Grę do recenzji otrzymaliśmy od twórców, polskiego studia Monster Couch.
W takim razie – na czym polega Quilts and Cats of Calico? Wcielamy się osoby, która szyje kołdry i naszym zadaniem jest uszycie takiej, która zwabi jak najwięcej kociaków. Do dyspozycji mamy heksagonalne kafelki, z których układamy wzory czy guziki, które możemy doszyć. Z pozoru łatwe zadanie staje się cięższe, kiedy musimy zacząć planować swoje ruchy na kilka kafelków do przodu. Wtedy naprawdę trzeba się wysilić aby zadowolić najbardziej wybredne koty. Rozgrywka pomimo prostoty założeń jest ciekawa, a do dyspozycji mamy kilka trybów gry. Solo, czyli po prostu szyjemy swoją kołdrę i wabimy koty, tryb online, w którym mierzymy się z innymi oraz kampanię fabularną. Ta ostatnia przenosi nas do miasta wyznawców kotów, a same zwierzaki mają moc, dzięki której mogą wzywać na życie ludzi.
Grając w Quilts and Cats of Calico z ekranu wylewa nam się słodycz. Pastelowe barwy, wzorzyste kołdry, no i oczywiście – koty. Koty, z którymi możemy wchodzić w interakcje. Takiego mruczka leżącego na naszej kołdrze możemy pogłaskać, delikatnie przesunąć, jeżeli przeszkadza w tym momencie, a poza tym zachowują się po prostu jak koty – czasem będą z ciekawością pchać się pod dłonie, żeby potem odejść i zająć się swoimi sprawami. Do tego gra daje nam opcję stworzenia własnego zwierzaka, więc nie stoi na przeszkodzie, aby uszyć wirtualną kołdrę dla swojego prawdziwego pupila.
Urocza gra, która jest portem ciekawej planszówki, do której dodany jest nowy twist. No i koty. Koty najważniejsze w tym wszystkim. Ta gra musiała wypalić i wypaliła. Urocza grafika, ciekawy gameplay, uspokajająca muzyka – to wszystko składa się na świetny tytuł, który jest idealny do odparowania po pracy i uspokojenia swoich pędzących myśli. Quilts and Cats of Calico – 9/10.
Zobacz także
2024-03-10, godz. 13:10
Warhammer 40000: Chaos Gate - Daemonhunters [Xbox Series X] - pierwsze wrażenia
W tej szybkiej taktycznej turowej grze RPG pokierujemy najwspanialszą bronią ludzkości - Szarymi Rycerzami. Do boju z plagą ruszył Jarek Gowin, który opowiedział nam o swoich pierwszych wrażeniach z fabularnej kampanii oddziału Łowców…
» więcej
2024-03-10, godz. 13:01
Mario vs. Donkey Kong [Switch]
Musiało minąć 20 lat, by Nintendo wróciło do gry Mario vs. Donkey Kong i stworzyło remake tej świetnej platformowo-logicznej produkcji. Nie jest to dokładnie ten sam tytuł sprzed wielu lat, bo twórcy dodali tu sporo nowych i ciekawych…
» więcej
2024-03-10, godz. 12:57
Mario vs. Donkey Kong [Switch]
Musiało minąć 20 lat, by Nintendo wróciło do gry Mario vs. Donkey Kong i stworzyło remake tej świetnej platformowo-logicznej produkcji. Nie jest to dokładnie ten sam tytuł sprzed wielu lat, bo twórcy dodali tu sporo nowych i ciekawych…
» więcej
2024-03-09, godz. 06:00
Mario vs. Donkey Kong [Switch]
Musiało minąć 20 lat, by Nintendo wróciło do gry Mario vs. Donkey Kong i stworzyło remake tej świetnej platformowo-logicznej produkcji. Nie jest to dokładnie ten sam tytuł sprzed wielu lat, bo twórcy dodali tu sporo nowych i ciekawych…
» więcej
2024-03-09, godz. 06:00
Warhammer 40000: Chaos Gate - Daemonhunters [Xbox Series X] - pierwsze wrażenia
W tej szybkiej taktycznej turowej grze RPG pokierujemy najwspanialszą bronią ludzkości - Szarymi Rycerzami. Do boju z plagą ruszył Jarek Gowin, który opowiedział nam o swoich pierwszych wrażeniach z fabularnej kampanii oddziału Łowców…
» więcej
2024-03-09, godz. 06:00
Inkulinati [PC]
Mówiąc szczerze - ten wstęp pisałem kilka razy, za każdym razem kasując poprzednią wersję po kilku zdaniach. Bo nawet nie wiedziałem od czego zacząć - czy powiedzieć o tym, że to jest debiut polskiego studia, czy o samym gatunku…
» więcej
2024-03-09, godz. 06:00
[9.03.2024] Wywiad - Artur Hilger, studio 9UNZ
W naszej audycji tym razem twórca małej niezależnej gry Unables. Artur Hilger ze studia 9UNZ opowie nam o grze, jej powstawaniu, chyba najdłuższym trailerze w dziejach i swoich początkach w branży gamedev. "UNABLES to fizyka, łamigłówki…
» więcej
2024-03-05, godz. 12:09
[2.03.2024] Wywiad - Karolina Kuzia-Rokosz, studio Fool's Theory
Do studia zaprosiliśmy Karolinę Kuzię-Rokosz ze studia Fool's Theory , które to stworzyło niedawno wydaną grę The Thaumaturge (aktualnie dostępna na PC). Nasza rozmówczyni jest design directorem przy tym projekcie i w bardzo…
» więcej
2024-03-05, godz. 12:08
A Little to the Left [Xbox Series X]
Leniwa niedziela, po sześciu dniach pracy, załatwianiu spraw codziennych, popołudniach z rodziną, zajmowaniu się niezliczona liczbą obowiązków, nie miałem siły na wymagającą skupienia czy refleksu grę. Sprawdziłem najnowszą…
» więcej
2024-03-05, godz. 11:39
Skull and Bones [PC] - pierwsze wrażenia
Skull and Bones wyszło we wczesnym dostępie, więc z wodami mórz i oceanów zmierzył się Kacper Narodzonek. Wraz z Michałem Królem wsiedli na tratwę i porozmawiali o pierwszych wrażeniach. "Wkrocz do niebezpiecznego świata Skull…
» więcej