Sprawy gospodarki morskiej oraz ułatwienie wejścia na rynek młodym przedsiębiorcom - tym w Sejmie chce się zająć nowy poseł ze Szczecina.
Arkadiusz Marchewka z Platformy Obywatelskiej jest w dwóch sejmowych komisjach: gospodarki rozwoju i gospodarki morskiej oraz żeglugi śródlądowej. Jak przekonywał w "Rozmowach pod krawatem" są tam konkretne sprawy do załatwienia.
- Powinniśmy jak najszybciej doprowadzić do finalizacji projekty związane chociażby z pogłębieniem Odry Granicznej, toru wodnego do 12,5 metra. Mówiłem też kiedyś o projekcie, który zaczynamy wprowadzać w Szczecinie - Karty Młodego Przedsiębiorcy - po to, żeby wspierać przedsiębiorczość wśród młodych Polaków i to są moje priorytety - wyliczał Marchewka.
Prace nad pogłębieniem Odry Granicznej mają sprawić, że rzeka stanie się żeglowna, a mieszkańcy będą zabezpieczeni przed powodzią. Premier Polski i Kanclerz Niemiec podpisały umowę na tę inwestycję, ale Sejm poprzedniej kadencji jej nie ratyfikował. W końcu rząd na posiedzeniu w Szczecinie zatwierdził umowę. Nie wiadomo jednak skąd miałyby pochodzić pieniądze.
Jak zapewnił nas poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, "sprawa będzie traktowana przez rząd priorytetowo" a Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej szuka sposobu finansowania.
Z kolei pogłębienie do 12,5 metrów toru rzecznego Szczecin-Świnoujście ma spowodować, że ruch statków będzie bezpieczniejszy i szybszy.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem".
- Powinniśmy jak najszybciej doprowadzić do finalizacji projekty związane chociażby z pogłębieniem Odry Granicznej, toru wodnego do 12,5 metra. Mówiłem też kiedyś o projekcie, który zaczynamy wprowadzać w Szczecinie - Karty Młodego Przedsiębiorcy - po to, żeby wspierać przedsiębiorczość wśród młodych Polaków i to są moje priorytety - wyliczał Marchewka.
Prace nad pogłębieniem Odry Granicznej mają sprawić, że rzeka stanie się żeglowna, a mieszkańcy będą zabezpieczeni przed powodzią. Premier Polski i Kanclerz Niemiec podpisały umowę na tę inwestycję, ale Sejm poprzedniej kadencji jej nie ratyfikował. W końcu rząd na posiedzeniu w Szczecinie zatwierdził umowę. Nie wiadomo jednak skąd miałyby pochodzić pieniądze.
Jak zapewnił nas poseł Prawa i Sprawiedliwości Michał Jach, "sprawa będzie traktowana przez rząd priorytetowo" a Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej szuka sposobu finansowania.
Z kolei pogłębienie do 12,5 metrów toru rzecznego Szczecin-Świnoujście ma spowodować, że ruch statków będzie bezpieczniejszy i szybszy.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem".
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-30_1412073822.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-30_1412077181.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-29_1411981381.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-29_1411974061.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-26_1411719781.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-25_1411633511.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-25_1411629331.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-24_1411554431.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-24_1411540661.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-23_1411493881.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-23_1411462481.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-23_1411454901.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-22_1411374021.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-19_1411119541.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2014/thumb_480_0/2014-09-19_1411110161.jpg)