Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2023-02-23, godz. 09:30
"Nic nie wskazuje na szybki koniec działań zbrojnych"
Nie ma widoków na to, aby wojna na Ukrainie szybko się skończyła - tak uważa korespondent Polskiego Radia w Kijowie.
» więcej
2023-02-22, godz. 09:18
"USA to jedyny sojusznik, na którym nigdy się nie zawiedliśmy"
Na sojuszu ze Stanem Zjednoczonym Polska nigdy się nie zawiodła, w odróżnieniu od paktów z krajami europejskimi - mówił w "Rozmowach pod krawatem" politolog profesor Maciej Drzonek.
» więcej
2023-02-21, godz. 11:08
Przemówienie Putina. Konsul nie pozostawia suchej nitki
Nie spodziewa się niczego innego, jak potwierdzenia tępej, imperialnej polityki Rosji - konsul honorowy Ukrainy w Szczecinie Henryk Kołodziej komentował zapowiedź orędzia Władimira Putina przed zaplanowanym przemówieniem Joe Bidena…
» więcej
2023-02-21, godz. 09:25
"Wojna będzie się jeszcze ciągnęła". Honorowy konsul Ukrainy w Szczecinie komentuje
"Dopóki Rosja nie zostanie pokonana na polu walki i jej wojska nie będą wypchnięte z terytorium Ukrainy, wojna będzie trwała" - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Henryk Kołodziej, honorowy konsul Ukrainy w Szczecinie.
» więcej
2023-02-20, godz. 12:52
"Niemcy za pomocą Rosji usiłowali wypychać USA z Europy"
Wielka globalna gra o pieniądze i wpływy - poseł PiS analizował w "Rozmowie pod krawatem" możliwe scenariusze rozwoju sytuacji na zaatakowanej przez Rosję Ukrainie, w kontekście polityki międzynarodowej i rozgrywki mocarstw.
» więcej
2023-02-20, godz. 09:17
"To trend lewacki. Jak niegdyś bolszewicy, chcą budować rzeczywistość w imię lepszego świata"
Niczym bolszewicy chcą narzucić siłą "nowy, lepszy świat" - mówił poseł Prawa i Sprawiedliwości Leszek Dobrzyński oceniając propozycje jak się wyraził "lewaków", którzy przykładowo zakazują posiadania samochodów spalinowych…
» więcej
2023-02-16, godz. 09:31
Propozycje C40 Cities. Poseł PiS: To przypomina rozwiązania z komunizmu
To propozycje, jak z epoki komunizmu. Tak o ekologicznych propozycjach organizacji C40 Cities mówi poseł Prawa i Sprawiedliwości.
» więcej
2023-02-15, godz. 09:34
Polscy strażacy w Turcji. "Ich praca jest bardzo widoczna"
Mieszkańcy i lokalne władze dostrzegają pracę polskich służb w walce ze skutkami trzęsień ziemi.
» więcej
2023-02-14, godz. 09:21
"Żołnierzy AK wyróżniało jedno"
Tam szli ci, którzy z własnej woli byli gotowi umrzeć za ojczyznę. Tak o szeregach Armii Krajowej mówi Sebastian Ligarski, historyk Instytutu Pamięci Narodowej.
» więcej
2023-02-13, godz. 09:14
Rafalska: Wizyta Joe Bidena pokazuje, że znaczenie Polski rośnie
To pokazuje, że Polska pozycja na arenie międzynarodowej jest coraz mocniejsza. Tak o wizycie Joe Bidena w Warszawie mówi Elżbieta Rafalska.
» więcej
2023-02-09, godz. 09:10
Starosta: dzięki rządowemu wsparciu powiat policki się rozwija
Powiat policki bardzo korzysta na środkach z Polskiego Ładu i innych rządowych funduszach - mówił w "Rozmowach pod krawatem" tamtejszy starosta Andrzej Bednarek.
» więcej
2023-02-08, godz. 10:32
"Politycy PO muszą się zastanowić co robili na Pomorzu Zachodnim"
Politycy Platformy Obywatelskiej muszą głęboko się zastanowić co robili - a właściwie czego nie robili na Pomorzu Zachodnim - mówił w "Rozmowach pod krawatem" zachodniopomorski wojewoda.
» więcej
2023-02-08, godz. 09:09
Wojewoda: pracujemy nad rozwiązaniem problemu ukraińskiego zboża
Pracujemy nad rozwiązaniem problemu ukraińskiego zboża o którym mówią polscy rolnicy - zapewniał w "Rozmowach pod krawatem" zachodniopomorski wojewoda Zbigniew Bogucki.
» więcej
2023-02-07, godz. 09:11
Korupcja w Europarlamencie. Czy krytyka Polski miała drugie dno?
Nie ma podstaw, żeby podejrzewać Ewę Kaili o krytykowanie Polski za łapówki - uważa Bogusław Liberadzki z grupy socjalistów; tej samej, do której należała była wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego.
» więcej
2023-02-06, godz. 11:32
W budżetach samorządów nie było środków na remonty zabytków
Samorządy wnioskowały o dodatkowe pieniądze na ochronę i remonty zabytków. Stąd reakcja rządu i nowy podział środków Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Funduszu Polski Ład - mówił w "Rozmowach pod krawatem" wiceminister…
» więcej