Pogłoski o śmierci "Gryfii" są stanowczo przesadzone - mówił w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba.
Zastępca przewodniczącego komisji gospodarski morskiej i żeglugi śródlądowej wyjaśnił, że stocznia remontowa jest w coraz lepszej kondycji finansowej.
- Przez ostatnie miesiące stocznia wykazuje wynik dodatni. Jest w trakcie dokapitalizowywania - mówił Zaremba.
Pod koniec czerwca w Szczecinie położono stępkę pod budowę pierwszego z dwóch promów pasażersko-samochodowych dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. "Gryfia" będzie go budować na pochylni "Wulkan Nowy" na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Tydzień temu armator odebrał projekt kontraktowy nowej jednostki.
- Okazało się, że projekty, które były przygotowane wcześniej, jeszcze przez Portę Holding dla ówczesnej PŻM, nie przystają do dzisiejszych czasów, chociażby jeśli chodzi o wymogi ekologii w napędach. W związku z tym zaistniała konieczność zaprojektowania promu od nowa - wyjaśniał poseł PiS.
Nowy prom ma zostać przekazana Polskiej Żegludze Bałtyckiej w 2019 roku. Od 2020 roku ma pływać na trasie Świnoujście-Ystad. Zgodnie z szacunkami, koszt budowy jednostki to około 450 milionów złotych.
Łącznie w Szczecinie ma zostać zbudowanych sześć promów: dwa dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i cztery dla Unity Line, czyli Polskiej Żeglugi Morskiej.
- Przez ostatnie miesiące stocznia wykazuje wynik dodatni. Jest w trakcie dokapitalizowywania - mówił Zaremba.
Pod koniec czerwca w Szczecinie położono stępkę pod budowę pierwszego z dwóch promów pasażersko-samochodowych dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. "Gryfia" będzie go budować na pochylni "Wulkan Nowy" na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Tydzień temu armator odebrał projekt kontraktowy nowej jednostki.
- Okazało się, że projekty, które były przygotowane wcześniej, jeszcze przez Portę Holding dla ówczesnej PŻM, nie przystają do dzisiejszych czasów, chociażby jeśli chodzi o wymogi ekologii w napędach. W związku z tym zaistniała konieczność zaprojektowania promu od nowa - wyjaśniał poseł PiS.
Nowy prom ma zostać przekazana Polskiej Żegludze Bałtyckiej w 2019 roku. Od 2020 roku ma pływać na trasie Świnoujście-Ystad. Zgodnie z szacunkami, koszt budowy jednostki to około 450 milionów złotych.
Łącznie w Szczecinie ma zostać zbudowanych sześć promów: dwa dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i cztery dla Unity Line, czyli Polskiej Żeglugi Morskiej.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-09-02_156741154810.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-07-21_156372006511.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-19_156092607910.jpg)
![](../public/29/29_151790424420.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-17_156077034910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-17_156075339310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-17_156075334110.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-04-10_155492130810.jpg)
![](../public/29/29_153617406810.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2018/2018-09-25_153785127010.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-03-13_148939216610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-11_156023767410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-10_156014855610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-10_156014852810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2019/thumb_480_0/2019-06-06_155980596810.jpg)