Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2015-01-26, godz. 10:26
Robert Winnicki: Ukraińscy studenci nie powinni być faworyzowani
W audycji "Rozmowy pod krawatem" Robert Winnicki, szef Ruchu Narodowego stwierdził, że ukraińscy studenci nie powinni być w Polsce faworyzowani.
» więcej
2015-01-26, godz. 08:59
"Wysokie wyniki Ruchu Narodowego to tylko kwestia czasu" [WIDEO]
Robert Winnicki, gość "Rozmów pod krawatem" przyznał, że Ruch Narodowy czeka zacięta walka o wyborców, ale wysokie wyniki to tylko kwestia czasu.
» więcej
2015-01-23, godz. 09:49
Szynkaruk o rynku żeglugowym
Prognozy dla rynku żeglugowego nadal są pesymistyczne - ocenia szef Polskiej Żeglugi Morskiej. Paweł Szynkaruk w "Rozmowach pod krawatem" powiedział, że w tej chwili specjaliści nie są w stanie przewidzieć, kiedy armatorzy wyjdą…
» więcej
2015-01-21, godz. 09:01
Gróbarczyk: To gwałt na polskiej konstytucji
Europoseł Prawa i Sprawiedliwości Marek Gróbarczyk na naszej antenie w "Rozmowach pod krawatem" krytycznie skomentował plany Polskiej Grupy Energetycznej.
» więcej
2015-01-20, godz. 13:02
Liberadzki o kandydatce SLD: Pora pokazać, że jest pokolenie III RP
To była trudna, ale słuszna decyzja - tak wiceszef SLD mówi o zaprezentowaniu kandydatki tej partii na prezydenta w dniu śmierci Józefa Oleksego.
» więcej
2015-01-20, godz. 09:20
Liberadzki popiera rozwiązanie zachodniopomorskich struktur SLD
Wiceszef SLD popiera rozwiązanie zachodniopomorskich struktur Sojuszu. Zdaniem Bogusława Liberadzkiego, wojewódzki zarząd partii zajmował się wewnętrznymi rozgrywkami, zamiast dbać o najważniejsze sprawy dla regionu.
» więcej
2015-01-19, godz. 12:13
Iskrzy na linii Gawłowski - Balazs
Wiceminister środowiska Stanisław Gawłowski nadal podtrzymuje, że Woliński Park Narodowy nie powinien wydzierżawiać budynku po byłej stołówce fundacji "Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej", związanej z Arturem Balazsem.
» więcej
2015-01-19, godz. 10:03
Wiceminister: Nic złego z pocztą szczecińską się nie zdarzy
Nie będzie likwidacji szczecińskiego oddziału Poczty Polskiej - zadeklarował na naszej antenie wiceminister środowiska, Stanisław Gawłowski.
» więcej
2015-01-19, godz. 09:02
Gawłowski: To ja jestem poszkodowany
Wiceminister środowiska nie zamierza przepraszać za swoje słowa opublikowane w "taśmach prawdy". Stanisław Gawłowski jest oburzony udostępnieniem stenogramu jego rozmowy z biznesmenem Piotrem Wawrzynowiczem.
» więcej
2015-01-16, godz. 10:14
Krzystek: Zamiast remontować, będziemy budować nowe mieszkania [WIDEO]
Miastu nie opłaca się likwidować wspólnych toalet na półpiętrze. Lepiej budować nowe mieszkania. Tak problem braku ubikacji w około sześciu tysiącach gminnych lokali skomentował w "Rozmowach pod krawatem" prezydent Szczecina Piotr…
» więcej
2015-01-16, godz. 08:53
Prezydent spokojny o ciepło dla Szczecina [WIDEO]
Nie ma ryzyka, że w Szczecinie zabraknie ciepła - zapewnił w "Rozmowach pod krawatem" prezydent miasta Piotr Krzystek.
» więcej
2015-01-15, godz. 09:00
Grupa Azoty zainteresowana kupnem Pogoni Szczecin [WIDEO]
Grupa Azoty rozważa zakup Pogoni Szczecin. Szef Zakładów Chemicznych Police i wiceprezes Grupy Azoty Krzysztof Jałosiński powiedział w czwartek w "Rozmowach pod krawatem", że spółka myśli o zakupie większościowego udziału w k…
» więcej
2015-01-14, godz. 09:10
Wijas o działaniach Wieczorka: To wewnątrzpartyjny zamach stanu [WIDEO]
To Dariusz Wieczorek stoi za zawieszeniem Grzegorza Napieralskiego w prawach członka SLD - uważa Jędrzej Wijas. - To był głos zarządu partii, a nie wewnętrzne intrygi - odpowiada Dariusz Wieczorek.
» więcej
2015-01-13, godz. 08:53
Grabarczyk: Problem przedłużających się spraw w sądach jest złożony [WIDEO]
Liczba spraw rośnie, liczba sędziów jest niezmienna - tak przedłużające się postępowania w polskich sądach tłumaczy minister sprawiedliwości.
» więcej
2015-01-12, godz. 09:08
Napieralski: Nie zasłużyłem na takie traktowanie
To kuriozalna sytuacja - tak o swoim zawieszeniu w prawach członka SLD i rozwiązaniu struktur wojewódzkich partii mówił Grzegorz Napieralski.
» więcej