Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2022-02-21, godz. 09:29
Przy dużej liczbie uchodźców z Ukrainy "mogą nastąpić niebezpieczne zjawiska"
Rozsądny humanitaryzm z jednoczesnym zachowaniem rozwagi w przyjmowaniu ewentualnych uchodźców z Ukrainy - poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Szałabawka w "Rozmowach pod krawatem" podkreślał, że w przypadku konfliktu zbrojnego, nie…
» więcej
2022-02-17, godz. 09:28
Jak Konfederacja radzi sobie bez Facebooka? Działacz partii: świetnie
Konfederacja świetnie radzi sobie bez Facebooka - zapewnia działacz tej partii. Marcin Bedka w "Rozmowach pod Krawatem" zapewniał, że działanie polityków wciąż są widoczne w internecie.
» więcej
2022-02-16, godz. 09:19
Europosłanka PiS: rząd wspiera osoby starsze
Wsparcie osób starszych w niespotykanej skali - tak o efektach rządowej polityki społecznej w tym obszarze mówiła europoseł Prawa i Sprawiedliwości Elżbieta Rafalska.
» więcej
2022-02-15, godz. 12:11
"Dawno nie było tak dobrego klimatu dla stosunków Warszawa-Kijów"
Bardzo dobrze ocenia działania polskiej dyplomacji na rzecz pokoju na Ukrainie i złośliwie mówi o widocznej "osi Berlin-Moskwa" - konsul honorowy Ukrainy w Szczecinie Henryk Kołodziej w "Rozmowach pod Krawatem" podkreślał także, że…
» więcej
2022-02-15, godz. 09:24
"Putin zjednoczył wszystkich Ukraińców"
To nie byłby tylko atak na Ukrainę, ale także atak na prawo międzynarodowe - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" honorowy konsul Ukrainy w Szczecinie Henryk Kołodziej.
» więcej
2022-02-14, godz. 10:26
"Reforma oświaty przebiegła bardzo dobrze"
Reforma oświaty przebiegła bardzo dobrze - tak likwidację gimnazjów i przywrócenie ośmioletniej podstawówki oceniał w "Rozmowach pod Krawatem" były wiceminister edukacji Maciej Kopeć.
» więcej
2022-02-14, godz. 09:05
Kopeć o "lex Czarnek": Wola rodziców została wzmocniona
Zwykłe doprecyzowanie przepisów, a nie "zamach na demokrację i upartyjnianie szkoły" - tłumaczył były wiceminister oświaty, obecny członek zarządu Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji Maciej Kopeć, pytany o zmiany w prawie oświat…
» więcej
2022-02-10, godz. 11:15
Paszport covidowy? Nie ma już większego sensu
Większego sensu już nie ma - tak o paszportach covidowych mówił w "Rozmowach pod Krawatem" dyrektor szpitala przy Unii Lubelskiej w Szczecinie.
» więcej
2022-02-08, godz. 11:07
Lubczyk o wpłacie na PSL. "Będę domagał się wyjaśnień"
Będę domagał się wyjaśnień od mojego kolegi, posła Jarosława Rzepy - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Koalicji Polskiej PSL, Radosław Lubczyk.
» więcej
2022-02-08, godz. 09:37
"Chwalą Andrzeja Dudę, bo jego ostatnie działania na pochwałę zasługują"
Tak opozycyjny poseł mówi o ostatnich ciepłych słowach władz PSL-u pod adresem prezydenta.
» więcej
2022-02-07, godz. 11:21
Dymisje w Ministerstwie Finansów? Poseł PiS odpowiada
To zbyt poważne sprawy, aby je traktować ulgowo. Tak poseł Prawa i Sprawiedliwości mówi o możliwych dymisjach w związku z zamieszaniem podczas wprowadzania Polskiego Ładu.
» więcej
2022-02-01, godz. 12:56
Budowa urzędu marszałkowskiego. "Potrzebni niezależni eksperci"
Sprawą problemów z budową nowego urzędu marszałkowskiego powinni się zająć eksperci nie związani ani z urzędem ani z wykonawcą - szef komisji rewizyjnej zachodniopomorskiego sejmiku, Paweł Mucha w "Rozmowach pod krawatem" mówił…
» więcej
2022-01-31, godz. 12:30
Hoc: strategia rządu w walce z pandemią idzie w trzech kierunkach
Walczymy z pandemią na każdym polu - tak poseł Prawa i Sprawiedliwości Czesław Hoc w "Rozmowach Pod Krawatem" wyjaśniał strategię rządu w walce z koronawirusem.
» więcej
2022-01-31, godz. 09:43
"Musimy mieć pewną kontrolę nad transmisją wirusa"
Poseł Czesław Hoc w "Rozmowach pod krawatem" o nowej propozycji tak zwanej "ustawy cowidowej": - Trzeba zrobić wszystko, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa, stąd nacisk na powszechne, bezpłatne testowanie - mówił polityk…
» więcej
2022-01-26, godz. 09:23
Nie ma więcej na podwyżki pensji, ale jest na nowy SDS. Radny KO komentuje
Nie ma na podwyżki dla pracowników żłobków i sfery socjalnej, ale jest 30 milionów złotych na nowy SDS.
» więcej