Ustawę o zamknięciu stoczni można przyjąć w jeden dzień, ale odbudować to co zniszczono, jest o wiele trudniej, choć tu wszystko zmierza we właściwym kierunku. Tak poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Szałabawka mówił o kondycji przemysłu stoczniowego i zapowiadanej budowie promu pasażerskiego.
Polityk PiS komentował też artykuł Pawła Brzezickiego z PŻM, w którym ten pisał o tańszej budowie takiej jednostki w Chinach. Zdaniem Szałabawki, trzeba pamiętać o szerszym kontekście - rozwoju przemysłu stoczniowego w Polsce.
- W momencie, kiedy tak wysoko rozwinięte technologicznie statki stocznia wybudowała, możemy wtedy liczyć na to, że będziemy z powrotem tym potencjałem technologicznym wyprzedzali naszych konkurentów w Europie. Ustawę o likwidacji stoczni można wprowadzić i zrealizować w jeden dzień. Trzeba kupić projekty. Ale oprócz tego, że cięto ciągi technologiczne, to jeszcze doprowadzono do tego, że kadra była odbudowywana na nowo. Niestety jest to okres długotrwały, ale całe szczęście idzie do przodu - mówił Szałabawka.
W tym roku sąd apelacyjny w Katowicach skazał byłego prezesa Towarzystwa Finansowego Silesia, które dysponowało terenami stoczniowymi w czasach rządu PO-PSL. Wojciech B. za ich wydzierżawienie firmie Kraftport usłyszał wyrok 5 lat pozbawienia wolności. Straty sięgnęły ponad 36 milionów złotych.
- W momencie, kiedy tak wysoko rozwinięte technologicznie statki stocznia wybudowała, możemy wtedy liczyć na to, że będziemy z powrotem tym potencjałem technologicznym wyprzedzali naszych konkurentów w Europie. Ustawę o likwidacji stoczni można wprowadzić i zrealizować w jeden dzień. Trzeba kupić projekty. Ale oprócz tego, że cięto ciągi technologiczne, to jeszcze doprowadzono do tego, że kadra była odbudowywana na nowo. Niestety jest to okres długotrwały, ale całe szczęście idzie do przodu - mówił Szałabawka.
W tym roku sąd apelacyjny w Katowicach skazał byłego prezesa Towarzystwa Finansowego Silesia, które dysponowało terenami stoczniowymi w czasach rządu PO-PSL. Wojciech B. za ich wydzierżawienie firmie Kraftport usłyszał wyrok 5 lat pozbawienia wolności. Straty sięgnęły ponad 36 milionów złotych.
Dodaj komentarz 5 komentarzy
Czyli przez ostatnie 3 lata PiS okłamywał Polaków że prom zostanie zbudowany niebawem? Ile już pieniędzy podatnika poszło na tą zabawę?
Od trzech lat słyszmy tylko zapowiedzi i obietnice. Tylko zapowiedzi i tylko obietnice, co jest już żałosnym spektaklem. Ordynarna propaganda.
A o tym, jak PiS dba o polski interes świadczy sytuacja Stoczni Gdańskiej: w 2007r. rząd J.Kaczyńskiego sprzedał ją Ukraińcom prawie za free, a w 2018r. ją odkupił od tych Ukraińców.
Zarobiono ok. 50 mln zł. Kto na tym zarobił te 50 mln?
UKRAIŃCY!!!
Polska straciła na interesie tych "geniuszy".
Biorąc więc pod uwagę, że od 3 lat biją pianę z "obudową" stoczni w Szczecinie, to ja się pytam: ile na tę "odbudowę" wydano pieniędzy polskiego podatnika?
I do czyjej kieszeni te pieniądze poszły???
Demontaż statków to dobry pomysł. PiS jest dobry w demontażu Państwa wiec zajmą się czymś na czym się znają. Z całym szacunkiem ale to kpina ze słuchaczy by rozmawiać o przemyśle morskim oraz budowie dróg z człowiekiem którego dorobek zawodowy to strażnik miejski. Specjalista od zakładania blokad na kół itp. Panowie w studio słowem nie zająknęli się o poprawie prawa tak by strażnik miejski miał łatwiejszą prace a miasto było bezpieczniejsze. Wywiad po prostu bezbarwny.
Propaganda sukcesu śmieszne !
Ten obywatel chyba nie bardzo rozumie, o czym mówi. Ustawę o likwidacji stoczni można było przyjąc w jeden dzień, ale o dziwo zlikwidowana stocznia jeszcze wiele lat wypłacała pensje, np. przewodniczącemu stoczniowej "Solidarności". Do tego były kursy zmianiające kwalifikacje zwolnionych pracowników itp. Czyli likwidacja zajęła wiele lat. O dziwo, ustawę o odbudowie stoczni też można przyjąć w jeden dzień, a raczej noc, bo PiS w dzień boi się głosować. Odbudowa też zajmie parę lat. Wystarczy chcieć. Ale jak widać aktualny rząd woli tylko pokrzykiwać, żadnej decyzji przez 4 lata nie podjął.
Zobacz także
2020-11-05, godz. 09:28
Poseł Lewicy: posunięcia rządu nie są dla mnie logiczne
Sytuacja jest trudna, chociaż niektóre posunięcia rządu nie wydają się logiczne - stwierdził w "Rozmowie pod krawatem" poseł Lewicy Andrzej Szejna.
» więcej
2020-11-04, godz. 09:21
Senator KO: "tysiące ludzi mówi władzy sprawującej rządy w Polsce: dosyć"
Wulgaryzmy w czasie protestów przeszkadzają, ale "rozumie nastroje społeczne", a ataki na modlących się ludzi, księży i niszczenie kościołów według niej to czyny "prowokatorów" - senator Koalicji Obywatelskiej Magdalena Kochan…
» więcej
2020-11-03, godz. 09:06
"Rozumiem, że środowiska lewicowe przyjdą i posprzątają przed siedzibą PiS"
Szef szczecińskiego PiS komentuje zachowanie manifestantów: - Mówią o ekologii i umiłowaniu porządku, to chyba posprzątają? - zastanawiał się w "Rozmowie pod krawatem" Leszek Dobrzyński, odpowiadając na pytanie o przyniesione przez…
» więcej
2020-11-02, godz. 10:19
Naukowiec o poparciu protestów przez samorządy: to błąd
Prezydenci miast nie powininni angażować się w bieżące spory polityczne - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" politolog, profesor Maciej Drzonek.
» więcej
2020-11-02, godz. 09:28
Politolog: "w czasie pandemii ta forma protestu jest absolutnie niedopuszczalna"
Sytuacja skandaliczna i niedopuszczalna, a ci, którzy to "rozumieją", nie zdają sobie sprawy z tego, że w przyszłości ktoś może również ich tak potraktować - tak politolog, profesor US Maciej Drzonek mówił o formie protestów…
» więcej
2020-10-30, godz. 09:13
"Zdarzają się przypadki dewastacji nagrobków i wykorzystania ich na płyty chodnikowe"
Brakuje prawnych regulacji dotyczących niszczenia starych płyt nagrobnych - uważa koordynator wojewódzki do spraw zabytków w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Szczecinie.
» więcej
2020-10-29, godz. 11:07
"Ostudźmy emocje, potrzebna rzeczowa dyskusja"
Aby usiąść do rzeczowej rozmowy potrzebne jest wystudzenie emocji - mówił w "Rozmowie pod krawatem" sekretarz Kurii Szczecińsko-Kamieńskiej, ksiądz dr Sławomir Zyga.
» więcej
2020-10-28, godz. 09:09
"Terminal kontenerowy w Świnoujściu to absolutna konieczność"
Budowa głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu to absolutna konieczność - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Krzysztof Urbaś, prezes Zarządu Portów Szczecin-Świnoujście.
» więcej
2020-10-27, godz. 10:33
"Potrzebna trzecia droga"
Zawodzi komunikacja rządu z Polakami w sprawie pandemii - oceniał w "Rozmowie pod krawatem" poseł Konfederacji, Krzysztof Tuduj.
» więcej
2020-10-21, godz. 11:28
Gdzie Sunrise Festival? "Szczecin jest w grze"
Radny KO o nowej imprezie w mieście: - Podobno toczą się negocjacje między władzami Szczecina a o organizatorami festiwalu Sunrise - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Przemysław Słowik.
» więcej
2020-10-21, godz. 09:30
Radny Słowik o sytuacji na lekcjach religii: Do tego nie powinno dochodzić
Nie ma osobistego problemu z Kościołem, ataki na hierarchów, domaganie się wycofania religii ze szkół to w jego ocenie działania w trosce o dobro publiczne. W środę gościem "Rozmów pod krawatem" był Przemysław Słowik, radny KO…
» więcej
2020-10-19, godz. 10:19
Radny PiS o roszadzie: SPP - komunikacja miejska
Niższe ceny są pozorne, szczecinianie dużo więcej stracą niż zyskają - mówił w "Rozmowie pod krawatem" radny PiS.
» więcej
2020-10-19, godz. 09:11
"Symbol zdziczenia części społeczeństwa lewicowo-liberalnego"
Symbol zdziczenia części środowisk lewicowych - tak sprawę zniszczenia elewacji szczecińskiego kościoła komentował w "Rozmowach pod krawatem" Leszek Duklanowski z Prawa i Sprawiedliwości.
» więcej
2020-10-15, godz. 09:04
Szef Komisji Zdrowia: konieczna dyscyplina społeczna
Rozluźnienie i niebezpieczne zachowania, brak maseczek czy tłumy w sklepach - jak podkreślał przewodniczący sejmowej Komisji Zdrowia, Tomasz Latos w "Rozmowie pod krawatem" tylko dzięki rozwadze możemy zahamować pandemię w Polsce.
» więcej
2020-10-14, godz. 10:35
Minister Mucha: "Jesteśmy demokracją, a nie sądziokracją"
Prezydencki minister krytykuje upolitycznienie części środowiska sędziowskiego: - Wydawanie oświadczeń, w których uznaje się, że sędziego nie można pociągnąć do odpowiedzialności karnej są niedopuszczalne. Polska nie jest "sędziokracją"…
» więcej