Projekt budowy tunelu pod Świną został stworzony przez specjalistów, a próby jego podważenia to normalna w takich przypadkach gra interesów - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Marek Gróbarczyk.
Zdaniem stowarzyszenia, budowa tunelu metodą drążenia jest obarczona wielkim ryzykiem technicznym, np. zatopieniem tunelu.
- Przetargi są realizowane w drodze przetargów publicznych, dokładnie w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych. Wybór jest transparentny i oczywisty, ale zawsze będzie to budziło emocje strony, która nie wygra tego przetargu - powiedział Gróbarczyk.
Tunel pod rzeką Świną w Świnoujściu ma wybudować włoskie konsorcjum firm Astaldi i Ghella. Tunel ma połączyć wyspy Wolin i Uznam - podziemne połączenie ma mieć długość około 1,5 kilometra.
Inwestycja kosztuje 760 milionów złotych, a budowa tunelu ma zakończyć się w 2021 roku.
Zobacz także
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-07-26_150109397410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-18_151358928910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-17_151351560910.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-15_151332477210.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-12-12_151309477610.jpg)
![](../public/29/29_151317626410.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-12-12_151309477610.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-12-13_151315198310.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-13_151315198311.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-05-03_146229054710.jpg)
![](http://archiwum.radioszczecin.pl/../serwis_informacyjny/pliki/2015/2015-08-27_1440700241.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/363929/2017-12-10_151292134612.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-11_151297925510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-07_151264582611.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-12-19_148219106510.jpg)