Projekt budowy tunelu pod Świną został stworzony przez specjalistów, a próby jego podważenia to normalna w takich przypadkach gra interesów - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Marek Gróbarczyk.
Zdaniem stowarzyszenia, budowa tunelu metodą drążenia jest obarczona wielkim ryzykiem technicznym, np. zatopieniem tunelu.
- Przetargi są realizowane w drodze przetargów publicznych, dokładnie w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych. Wybór jest transparentny i oczywisty, ale zawsze będzie to budziło emocje strony, która nie wygra tego przetargu - powiedział Gróbarczyk.
Tunel pod rzeką Świną w Świnoujściu ma wybudować włoskie konsorcjum firm Astaldi i Ghella. Tunel ma połączyć wyspy Wolin i Uznam - podziemne połączenie ma mieć długość około 1,5 kilometra.
Inwestycja kosztuje 760 milionów złotych, a budowa tunelu ma zakończyć się w 2021 roku.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-07_151263725810.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-07_151263589610.jpg)
![](../public/29/29_147677122110.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2016/2016-12-29_148299830510.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-12-05_151246792810.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-01-23_148515813610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-11-29_151196644610.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-08-15_150278657610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-11-30_151204056610.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-11-30_151202858410.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-11-29_151194732010.jpg)
![](../serwis_informacyjny/pliki/2017/2017-10-09_150754302010.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2017/thumb_480_0/2017-11-28_151186327110.jpg)