Grę do recenzji otrzymaliśmy od twórców, polskiego studia Monster Couch.
W takim razie – na czym polega Quilts and Cats of Calico? Wcielamy się osoby, która szyje kołdry i naszym zadaniem jest uszycie takiej, która zwabi jak najwięcej kociaków. Do dyspozycji mamy heksagonalne kafelki, z których układamy wzory czy guziki, które możemy doszyć. Z pozoru łatwe zadanie staje się cięższe, kiedy musimy zacząć planować swoje ruchy na kilka kafelków do przodu. Wtedy naprawdę trzeba się wysilić aby zadowolić najbardziej wybredne koty. Rozgrywka pomimo prostoty założeń jest ciekawa, a do dyspozycji mamy kilka trybów gry. Solo, czyli po prostu szyjemy swoją kołdrę i wabimy koty, tryb online, w którym mierzymy się z innymi oraz kampanię fabularną. Ta ostatnia przenosi nas do miasta wyznawców kotów, a same zwierzaki mają moc, dzięki której mogą wzywać na życie ludzi.
Grając w Quilts and Cats of Calico z ekranu wylewa nam się słodycz. Pastelowe barwy, wzorzyste kołdry, no i oczywiście – koty. Koty, z którymi możemy wchodzić w interakcje. Takiego mruczka leżącego na naszej kołdrze możemy pogłaskać, delikatnie przesunąć, jeżeli przeszkadza w tym momencie, a poza tym zachowują się po prostu jak koty – czasem będą z ciekawością pchać się pod dłonie, żeby potem odejść i zająć się swoimi sprawami. Do tego gra daje nam opcję stworzenia własnego zwierzaka, więc nie stoi na przeszkodzie, aby uszyć wirtualną kołdrę dla swojego prawdziwego pupila.
Urocza gra, która jest portem ciekawej planszówki, do której dodany jest nowy twist. No i koty. Koty najważniejsze w tym wszystkim. Ta gra musiała wypalić i wypaliła. Urocza grafika, ciekawy gameplay, uspokajająca muzyka – to wszystko składa się na świetny tytuł, który jest idealny do odparowania po pracy i uspokojenia swoich pędzących myśli. Quilts and Cats of Calico – 9/10.
Zobacz także
2023-04-29, godz. 06:00
[29.04.2023] Giermasz#548 - Walczymy i budujemy
Wojna - ale w wydaniu zabawkowym. Tak można w skrócie opisać recenzowany przez Andrzeja Kutysa pakiet dwóch odrestaurowanych gier Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp . Turowa strategia "na wesoło" - jeżeli polubicie, zabawy będzie na długie…
» więcej
2023-04-29, godz. 06:00
Horizon Forbidden West: Burning Shores (DLC) [PlayStation 5]
Kilkudziesięciogodzinna przygoda Aloy w Horizon Forbidden West mogłaby się po prostu zakończyć happy endem. Jednak bohaterka po pokonaniu Zenitów nie mogła usiedzieć w miejscu i ruszyła na poszukiwania informacji o zbliżającym się…
» więcej
2023-04-29, godz. 06:00
Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp [Switch]
Plastikowe żołnierzyki toczą swoje plastikowe wojny w turowych starciach na podzielonej w kwadraty planszy. Wyglądającej też odpowiednio zabawkowo. Jednostki mają swoje plusy i minusy, tradycyjnie piechota przegra w starciu z czołgiem…
» więcej
2023-04-29, godz. 06:00
Flooded [PC]
Każdy z nas raczej zna założenia city buildera. Rozbudowujemy miasto, zbieramy surowce, odblokowujemy nowe budynki i tak dalej, po to, aby nasza metropolia się rozrastała i miała coraz więcej mieszkańców. We Flooded główne założenia…
» więcej
2023-04-22, godz. 06:00
Dead Island 2 [Xbox Series X]
Po blisko dekadzie oczekiwania druga wyspa - choć tak naprawdę miasto - (nie)umarłych trafiła w moje ręce. Oczekiwań nie miałem żadnych, więc nie mogłem się zawieść, za to mogłem bardzo pozytywnie zaskoczył. No i Dead Island…
» więcej
2023-04-22, godz. 06:00
Dead Island 2 [Xbox Series X]
Po blisko dekadzie oczekiwania druga wyspa - choć tak naprawdę miasto - (nie)umarłych trafiła w moje ręce. Oczekiwań nie miałem żadnych, więc nie mogłem się zawieść, za to mogłem bardzo pozytywnie zaskoczył. No i Dead Island…
» więcej
2023-04-22, godz. 06:00
Beyond Contact [PC]
Gry survivalowe nie są dla każdego. Zbieranie każdej możliwej śrubki, linki czy kabelka (niepotrzebne skreślić), aby potem zrobić filtr, szkło powiększające, pochodnię czy inny potrzebny nam do rozgrywki przedmiot - znam ludzi…
» więcej
2023-04-22, godz. 06:00
Beyond Contact [PC]
Gry survivalowe nie są dla każdego. Zbieranie każdej możliwej śrubki, linki czy kabelka (niepotrzebne skreślić), aby potem zrobić filtr, szkło powiększające, pochodnię czy inny potrzebny nam do rozgrywki przedmiot - znam ludzi…
» więcej
2023-04-22, godz. 06:00
Final Fantasy Pixel Remaster [PlayStation 5]
Dawno, dawno temu - a tak konkretnie w 1987 roku w Japonii, Hironobu Sakaguchi, pracownik podupadającej firmy Square, zaproponował szefostwu projekt, który miał być ich finalnym dziełem. Jak internetowa wieść niesie, wzorem Dragon…
» więcej
2023-04-22, godz. 06:00
Final Fantasy Pixel Remaster [PlayStation 5]
Dawno, dawno temu - a tak konkretnie w 1987 roku w Japonii, Hironobu Sakaguchi, pracownik podupadającej firmy Square, zaproponował szefostwu projekt, który miał być ich finalnym dziełem. Jak internetowa wieść niesie, wzorem Dragon…
» więcej