Szef Solidarności na Pomorzu Zachodnim nie wyklucza żadnego scenariusza w związku ze sporem zbiorowym w spółce Tramwaje Szczecińskie. To oznacza, że brak porozumienia w sprawie podwyżek między pracownikami, a zarządem może zakończyć się nawet paraliżem komunikacyjnym. W sporze chodzi o pieniądze.
Pracownicy zajezdni chcą 500 złotych podwyżki, bo - jak twierdzą - od 8 lat nie dostali żadnej. Zarząd zaproponował nieco ponad 100 złotych. - To nie jest godziwa propozycja i potrzebna jest dyskusja - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" szef Solidarności na Pomorzu Zachodnim, Mieczysław Jurek.
- Konflikt narasta, trzeba szybko usiąść do stołu i - póki jest czas - porozmawiać, konflikt rozwiązać, bo potem będzie za późno - przestrzega Jurek.
Mieczysław Jurek dodał też, że konflikt w Tramwajach Szczecińskich nie jest jedyny.
- Do rozmów również przygotowuje się firma policko-szczecińskich autobusów. Od trzech czy czterech miesięcy panowie z Polic i ze Szczecina; zarządzający, prezydenci, nie mogą znaleźć czasu, żeby się spotkać i porozmawiać na ten temat - dodaje.
W spółce Tramwaje Szczecińskie, gdzie pracownicy weszli w spór zbiorowy z zarządem, zatrudnionych na etacie jest blisko 650 osób. Średnie miesięczne wynagrodzenie, uwzględniając dochody kadry kierowniczej, wynosi 3800 złotych brutto.
- Konflikt narasta, trzeba szybko usiąść do stołu i - póki jest czas - porozmawiać, konflikt rozwiązać, bo potem będzie za późno - przestrzega Jurek.
Mieczysław Jurek dodał też, że konflikt w Tramwajach Szczecińskich nie jest jedyny.
- Do rozmów również przygotowuje się firma policko-szczecińskich autobusów. Od trzech czy czterech miesięcy panowie z Polic i ze Szczecina; zarządzający, prezydenci, nie mogą znaleźć czasu, żeby się spotkać i porozmawiać na ten temat - dodaje.
W spółce Tramwaje Szczecińskie, gdzie pracownicy weszli w spór zbiorowy z zarządem, zatrudnionych na etacie jest blisko 650 osób. Średnie miesięczne wynagrodzenie, uwzględniając dochody kadry kierowniczej, wynosi 3800 złotych brutto.
Mieczysław Jurek o sporze w Tramwajach Szczecińskich: - Konflikt narasta, trzeba szybko usiąść do stołu i póki jest czas porozmawiać, konflikt rozwiązać, bo potem będzie za późno.
Dodaj komentarz 2 komentarze
Średnie miesięczne wynagrodzenie, uwzględniając dochody kadry kierowniczej, wynosi 3800 złotych brutto.
WŁAŚNIE ! z kadrą KIEROWNICZĄ ! Piszcie dokładnie ile zarabiają "zwykli" pracownicy !
Mechanik - pracownik zaplecza 2500 - 3000 zł Brutto ! co daje 2100 - 2200 na rękę miesięcznie
Motorniczy zróżnicowanie ale około 3000 zł brutto + dodatki świąteczne = 2500zł max na rękę !
Za pracę która zaczyna się ( 1 zmiana ) o 4-5 rano a kończy ( 2 zmiana ) o 23-24.
Identyczne zarobki w SPA "Dąbie" i SPA "Klonowica" !
WSTYD za tak niewdzięczną pracę taka płaca !
No w końcu ktoś się obudzil. Zarobki w szczecińskich zajezdniach to kpina. Na kierowcach ciąży odpowiedzialność za dziestaki a czasami setki pasażerów. Praca po 10 h dziennie a czasami i więcej, Świątek piątek czy niedziela albo nocą autobusy i tramwaje woza ludzi. Praca na 5.20 czasami człowiek pojezdzi 5 godzin od rana do tej 10 późnej przerwa 3-4 h i znowu dawaj za kółko do 23... Na przystankach końcowych zero socjalu. Za potrzeba to pod płot albo trzymaj aż dojedziesz na drugą pętle. Codzienna obsługa i kontrola pojazdów, które zwykle i tak są w średnim stanie technicznym rzadko się zdarza żeby wszytsko było w pełni sprawne. A na koniec dnia pracy kiedy chcesz już iść na zasłużony odpoczynek stoisz w kolejce do tankowania i mycia pojazdu bo to też należy do obowiązków kierowcy. Uszkodzisz coś zarysujesz zabierają z pensji. Na koniec jeszcze o kontrolerach ruchu zditm którzy tylko czekają żeby wypisać mandat dla kierowcy np za nie wyłączenie kasownikow stojąc na pętli lub za nie zmienione tablice z kierunkiem jazdy. A to wszystko za 2200-2500 netto. To już lepiej iść i jeździć wózkiem po magazynie przynajmniej nie masz stresu przychodzisz na 7 wychodzisz o 16-17 i zarobisz tyle samo. Poczekajmy jeszcze parę lat jak emeryci odejdą w stan spoczynku i nie będzie już komu jeździć ale wtedy będzie już za późno bo młodzi będą zarabiać w euro.
Zobacz także
2016-04-15, godz. 10:24
Poseł PO: odejście Litwińskiego nie było wielkim zaskoczeniem
Poseł Platformy Obywatelskiej Arkadiusz Marchewka przyznaje - odejście Arkadiusza Litwińskiego z partii nie było wielkim zaskoczeniem.
» więcej
2016-04-15, godz. 09:10
Marchewka: To dzięki PO rząd PiS może budować tunel
To dzięki Platformie Obywatelskiej teraz rząd PiS może budować tunel w Świnoujściu - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Arkadiusz Marchewka.
» więcej
2016-04-14, godz. 09:06
Szef SPP: Nie można dalej trwonić naszego kapitału [WIDEO]
Mamy fachowców, wiedzę i infrastrukturę po byłej stoczni, czyli wszystko, by dalej budować w Szczecinie statki - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
» więcej
2016-04-13, godz. 09:09
Liberadzki o rezolucji PE: Sprawy wewnętrzne powinniśmy rozstrzygać w kraju
Parlament Europejski "wchodzi w nie swoje buty" - tak sprawę środowego głosowania rezolucji dotyczącej Polski komentuje Bogusław Liberadzki. Europoseł SLD będzie "za" tylko w przypadku, o ile rezolucja będzie "oględna".
» więcej
2016-04-11, godz. 12:22
Brzezicki: Duży statek powstanie za dwa lata w Szczecinie [WIDEO]
Za dwa lata w Szczecinie może zostać oddany pierwszy duży statek - tak szacuje wiceminister gospodarki morskiej.
» więcej
2016-04-11, godz. 09:05
Wiceminister gospodarki morskiej do krytyków: Przeczytajcie ustawę stoczniową [WIDEO]
Nie doczytał ustawy, później chodzi i mówi "takim różnym" - tak wiceminister gospodarki morskiej Paweł Brzezicki odpowiedział w "Rozmowie pod krawatem" krytykom ustawy stoczniowej.
» więcej
2016-04-08, godz. 12:17
Nowa stocznia na bazie Gryfii? "To katastrofa" [WIDEO]
Pomysł odbudowy stoczni w Szczecińskim Parku Przemysłowym w oparciu o Gryfię to katastrofa - powiedział w "Rozmowie pod krawatem" prezes Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego Andrzej Podlasiński.
» więcej
2016-04-08, godz. 09:05
Podlasiński: Projekt ustawy stoczniowej wymaga poprawek [WIDEO]
Na ustawie stoczniowej w obecnym kształcie skorzystałoby głównie Trójmiasto a nie zachodniopomorskie firmy - tak uważa prezes Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego.
» więcej
2016-04-07, godz. 12:55
Nitras o Platformie: Jest choroba i to widać
Chorobą Platformy Obywatelskiej są wewnętrzne mechanizmy - tak uważa poseł tej partii Sławomir Nitras. W ten sposób parlamentarzysta skomentował konflikty w PO.
» więcej
2016-04-07, godz. 11:26
Tunel w Świnoujściu kosztem innej inwestycji? [WIDEO]
Rząd obiecuje tunel w Świnoujściu - pytanie, czy czasami nie kosztem np. inwestycji drogowej w regionie - stwierdził w "Rozmowie pod krawatem" poseł PO Sławomir Nitras.
» więcej
2016-04-07, godz. 10:39
Sławomir Nitras: Minister Gróbarczyk nie może zniszczyć tego, co już funkcjonuje [WIDEO]
Według polityka PO, próg zwolnienia podatkowego na wysokości 5 milionów euro i tylko dla firm budujących statki "pod klucz" - jest błędem.
» więcej
2016-04-06, godz. 11:17
Radny PiS: Ustawę stoczniową można jeszcze zmienić
Ustawa stoczniowa była konsultowana, ale i może się jeszcze zmienić - zaznaczył w "Rozmowie pod krawatem" radny sejmiku z PiS Paweł Mucha.
» więcej
2016-04-06, godz. 09:20
Paweł Mucha: Rząd chce wspierać Zachodniopomorskie [WIDEO]
Rozwój zachodniopomorskiego jest jednym z priorytetów rządu Beaty Szydło - zapewnił w "Rozmowie pod krawatem" Paweł Mucha, społeczny doradca prezydenta RP.
» więcej
2016-04-05, godz. 11:49
Ks. Kancelarczyk: Lewactwo to nie moja bajka [WIDEO]
Ohydna ustawka - tak incydent w kościele św. Anny w Warszawie określił ks. Tomasz Kancelarczyk ze Szczecina.
» więcej
2016-04-05, godz. 10:11
Organizator "Marszów dla życia": Ludzi nie można zabijać [WIDEO]
Miarą naszego człowieczeństwa jest stosunek do najsłabszych, nienarodzonych dzieci - mówił w "Rozmowie pod krawatem" ks. Tomasz Kancelarczyk z Fundacji "Małych Stópek".
» więcej