Sprawy gospodarki morskiej oraz ułatwienie wejścia na rynek młodym przedsiębiorcom - tym w Sejmie chce się zająć nowy poseł ze Szczecina.
Arkadiusz Marchewka z Platformy Obywatelskiej jest w dwóch sejmowych komisjach: gospodarki rozwoju i gospodarki morskiej oraz żeglugi śródlądowej. Jak przekonywał w "Rozmowach pod krawatem" są tam konkretne sprawy do załatwienia.
- Powinniśmy jak najszybciej doprowadzić do finalizacji projekty związane chociażby z pogłębieniem Odry Granicznej, toru wodnego do 12,5 metra. Mówiłem też kiedyś o projekcie, który zaczynamy wprowadzać w Szczecinie - Karty Młodego Przedsiębiorcy - po to, żeby wspierać przedsiębiorczość wśród młodych Polaków i to są moje priorytety - wyliczał Marchewka.
Prace nad pogłębieniem Odry Granicznej mają sprawić, że rzeka stanie się żeglowna, a mieszkańcy będą zabezpieczeni przed powodzią. Premier Polski i Kanclerz Niemiec podpisały umowę na tę inwestycję, ale Sejm poprzedniej kadencji jej nie ratyfikował. W końcu rząd na posiedzeniu w Szczecinie zatwierdził umowę. Nie wiadomo jednak skąd miałyby pochodzić pieniądze.
Jak zapewnił nas poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, "sprawa będzie traktowana przez rząd priorytetowo" a Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej szuka sposobu finansowania.
Z kolei pogłębienie do 12,5 metrów toru rzecznego Szczecin-Świnoujście ma spowodować, że ruch statków będzie bezpieczniejszy i szybszy.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem".
- Powinniśmy jak najszybciej doprowadzić do finalizacji projekty związane chociażby z pogłębieniem Odry Granicznej, toru wodnego do 12,5 metra. Mówiłem też kiedyś o projekcie, który zaczynamy wprowadzać w Szczecinie - Karty Młodego Przedsiębiorcy - po to, żeby wspierać przedsiębiorczość wśród młodych Polaków i to są moje priorytety - wyliczał Marchewka.
Prace nad pogłębieniem Odry Granicznej mają sprawić, że rzeka stanie się żeglowna, a mieszkańcy będą zabezpieczeni przed powodzią. Premier Polski i Kanclerz Niemiec podpisały umowę na tę inwestycję, ale Sejm poprzedniej kadencji jej nie ratyfikował. W końcu rząd na posiedzeniu w Szczecinie zatwierdził umowę. Nie wiadomo jednak skąd miałyby pochodzić pieniądze.
Jak zapewnił nas poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, "sprawa będzie traktowana przez rząd priorytetowo" a Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej szuka sposobu finansowania.
Z kolei pogłębienie do 12,5 metrów toru rzecznego Szczecin-Świnoujście ma spowodować, że ruch statków będzie bezpieczniejszy i szybszy.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem".
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-09-03_1441283781.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-09-03_1441263361.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-09-02_1441177491.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-09-01_1441105751.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-09-01_1441098062.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-08-31_1441004681.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-08-30_1440961321.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-19_1434710441.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-19_1434697512.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-17_1434551631.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-17_1434528061.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-16_1434442142.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-16_1434438421.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-15_1434378421.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-06-15_1434352341.jpg)