nietuzinkowa gra Schim, którą stworzyły dwie osoby. Łączy w sobie elementy platformowe i zręcznościowe, a wszystko kręci się wokół światła i cienia. Miałem duże oczekiwania wobec tego tytułu… » więcej 2024-08-10, godz. 07:00 GTA 2 (1999 r.) Po szumie, jaki zrobiło Grand Theft Auto, studio DMA Design postanowiło iść za ciosem i w 1999 roku wypuściło GTA 2. Drugi raz gracze mogli wcielić się w przestępcę, tym razem Claude Speeda, który sieje popłoch na ulicach miasta… » więcej 2024-08-06, godz. 12:11 Schim [Xbox Series X] Jakiś czas temu w oko wpadła mi nietuzinkowa gra Schim, którą stworzyły dwie osoby. Łączy w sobie elementy platformowe i zręcznościowe, a wszystko kręci się wokół światła i cienia. Miałem duże oczekiwania wobec tego tytułu… » więcej 2024-08-06, godz. 12:07 Schim [Xbox Series X] Jakiś czas temu w oko wpadła mi nietuzinkowa gra Schim, którą stworzyły dwie osoby. Łączy w sobie elementy platformowe i zręcznościowe, a wszystko kręci się wokół światła i cienia. Miałem duże oczekiwania wobec tego tytułu… » więcej 2024-08-05, godz. 10:34 [10.08.2024] Giermasz #611 - stwory z cienia, wojna i koty W najnowszym programie przygotowaliśmy dla Was trzy recenzje i bardzo znanego starocia. Będzie zręcznościówka, która chce pozostać w cieniu. Survival horror utrzymany w duchu serii Silent Hill i Resident Evil. RPG akcji o kotach i szczurach… » więcej 2024-08-04, godz. 12:37 Piractwo kiedyś i dziś. Czy kupujemy więcej legalnego oprogramowania? W Szczecinie trwa finał regat The Tall Ships Races, więc podjęliśmy temat i porozmawialiśmy na temat... piractwa. Oczywiście chodzi o branżę gier, więc Michał Król z Kacprem Narodzonkiem powspominali dawne czasy, jak i aktualną… » więcej 2024-08-03, godz. 06:30 [3.08.2024] Giermasz #610 - piraci na morzu i w świecie gier Zapraszamy na wyjątkowy Giermasz o tematyce morskiej . W Szczecinie trwa finał regat The Tall Ships Races, więc podjęliśmy temat i wybraliśmy kilka starych gier o piractwie i przygodach na morzach i oceanach całego świata. W tej audycji… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 Nobody Wants to Die [PlayStation 5] Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem sprawdzić detektywistyczną opowieść Nobody Wants to Die od polskiego studia… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 Nobody Wants to Die [PlayStation 5] Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem sprawdzić detektywistyczną opowieść Nobody Wants to Die od polskiego studia… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 Robin Hood: Sherwood Builders [Xbox Series X] To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym musi być jakiś powiew nowości. A w Robin Hood: Sherwood Builders jest? No niespecjalnie… » więcej
14151617181920