Sprawy gospodarki morskiej oraz ułatwienie wejścia na rynek młodym przedsiębiorcom - tym w Sejmie chce się zająć nowy poseł ze Szczecina.
Arkadiusz Marchewka z Platformy Obywatelskiej jest w dwóch sejmowych komisjach: gospodarki rozwoju i gospodarki morskiej oraz żeglugi śródlądowej. Jak przekonywał w "Rozmowach pod krawatem" są tam konkretne sprawy do załatwienia.
- Powinniśmy jak najszybciej doprowadzić do finalizacji projekty związane chociażby z pogłębieniem Odry Granicznej, toru wodnego do 12,5 metra. Mówiłem też kiedyś o projekcie, który zaczynamy wprowadzać w Szczecinie - Karty Młodego Przedsiębiorcy - po to, żeby wspierać przedsiębiorczość wśród młodych Polaków i to są moje priorytety - wyliczał Marchewka.
Prace nad pogłębieniem Odry Granicznej mają sprawić, że rzeka stanie się żeglowna, a mieszkańcy będą zabezpieczeni przed powodzią. Premier Polski i Kanclerz Niemiec podpisały umowę na tę inwestycję, ale Sejm poprzedniej kadencji jej nie ratyfikował. W końcu rząd na posiedzeniu w Szczecinie zatwierdził umowę. Nie wiadomo jednak skąd miałyby pochodzić pieniądze.
Jak zapewnił nas poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, "sprawa będzie traktowana przez rząd priorytetowo" a Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej szuka sposobu finansowania.
Z kolei pogłębienie do 12,5 metrów toru rzecznego Szczecin-Świnoujście ma spowodować, że ruch statków będzie bezpieczniejszy i szybszy.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem".
- Powinniśmy jak najszybciej doprowadzić do finalizacji projekty związane chociażby z pogłębieniem Odry Granicznej, toru wodnego do 12,5 metra. Mówiłem też kiedyś o projekcie, który zaczynamy wprowadzać w Szczecinie - Karty Młodego Przedsiębiorcy - po to, żeby wspierać przedsiębiorczość wśród młodych Polaków i to są moje priorytety - wyliczał Marchewka.
Prace nad pogłębieniem Odry Granicznej mają sprawić, że rzeka stanie się żeglowna, a mieszkańcy będą zabezpieczeni przed powodzią. Premier Polski i Kanclerz Niemiec podpisały umowę na tę inwestycję, ale Sejm poprzedniej kadencji jej nie ratyfikował. W końcu rząd na posiedzeniu w Szczecinie zatwierdził umowę. Nie wiadomo jednak skąd miałyby pochodzić pieniądze.
Jak zapewnił nas poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, "sprawa będzie traktowana przez rząd priorytetowo" a Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej szuka sposobu finansowania.
Z kolei pogłębienie do 12,5 metrów toru rzecznego Szczecin-Świnoujście ma spowodować, że ruch statków będzie bezpieczniejszy i szybszy.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem".
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-12_1447318331.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-11_1447247822.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-10_1447155701.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-10_1447150451.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-10_1447148471.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-09_1447064571.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-09_1447061811.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-09_1447055771.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-06_1446810351.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-06_1446806281.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-05_1446718433.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-05_1446710002.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-04_1446637851.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-04_1446631231.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-11-03_1446551181.jpg)