Nowy architekt miasta chciałby, aby Szczecin był metropolią czerpiącą z doświadczeń Berlina. - Podoba mi się, co tam widzę - mówił Jarosław Bondar w "Rozmowach pod krawatem".
Zdaniem nowego miejskiego architekta, problemem Szczecina jest nieuporządkowana przestrzeń publiczna - taka, jaką mogliby wykorzystać mieszkańcy.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-24_1390550651.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-23_1390470131.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-23_1390463611.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-22_1390376841.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-21_1390295741.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-20_1390203711.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-17_1389950961.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-17_1389946231.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-16_1389865501.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-16_1389859231.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-14_1389692171.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-14_1389692421.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-13_1389609671.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-01-13_1389603021.jpg)