Prezydencka rada komunikacyjna okazała się fiaskiem, bo jej uczestnicy nie byli w stanie wypracować kompromisu między interesami pieszych, rowerzystów i kierowców - mówił w czwartek w "Rozmowach pod krawatem" prezydent Szczecina.
Powołanie rady zapisano w "Porozumieniu dla Szczecina" - dokumencie określającym ramowo program działania w mieście ustalony między częścią radnych a Piotrem Krzystkiem. W myśl tych ustaleń miała także powstać prezydencka rada komunikacyjna - spotkała się dwa razy i na tym zakończyła działalność.
Zapytaliśmy o nią Piotra Krzystka w kontekście obecnych problemów z przemieszczaniem się po mieście. Zdaniem prezydenta, rada nie była powołana do koordynowania remontów ulic.
- Chodziło o ścieranie się pewnych pomysłów na pewne rozwiązania. Spór polegał na tym, że każdy w tej radzie widział realizację innych celów. Zdrowy kompromis polega na tym, że uwzględniamy interesy zarówno pieszych, kierowców jak i rowerzystów. Jeżeli ktoś tam przychodzi do tej rady i mówi: nie, ważni są tylko rowerzyści, tylko kierowcy lub tylko piesi, i brakuje w ogóle porozumienia w tych kwestiach, no to ta rada nie ma głębszego sensu. To nie może być miejsce, gdzie jedna grupa zwolenników takiej czy innej formy poruszania się po mieście dominuje inną - mówił Krzystek.
Czy prezydencka rada komunikacyjna w Szczecinie wznowi działanie - Piotr Krzystek odpowiadał, że "to jest kwestia podejścia tych, którzy chcą takiej rady".
Tymczasem w zarządzeniu Prezydenta Miasta Szczecina z dnia 18 czerwca 2015 roku czytamy, że "Do zadań Rady należy w szczególności:
1) wnioskowanie i opiniowanie w sprawach priorytetów dla programów remontów nawierzchni ulic i chodników,
2) opiniowanie w sprawach organizacji ruchu związanych z wprowadzeniem bus-pasów, uprzywilejowaniem niektórych uczestników ruchu itp."
Zapytaliśmy o nią Piotra Krzystka w kontekście obecnych problemów z przemieszczaniem się po mieście. Zdaniem prezydenta, rada nie była powołana do koordynowania remontów ulic.
- Chodziło o ścieranie się pewnych pomysłów na pewne rozwiązania. Spór polegał na tym, że każdy w tej radzie widział realizację innych celów. Zdrowy kompromis polega na tym, że uwzględniamy interesy zarówno pieszych, kierowców jak i rowerzystów. Jeżeli ktoś tam przychodzi do tej rady i mówi: nie, ważni są tylko rowerzyści, tylko kierowcy lub tylko piesi, i brakuje w ogóle porozumienia w tych kwestiach, no to ta rada nie ma głębszego sensu. To nie może być miejsce, gdzie jedna grupa zwolenników takiej czy innej formy poruszania się po mieście dominuje inną - mówił Krzystek.
Czy prezydencka rada komunikacyjna w Szczecinie wznowi działanie - Piotr Krzystek odpowiadał, że "to jest kwestia podejścia tych, którzy chcą takiej rady".
Tymczasem w zarządzeniu Prezydenta Miasta Szczecina z dnia 18 czerwca 2015 roku czytamy, że "Do zadań Rady należy w szczególności:
1) wnioskowanie i opiniowanie w sprawach priorytetów dla programów remontów nawierzchni ulic i chodników,
2) opiniowanie w sprawach organizacji ruchu związanych z wprowadzeniem bus-pasów, uprzywilejowaniem niektórych uczestników ruchu itp."
Zobacz także
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-02-20_148757825711.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-10-23_150877447711.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-23_150879021610.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-08-03_150174607710.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2015/2015-10-23_1445578261.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-20_150848357310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-20_150848743310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-20_150848289110.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-19_150839504010.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2015/2015-06-10_1433919842.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-10-18_150831027311.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-18_150831027310.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-10-17_150822294611.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-10-17_150822294610.jpg)