Za hasłami pojednania polsko-niemieckiego kryła się brutalna niemiecka polityka - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Mularczyk, poseł Prawa i Sprawiedliwości, przewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Oszacowania Wysokości Odszkodowań Należnych Polsce Od Niemiec Za Szkody Wyrządzone W Trakcie II Wojny Światowej.
Poseł nazwał draństwem oświadczenia woli „o rezygnacji z dochodzenia roszczeń wynikających z nazistowskiego bezprawia”, które musieli podpisać przymusowi pracownicy w momencie otrzymania pieniędzy, w których wypłacie pośredniczyła Fundacja Polsko-Niemieckie Pojednanie.
- Pokazuje pewne schematy i mechanizmy, które w ciągu ostatnich 70 lat istniały w relacjach polsko-niemieckich. I one niestety w dużej mierze były wielkim kłamstwem. Ponieważ opierano nasze relacje o rzekomym pojednaniu, ale ono tak naprawdę było sloganem. Za nim nie kryło się faktyczne pojednanie. Ponieważ oczywiście ono jest ważne, ale elementem pojednania powinno być zadośćuczynienie - mówi Mularczyk.
Arkadiusz Mularczyk twierdzi, że sprawa nie jest jeszcze zakończona, według niego, takie zrzeczenie się roszczeń jest nielegalne w świetle naszego prawa. Jak mówił - jeśli Trybunał Konstytucyjny otworzy ścieżkę sądową w Polsce, będzie istniała możliwość, żeby spadkobiercy pracowników przymusowych mogli ubiegać się o roszczenia.
Sprawa nie jest zamknięta, bo jak powiedział Arkadiusz Mularczyk: "w Polsce jest bardzo wiele firm, które korzystały z pracy przymusowych pracowników. Jest szansa na sprawiedliwość dziejową, to walka o godność naszego narodu".
- Pokazuje pewne schematy i mechanizmy, które w ciągu ostatnich 70 lat istniały w relacjach polsko-niemieckich. I one niestety w dużej mierze były wielkim kłamstwem. Ponieważ opierano nasze relacje o rzekomym pojednaniu, ale ono tak naprawdę było sloganem. Za nim nie kryło się faktyczne pojednanie. Ponieważ oczywiście ono jest ważne, ale elementem pojednania powinno być zadośćuczynienie - mówi Mularczyk.
Arkadiusz Mularczyk twierdzi, że sprawa nie jest jeszcze zakończona, według niego, takie zrzeczenie się roszczeń jest nielegalne w świetle naszego prawa. Jak mówił - jeśli Trybunał Konstytucyjny otworzy ścieżkę sądową w Polsce, będzie istniała możliwość, żeby spadkobiercy pracowników przymusowych mogli ubiegać się o roszczenia.
Sprawa nie jest zamknięta, bo jak powiedział Arkadiusz Mularczyk: "w Polsce jest bardzo wiele firm, które korzystały z pracy przymusowych pracowników. Jest szansa na sprawiedliwość dziejową, to walka o godność naszego narodu".
Dodaj komentarz 4 komentarze
Jak można mówić o pojednaniu ofiary i kata, który po zbrodniach konsekwentnie umniejszał swoje czyny, a nawet przypisywał je ofiarom.
O rany! Polityk zauważył, że jakieś państwo dba o swoje interesy! To niebywałe odkrycie może zatrząść fundamentami polskiej polityki, bo takie postępowanie (czyli myślenie o własnym kraju) od jakiś dwu lat jest czymś całkowicie obcym.
PiS rządzi emocjami negatywnymi - napuszczając jednych na drugich. Szczując.
Zbliżają się wybory, więc przed "spadkobiercami ofiar" (Mul wiele razy to podkreślał) staje wizja możliwości wyciągnięcia od państwa RFN odszkodowań za straty wojenne.
Będzie można domagać się przed POLSKIM sądem odszkodowania nie tylko od państwa niemieckiego, ale i od firm, któe w czasie wojny korzystały z Polaków.
W razie problemu z ezgezkują ewentualnie wygranych roszczeń - będzie można zajmować liczne niemieckie inwestycje w Polsce!
A dlaczego nie domagacie się od Rosji?
Na takie pytanie prowadzącego Mularczyk odpowiedział: BO ONI SĄ NIEKULTURALNI, WSZCZYNAJĄ WOJNY i NIE RESPEKTUJĄ PRAWA i WYROKÓW MIĘDZYNARODOWYCH. A Niemców może da się przekonać...(sic!)
TCHÓRZE! Boją się, że Rusek powie: wal się! albo i da w ryja, zaś Niemiec będzie kulturalnie negocjował...
Tchórzliwy PiS, oj tchórzliwy :)
Następny pisowski expert od wszczynania awantur zabrał głos zobaczy Niemieckie pieniądze jak świnia niebo ale w każdej komisji można dorobić do "głodowej" pensji !
Zobacz także
2014-05-19, godz. 11:20
Gróbarczyk: Wyśmiewano nas. Myślę, że jest powód, by obawiać się [WIDEO]
Przedstawiciele Prawa i Sprawiedliwości będą kontrolować przebieg wyborów do europarlamentu, by nie doszło do fałszerstw - zapowiedział Marek Gróbarczyk.
» więcej
2014-05-19, godz. 09:21
Gróbarczyk o pożyczce Kaczyńskiego: To gra wyborcza [WIDEO]
Sprawa pożyczki zaciągniętej przez Jarosława Kaczyńskiego to temat wyciągnięty na potrzeby kampanii wyborczej - tak Marek Gróbarczyk komentuje doniesienia Newsweeka.
» więcej
2014-05-16, godz. 10:24
Zespół do spraw gospodarki morskiej nie omawiał tematu zagospodarowania terenów stoczniowych
Zespół faktycznie nie przejawia inicjatywy ustawodawczej i nie prowadzi agresywnej polityki. Wkracza wtedy, gdy jest potrzeba - tak wiceszef sejmowego Zespołu do spraw Gospodarki Morskiej poseł PiS-u Czesław Hoc tłumaczy, dlaczego ta…
» więcej
2014-05-16, godz. 09:21
PiS nie prowadzi kampanii, a jedynie "kontroluje rząd"?
To nie kampania wyborcza, a troska o kraj - tak wizytę prezesa PiS na południu Polski, które jest zagrożone powodzią skomentował poseł z Kołobrzegu Czesław Hoc.
» więcej
2014-05-15, godz. 09:54
Piechociński: PGE musi wyłożyć karty na stół [WIDEO]
Polska Grupa Energetyczna musi "położyć karty na stół", aby rząd mógł zweryfikować plany firmy dotyczące elektrowni Dolna Odra - tak o przyszłości zakładu pod Gryfinem mówi wicepremier i minister gospodarki. Janusz Piechociński…
» więcej
2014-05-14, godz. 11:46
Kochan: Szpital Wojskowy przetrwał, bo jest potrzebny
Szpital Wojskowy zostaje w Szczecinie, bo jest potrzebny m.in. powiększającemu się korpusowi NATO - tak mówi Magdalena Kochan. Posłanka PO komentuje w ten sposób decyzję MON o pozostawieniu placówki w strukturach resortu i dofinansowaniu…
» więcej
2014-05-14, godz. 09:43
"Nikogo nie oszukałam". Kochan odpowiada na zarzuty związkowców
"Nikogo nie oszukałam. Nie zasłużyłam na krytykę ze strony Solidarności" - tak mówi Magdalena Kochan. Posłanka PO i kandydatka tej partii do europarlamentu komentuje w ten sposób antykampanię związkowców.
» więcej
2014-05-13, godz. 09:01
Wolne od zajęć sposobem na kiepską frekwencję wyborczą?
Pomysł wprowadzenia wolnego dnia na uczelniach po eurowyborach zrodził się z potrzeby - tak mówiła w "Rozmowach pod krawatem" wiceprzewodnicząca Sojuszu Lewicy Demokratycznej w Szczecinie i kandydatka tej partii do europarlamentu, Julia…
» więcej
2014-05-12, godz. 09:43
Olechowski o kandydacie Piskorskim: Popieram go, bo ma liberalne poglądy [WIDEO]
Popieram Pawła Piskorskiego, a nie partię Janusza Palikota - tak mówi były minister finansów i spraw zagranicznych, Andrzej Olechowski. W ten sposób podkreślił swoje poparcie dla kandydata koalicji Europa Plus Twój Ruch w wyborach…
» więcej
2014-05-09, godz. 11:36
Koś: Jestem za adopcją dzieci przez pary homoseksualne [WIDEO]
Ewa Koś jest za tym, by pary homoseksualne mogły adoptować dzieci. Kandydatka Partii Zielonych do Parlamentu Europejskiego powiedziała w "Rozmowach pod krawatem", że jest przekonana o tym, że są rodzice tej samej płci, którzy mogliby…
» więcej
2014-05-09, godz. 09:06
Kandydatka Zielonych chce walczyć z wykluczeniem społecznym, ale jeszcze nie wie jak [WIDEO]
Kandydatka Partii Zielonych, Ewa Koś w "Rozmowach pod krawatem" zwróciła uwagę, że w Polsce mówi się o dyskryminacji ze względu na płeć, rasę czy orientację seksualną, a zapomina się o wykluczeniu z powodu statusu materialne…
» więcej
2014-05-08, godz. 08:29
Chruszcz: Praca dla młodych i powrót ludzi z emigracji to wyzwania na dziś [WIDEO]
Polska stoi przed nowymi wyzwaniami i wymaga gruntownej modernizacji, a narodowcy mają plan odnowy kraju - zapewnia lider listy Ruchu Narodowego do europarlamentu z naszego regionu.
» więcej
2014-05-07, godz. 08:59
Kasznia: Wyniki Europy Plus Twój Ruch są niedoszacowane [WIDEO]
Europa Plus Twój Ruch zaskoczy dobrym wynikiem do europarlamentu - uważa kandydatka tej koalicji z naszego regionu.
» więcej
2014-05-06, godz. 10:12
Klukowski: Zostawmy to. Wkopał mnie pan na tym [WIDEO]
Do wszystkiego trzeba dorosnąć - tak częste zmiany swoich poglądów i barw partyjnych tłumaczy kandydat Solidarnej Polski do europarlamentu Wacław Klukowski.
» więcej
2014-05-05, godz. 10:24
Tomasz Grodzki: Nie nadaję się na prezydenta Szczecina [WIDEO]
Pokłady intelektualne Platformy Obywatelskiej pozwolą wyłonić lepszego kandydata na prezydenta Szczecina - tak mówi miejski radny Tomasz Grodzki i dementuje doniesienia na temat swojego startu w wyborach na prezydenta Szczecina.
» więcej