Sprawy gospodarki morskiej oraz ułatwienie wejścia na rynek młodym przedsiębiorcom - tym w Sejmie chce się zająć nowy poseł ze Szczecina.
Arkadiusz Marchewka z Platformy Obywatelskiej jest w dwóch sejmowych komisjach: gospodarki rozwoju i gospodarki morskiej oraz żeglugi śródlądowej. Jak przekonywał w "Rozmowach pod krawatem" są tam konkretne sprawy do załatwienia.
- Powinniśmy jak najszybciej doprowadzić do finalizacji projekty związane chociażby z pogłębieniem Odry Granicznej, toru wodnego do 12,5 metra. Mówiłem też kiedyś o projekcie, który zaczynamy wprowadzać w Szczecinie - Karty Młodego Przedsiębiorcy - po to, żeby wspierać przedsiębiorczość wśród młodych Polaków i to są moje priorytety - wyliczał Marchewka.
Prace nad pogłębieniem Odry Granicznej mają sprawić, że rzeka stanie się żeglowna, a mieszkańcy będą zabezpieczeni przed powodzią. Premier Polski i Kanclerz Niemiec podpisały umowę na tę inwestycję, ale Sejm poprzedniej kadencji jej nie ratyfikował. W końcu rząd na posiedzeniu w Szczecinie zatwierdził umowę. Nie wiadomo jednak skąd miałyby pochodzić pieniądze.
Jak zapewnił nas poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, "sprawa będzie traktowana przez rząd priorytetowo" a Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej szuka sposobu finansowania.
Z kolei pogłębienie do 12,5 metrów toru rzecznego Szczecin-Świnoujście ma spowodować, że ruch statków będzie bezpieczniejszy i szybszy.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem".
- Powinniśmy jak najszybciej doprowadzić do finalizacji projekty związane chociażby z pogłębieniem Odry Granicznej, toru wodnego do 12,5 metra. Mówiłem też kiedyś o projekcie, który zaczynamy wprowadzać w Szczecinie - Karty Młodego Przedsiębiorcy - po to, żeby wspierać przedsiębiorczość wśród młodych Polaków i to są moje priorytety - wyliczał Marchewka.
Prace nad pogłębieniem Odry Granicznej mają sprawić, że rzeka stanie się żeglowna, a mieszkańcy będą zabezpieczeni przed powodzią. Premier Polski i Kanclerz Niemiec podpisały umowę na tę inwestycję, ale Sejm poprzedniej kadencji jej nie ratyfikował. W końcu rząd na posiedzeniu w Szczecinie zatwierdził umowę. Nie wiadomo jednak skąd miałyby pochodzić pieniądze.
Jak zapewnił nas poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, "sprawa będzie traktowana przez rząd priorytetowo" a Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej szuka sposobu finansowania.
Z kolei pogłębienie do 12,5 metrów toru rzecznego Szczecin-Świnoujście ma spowodować, że ruch statków będzie bezpieczniejszy i szybszy.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem".
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-14_1450085431.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-13_1450024761.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-11_1449830421.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-11_1449820681.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-10_1449742621.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-10_1449734441.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-09_1449653251.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-09_1449652732.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-08_1449561711.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-07_1449475711.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-04_1449230581.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-04_1449216111.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-03_1449138171.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-03_1449129282.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-02_1449048381.jpg)