Nowy architekt miasta chciałby, aby Szczecin był metropolią czerpiącą z doświadczeń Berlina. - Podoba mi się, co tam widzę - mówił Jarosław Bondar w "Rozmowach pod krawatem".
Zdaniem nowego miejskiego architekta, problemem Szczecina jest nieuporządkowana przestrzeń publiczna - taka, jaką mogliby wykorzystać mieszkańcy.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-02_1380705461.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-10-01_1380614583.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-30_1380523901.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-27_1380272633.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-26_1380184051.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-26_1380177311.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-25_1380100311.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-24_1380037371.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-24_1380007711.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-23_1379935511.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-12_1378982971.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-19_1379578601.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-19_1379574052.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-18_1379490931.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2013/thumb_480_0/2013-09-17_1379399581.jpg)