Pogłoski o śmierci "Gryfii" są stanowczo przesadzone - mówił w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.
Zastępca przewodniczącego komisji gospodarski morskiej i żeglugi śródlądowej wyjaśnił, że stocznia remontowa jest w coraz lepszej kondycji finansowej.
- Przez ostatnie miesiące stocznia wykazuje wynik dodatni. Jest w trakcie dokapitalizowywania - mówił Zaremba.
Pod koniec czerwca w Szczecinie położono stępkę pod budowę pierwszego z dwóch promów pasażersko-samochodowych dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. "Gryfia" będzie go budować na pochylni "Wulkan Nowy" na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Tydzień temu armator odebrał projekt kontraktowy nowej jednostki.
- Okazało się, że projekty, które były przygotowane wcześniej, jeszcze przez Portę Holding dla ówczesnej PŻM, nie przystają do dzisiejszych czasów, chociażby jeśli chodzi o wymogi ekologii w napędach. W związku z tym zaistniała konieczność zaprojektowania promu od nowa - wyjaśniał poseł PiS.
Nowy prom ma zostać przekazana Polskiej Żegludze Bałtyckiej w 2019 roku. Od 2020 roku ma pływać na trasie Świnoujście-Ystad. Zgodnie z szacunkami, koszt budowy jednostki to około 450 milionów złotych.
Łącznie w Szczecinie ma zostać zbudowanych sześć promów: dwa dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i cztery dla Unity Line, czyli Polskiej Żeglugi Morskiej.
- Przez ostatnie miesiące stocznia wykazuje wynik dodatni. Jest w trakcie dokapitalizowywania - mówił Zaremba.
Pod koniec czerwca w Szczecinie położono stępkę pod budowę pierwszego z dwóch promów pasażersko-samochodowych dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. "Gryfia" będzie go budować na pochylni "Wulkan Nowy" na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Tydzień temu armator odebrał projekt kontraktowy nowej jednostki.
- Okazało się, że projekty, które były przygotowane wcześniej, jeszcze przez Portę Holding dla ówczesnej PŻM, nie przystają do dzisiejszych czasów, chociażby jeśli chodzi o wymogi ekologii w napędach. W związku z tym zaistniała konieczność zaprojektowania promu od nowa - wyjaśniał poseł PiS.
Nowy prom ma zostać przekazana Polskiej Żegludze Bałtyckiej w 2019 roku. Od 2020 roku ma pływać na trasie Świnoujście-Ystad. Zgodnie z szacunkami, koszt budowy jednostki to około 450 milionów złotych.
Łącznie w Szczecinie ma zostać zbudowanych sześć promów: dwa dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i cztery dla Unity Line, czyli Polskiej Żeglugi Morskiej.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-09-18_156878838010.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-07-13_156300351010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-09-16_156861559710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-09-16_156861556010.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-08-29_156706128610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-09-11_156818366410.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-07-10_156275571510.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-05-27_155894034010.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-02-09_1454999491.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-09-09_156801086710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-09-05_156769582710.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-09-05_156766918210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-09-04_156757908310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-09-04_156757903210.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-09-03_156749510110.jpg)