Ustawę o zamknięciu stoczni można przyjąć w jeden dzień, ale odbudować to co zniszczono, jest o wiele trudniej, choć tu wszystko zmierza we właściwym kierunku. Tak poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Szałabawka mówił o kondycji przemysłu stoczniowego i zapowiadanej budowie promu pasażerskiego.
Polityk PiS komentował też artykuł Pawła Brzezickiego z PŻM, w którym ten pisał o tańszej budowie takiej jednostki w Chinach. Zdaniem Szałabawki, trzeba pamiętać o szerszym kontekście - rozwoju przemysłu stoczniowego w Polsce.
- W momencie, kiedy tak wysoko rozwinięte technologicznie statki stocznia wybudowała, możemy wtedy liczyć na to, że będziemy z powrotem tym potencjałem technologicznym wyprzedzali naszych konkurentów w Europie. Ustawę o likwidacji stoczni można wprowadzić i zrealizować w jeden dzień. Trzeba kupić projekty. Ale oprócz tego, że cięto ciągi technologiczne, to jeszcze doprowadzono do tego, że kadra była odbudowywana na nowo. Niestety jest to okres długotrwały, ale całe szczęście idzie do przodu - mówił Szałabawka.
W tym roku sąd apelacyjny w Katowicach skazał byłego prezesa Towarzystwa Finansowego Silesia, które dysponowało terenami stoczniowymi w czasach rządu PO-PSL. Wojciech B. za ich wydzierżawienie firmie Kraftport usłyszał wyrok 5 lat pozbawienia wolności. Straty sięgnęły ponad 36 milionów złotych.
- W momencie, kiedy tak wysoko rozwinięte technologicznie statki stocznia wybudowała, możemy wtedy liczyć na to, że będziemy z powrotem tym potencjałem technologicznym wyprzedzali naszych konkurentów w Europie. Ustawę o likwidacji stoczni można wprowadzić i zrealizować w jeden dzień. Trzeba kupić projekty. Ale oprócz tego, że cięto ciągi technologiczne, to jeszcze doprowadzono do tego, że kadra była odbudowywana na nowo. Niestety jest to okres długotrwały, ale całe szczęście idzie do przodu - mówił Szałabawka.
W tym roku sąd apelacyjny w Katowicach skazał byłego prezesa Towarzystwa Finansowego Silesia, które dysponowało terenami stoczniowymi w czasach rządu PO-PSL. Wojciech B. za ich wydzierżawienie firmie Kraftport usłyszał wyrok 5 lat pozbawienia wolności. Straty sięgnęły ponad 36 milionów złotych.
Dodaj komentarz 5 komentarzy
Czyli przez ostatnie 3 lata PiS okłamywał Polaków że prom zostanie zbudowany niebawem? Ile już pieniędzy podatnika poszło na tą zabawę?
Od trzech lat słyszmy tylko zapowiedzi i obietnice. Tylko zapowiedzi i tylko obietnice, co jest już żałosnym spektaklem. Ordynarna propaganda.
A o tym, jak PiS dba o polski interes świadczy sytuacja Stoczni Gdańskiej: w 2007r. rząd J.Kaczyńskiego sprzedał ją Ukraińcom prawie za free, a w 2018r. ją odkupił od tych Ukraińców.
Zarobiono ok. 50 mln zł. Kto na tym zarobił te 50 mln?
UKRAIŃCY!!!
Polska straciła na interesie tych "geniuszy".
Biorąc więc pod uwagę, że od 3 lat biją pianę z "obudową" stoczni w Szczecinie, to ja się pytam: ile na tę "odbudowę" wydano pieniędzy polskiego podatnika?
I do czyjej kieszeni te pieniądze poszły???
Demontaż statków to dobry pomysł. PiS jest dobry w demontażu Państwa wiec zajmą się czymś na czym się znają. Z całym szacunkiem ale to kpina ze słuchaczy by rozmawiać o przemyśle morskim oraz budowie dróg z człowiekiem którego dorobek zawodowy to strażnik miejski. Specjalista od zakładania blokad na kół itp. Panowie w studio słowem nie zająknęli się o poprawie prawa tak by strażnik miejski miał łatwiejszą prace a miasto było bezpieczniejsze. Wywiad po prostu bezbarwny.
Propaganda sukcesu śmieszne !
Ten obywatel chyba nie bardzo rozumie, o czym mówi. Ustawę o likwidacji stoczni można było przyjąc w jeden dzień, ale o dziwo zlikwidowana stocznia jeszcze wiele lat wypłacała pensje, np. przewodniczącemu stoczniowej "Solidarności". Do tego były kursy zmianiające kwalifikacje zwolnionych pracowników itp. Czyli likwidacja zajęła wiele lat. O dziwo, ustawę o odbudowie stoczni też można przyjąć w jeden dzień, a raczej noc, bo PiS w dzień boi się głosować. Odbudowa też zajmie parę lat. Wystarczy chcieć. Ale jak widać aktualny rząd woli tylko pokrzykiwać, żadnej decyzji przez 4 lata nie podjął.
Zobacz także
2020-12-07, godz. 11:07
"Walczymy o Gryfię"
Trudne rozmowy i decyzje, walka o sytuację całej Gryfii - komentował sytuację w stoczni w "Rozmowie pod krawatem" radny Prawa i Sprawiedliwości, Paweł Mucha.
» więcej
2020-12-07, godz. 09:27
Mucha o mechanizmie praworządności: Wszyscy wiemy, że chodzi tu o politykę
Polityczne narzędzie, którego będzie można uznaniowo użyć przeciwko każdemu państwu Unii Europejskiej - minister kancelarii prezydenta Paweł Mucha tłumaczył w "Rozmowach pod krawatem", że "mechanizm praworządności" jest sprzeczny…
» więcej
2020-12-03, godz. 10:21
"To głęboka i ważna zmiana w ustawie antyprzemocowej"
Przełomowa zmiana w ustawie antyprzemocowej - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" była minister pracy i polityki socjalnej Elżbieta Rafalska.
» więcej
2020-12-03, godz. 09:16
Rafalska o unijnych negocjacjach: Nie można się ugiąć pod presją Niemiec
W negocjacjach unijnego budżetu należy zachować stoicki spokój, weto - jeżeli Polska je zastosuje - jest środkiem zapisanym w traktatach - mówiła w "Rozmowach pod krawatem" europosłanka Prawa i Sprawiedliwości Elżbieta Rafalska.
» więcej
2020-12-02, godz. 13:28
Wardacki: opieszałości prokuratury nie rozumiem. Prokuratura: to nie takie proste
Ogromny żal i zastrzeżenia na opieszałe działania Prokuratury Regionalnej w Szczecinie w śledztwie dotyczącym tak zwanej "afery polickiej" - to odczucia prezesa Grupy Azoty Police, Wojciecha Wardackiego.
» więcej
2020-12-02, godz. 09:03
Były szef Grupy Azoty S.A. o swoim odwołaniu
Nie komentuje decyzji rady nadzorczej, zapewnia, że odwołania nie traktuje personalnie, bo to normalna praktyka w biznesie - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Wojciech Wardacki, do niedawna szef całej Grupy Azoty.
» więcej
2020-12-01, godz. 10:15
Polityk bezkompromisowy: nie jestem gangsterem, a Sejm to bagno i...
Zapewnia, że nie jest politycznym gangsterem, Sejm to dla niego "łajno, gnojowica i trauma" - i choć rozmawia ze wszystkim ugrupowaniami, to tylko chce realizować swój plan naprawy polskiego ustroju.
» więcej
2020-12-01, godz. 09:20
Kukiz o zerwaniu Koalicji Polskiej: "nie bardzo wiem, gdzie jestem"
W tej chwili "nie wie, gdzie jest" - tak o swojej politycznej sytuacji mówił w "Rozmowie pod Krawatem" Paweł Kukiz.
» więcej
2020-11-30, godz. 10:06
"Marszałek Grodzki mówi, że rząd chce wyprowadzić Polskę z UE. To oczywista nieprawda"
Przekroczone kompetencje w pełnym patosu przemówieniu - tak o piątkowym wystąpieniu marszałka senatu w Telewizji Polskiej mówił nowo powołany wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki. Zwracał uwagę, że o "egzaltacji" piszą także…
» więcej
2020-11-27, godz. 12:54
"Mam nadzieję, że uda się pomóc artystom..."
W poniedziałek mija termin składania zgłoszeń o mikrogranty dla artystów ze Szczecina.
» więcej
2020-11-27, godz. 09:21
"Willa Lentza ma wielki potencjał". Instytucja na razie bez dyrektora
Miasto rozpisało konkurs na dyrektora Willi Lentza, który w poniedziałek został unieważniony. Jeden z kandydatów napisał do prezydenta Piotra Krzystka odwołanie w tej sprawie i prosi o ponowną analizę dokumentacji konkursowej.
» więcej
2020-11-26, godz. 09:08
"W idealnym świecie mielibyśmy m.in. częściowo dofinansowane środki antykoncepcyjne"
Aborcja na życzenie, dostępna pigułka "dzień po", edukacja seksualna dostosowana na wieku, ale i na każdym etapie rozwoju - tak, zdaniem posłanki Lewicy Katarzyny Kotuli, powinny wyglądać "prawa reprodukcyjne" w Polsce.
» więcej
2020-11-25, godz. 11:10
Netto Arena w gestii wojewody. Co najmniej przez pół roku
Miasto kończy współpracę z operatorem Netto Areny. Decyzja, co dalej, pozostaje otwarta - w "Rozmowie pod krawatem" zastępca prezydenta Szczecina, Michał Przepiera tłumaczył, że obecnie hala widowiskowo-sportowa jest w gestii wojewody…
» więcej
2020-11-24, godz. 09:19
Niezdefiniowana "praworządność" wywołuje impas w UE
Pod szczytnym hasłem "praworządności" kryje się mechanizm wymuszania posłuszeństwa na niepokornych państwach Unii Europejskiej - mówił w "Rozmowie pod krawatem" wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego, prof. Tomasz Grzegorz Grosse.
» więcej
2020-11-23, godz. 10:10
"Polacy w tych trudnych czasach wspomagają biznes niemiecki"
Poseł PiS ocenia propozycję prezydenta Szczecina, aby przystąpić do spółki z energetycznym koncernem E.ON. - To wsparcie niemieckiego biznesu i zagrożenie dla miejsc pracy w ciepłowniach Polskiej Grupy Energetycznej - mówił w "Rozmowie…
» więcej