Kampania promująca udział w wyborach powinna być ponadpartyjna - ta, w której biorą udział aktorzy, pod hasłem "Nie świruj, idź na wybory", jest co najmniej nieprzemyślana - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Arkadiusz Litwiński.
Kandydat PiS w październikowych wyborach zgodził się, że krótkie filmiki z polskimi artystami, chociażby Januszem Gajosem, a szczególnie ten nagrany przez Wojciecha Pszoniaka - można uznać za wyśmiewanie się z osób zmagających się z chorobami psychicznymi.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Po prezentacji filmików, akcja "Nie świruj, idź na wybory" została ostro skrytykowana w internecie właśnie za naigrywanie się z osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma komentarzy aktorów, którzy w niej wystąpili.
- Grę aktorską obu tych panów bardzo cenię. Natomiast w przypadku pana Pszoniaka myślę, że widać, że to było ewidentnie w biegu i chyba nieprzemyślane. Ta jego konwencja. Zgadzam się z tymi skojarzeniami, one są oczywiste. Forma, w jakiej pan Pszoniak to zrobił, jest delikatnie mówiąc błędem. Myślę, że sam tego żałuje, aczkolwiek cel kampanii tego rodzaju, tylko mam nadzieję, że już lepiej prowadzonych, jest słuszny. Frekwencja w Polsce wciąż nie jest tak wysoka, jak być powinna - stwierdził Litwiński.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Było już słynne zabieranie babci dowodu, więc dlaczego nie może być świrowanie.
Obaj panowie znani są z wywiadów, w których krytycznie wypowiadali się o J. Kaczyńskim, a pan Gajos chełpił się uczestnictwem w marszach KODu, tak więc dobór aktorów nie jest przypadkowy.
Swoją drogą, to tylko aktorzy.
Faktycznie takie udawanie człowieka upośledzonego umysłowo w kontekście kampanii wyborczej jest mocno nietaktowne i infantylne . Rozumiem , że aktor W. Pszoniak potrafi zagrać wszystko i w filmie i teatrze to jest normalne jednak tutaj powinien był wybrać inną konwencję . Pszoniak będąc aktorem w pewnym sensie mówi nam, że te wybory to też teatr w którym jedni grają posłów a inni ich wyborców.
Najciekawsze jest to że wszystkie akcje i hasła Koalicja Obywatelska tłumaczy oddolnymi akcjami obywatelskimi ; kiedy będąc u władzy prowadziła politykę odgórną ! Proszenie obywateli o udostępnianie swoich płotów na banery czy plakaty świadczy tylko o poziomie PO-KO ; nie dziwi mnie już teraz odcięcie się od tego towarzystwa PSL-u...u których akurat płotów dostatek !!!
Ale pamiętajmy że "za darmowe" użyczenie kiedyś właściciel się przypomni np. "oczekując łaskawego spojrzenia "... na jego sprawę.
Zobacz także
2021-06-07, godz. 10:28
Kumulacja inwestycji i korki w Szczecinie. Radny PO odpowiada
Ma obawy, ale wierzy w miejskie służby i mówi, że "po owocach ich poznacie" - mówi Łukasz Tyszler, szef klubu radnych Koalicji Obywatelskiej, współrządzącej miastem z Bezpartyjnymi.
» więcej
2021-05-27, godz. 09:29
"Legalizacja prawa aborcyjnego to coś, co Lewica miała od początku w swoim programie"
Idziemy drogą Argentynek - one próbowały dziewięć razy i mamy nadzieję, że nam też się w końcu uda - powiedziała w "Rozmowach pod Krawatem" posłanka Klubu Lewicy Katarzyna Kotula, wicepełnomocniczka rejestrowanego właśnie obywatelskiego…
» więcej
2021-05-26, godz. 09:19
Porwanie samolotu. "Można się było spodziewać wielu spraw na Białorusi, ale nie tego"
Aleksandr Łukaszenka nie boi się, bo ma wsparcie Moskwy - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" ksiądz doktor Andrzej Steckiewicz, proboszcz parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa w Gryficach.
» więcej
2021-05-19, godz. 10:38
Jacyna-Witt: PO nie chce współpracować dla dobra Polski
Politycy Platformy Obywatelskiej "stracili instynkt samozachowawczy" - oceniała w "Rozmowach pod Krawatem" radna zachodniopomorskiego sejmiku Małgorzata Jacyna-Witt z Prawa i Sprawiedliwości.
» więcej
2021-05-18, godz. 11:19
Kasprzyk krytycznie o władzach Szczecina: To relatywizowanie historii
Ma nadzieję, że to "niewiedza", a nie "zła wola" - w ocenie szefa Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych Jana Józefa Kasprzyka, składanie przez prezydenta Szczecina i jego zastępcę kwiatów przy pomnikach poświęconych…
» więcej
2021-05-18, godz. 09:25
Dodatkowe lekcje historii w "Polskim Ładzie". "To rozwiązanie znane z innych krajów"
Tylko znając dzieje swojego kraju i świata można odczytać współczesność i jej konteksty - mówił w "Rozmowach pod Krawatem".
» więcej
2021-05-17, godz. 09:08
"Pięć lat rządów to nasz test wiarygodności dla Polskiego Ładu"
Testem wiarygodności dla "Polskiego Ładu" jest dotychczasowe pięć lat rządów Prawa i Sprawiedliwości - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" poseł PiS Michał Jach.
» więcej
2021-05-14, godz. 09:47
Kultura w sieci nie zastąpi kultury "na żywo"
Mam nadzieję, że wychodzimy już na dobre z sieci, bo kultura w wersji online nie zastąpi, kultury "na żywo" - mówiła w "Rozmowach pod Krawatem" Kinga Rabińska z klubu "Delta" w szczecińskim Dąbiu.
» więcej
2021-05-13, godz. 12:00
"Poważna debata przed politykami PO"
Przed politykami Platformy Obywatelskiej poważna debata: jak znów pozyskać wyborców - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" zachodniopomorski radny PO Artur Nycz.
» więcej
2021-05-12, godz. 15:59
Redaktor naczelna grupy Polska Press: chcę by dziennikarze godziwie zarabiali
Nie będę obiecywać gruszek na wierzbie, ale moim celem jest też poprawa warunków pracy dla dziennikarzy - mówiła w "Rozmowie pod Krawatem" nowa redaktor naczelna grupy Polska Press.
» więcej
2021-05-11, godz. 11:06
Niburski: "Dziwne" działanie polityków PO
"Dziwne" działanie polityków PO, obliczone na przypisanie sobie czyichś osiągnięć - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" radny zachodniopomorskiego sejmiku Rafał Niburski z Prawa i Sprawiedliwości. Tak komentował informacje, że marszałek…
» więcej
2021-05-11, godz. 09:15
Radny PiS o Platformie: polityczna gra i puste slogany o proeuropejskości
Twierdzą, że są proeuropejską partią, ale to są "puste hasła", skoro blokują przyjęcie przez Polskę funduszy z Unii - radny sejmikowy Prawa i Sprawiedliwości, Rafał Niburski oceniał w "Rozmowach pod krawatem", że postawa polityków…
» więcej
2021-05-10, godz. 10:09
PO krytykuje Nową Lewicę po sejmowym głosowaniu. Co z koalicją w sejmiku?
Koalicja w zachodniopomorskim sejmiku będzie trwać w niezmienionym kształcie - mówił w poniedziałek w "Rozmowach pod Krawatem" poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego Jarosław Rzepa.
» więcej
2021-05-07, godz. 09:33
Koronawirus, a kina. Ciężki czas
Wierzę w to, że kina przetrwają ten trudny czas - mówił w "Rozmowach pod krawatem" krytyk filmowy dr Damian Romaniak.
» więcej
2021-05-05, godz. 09:17
Poseł PiS o Lewicy: Wykazali się o wiele większą mądrością polityczną, niż tzw. opozycja totalna
Ciemny pokój w kazamatach siedziby PiS, gdzie prezes Jarosław Kaczyński, jak w serii popularnych memów, steruje opozycją - ironizował w "Rozmowach pod Krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Leszek Dobrzyński komentując ataki Platformy…
» więcej