Ustawę o zamknięciu stoczni można przyjąć w jeden dzień, ale odbudować to co zniszczono, jest o wiele trudniej, choć tu wszystko zmierza we właściwym kierunku. Tak poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Szałabawka mówił o kondycji przemysłu stoczniowego i zapowiadanej budowie promu pasażerskiego.
Polityk PiS komentował też artykuł Pawła Brzezickiego z PŻM, w którym ten pisał o tańszej budowie takiej jednostki w Chinach. Zdaniem Szałabawki, trzeba pamiętać o szerszym kontekście - rozwoju przemysłu stoczniowego w Polsce.
- W momencie, kiedy tak wysoko rozwinięte technologicznie statki stocznia wybudowała, możemy wtedy liczyć na to, że będziemy z powrotem tym potencjałem technologicznym wyprzedzali naszych konkurentów w Europie. Ustawę o likwidacji stoczni można wprowadzić i zrealizować w jeden dzień. Trzeba kupić projekty. Ale oprócz tego, że cięto ciągi technologiczne, to jeszcze doprowadzono do tego, że kadra była odbudowywana na nowo. Niestety jest to okres długotrwały, ale całe szczęście idzie do przodu - mówił Szałabawka.
W tym roku sąd apelacyjny w Katowicach skazał byłego prezesa Towarzystwa Finansowego Silesia, które dysponowało terenami stoczniowymi w czasach rządu PO-PSL. Wojciech B. za ich wydzierżawienie firmie Kraftport usłyszał wyrok 5 lat pozbawienia wolności. Straty sięgnęły ponad 36 milionów złotych.
- W momencie, kiedy tak wysoko rozwinięte technologicznie statki stocznia wybudowała, możemy wtedy liczyć na to, że będziemy z powrotem tym potencjałem technologicznym wyprzedzali naszych konkurentów w Europie. Ustawę o likwidacji stoczni można wprowadzić i zrealizować w jeden dzień. Trzeba kupić projekty. Ale oprócz tego, że cięto ciągi technologiczne, to jeszcze doprowadzono do tego, że kadra była odbudowywana na nowo. Niestety jest to okres długotrwały, ale całe szczęście idzie do przodu - mówił Szałabawka.
W tym roku sąd apelacyjny w Katowicach skazał byłego prezesa Towarzystwa Finansowego Silesia, które dysponowało terenami stoczniowymi w czasach rządu PO-PSL. Wojciech B. za ich wydzierżawienie firmie Kraftport usłyszał wyrok 5 lat pozbawienia wolności. Straty sięgnęły ponad 36 milionów złotych.
Dodaj komentarz 5 komentarzy
Czyli przez ostatnie 3 lata PiS okłamywał Polaków że prom zostanie zbudowany niebawem? Ile już pieniędzy podatnika poszło na tą zabawę?
Od trzech lat słyszmy tylko zapowiedzi i obietnice. Tylko zapowiedzi i tylko obietnice, co jest już żałosnym spektaklem. Ordynarna propaganda.
A o tym, jak PiS dba o polski interes świadczy sytuacja Stoczni Gdańskiej: w 2007r. rząd J.Kaczyńskiego sprzedał ją Ukraińcom prawie za free, a w 2018r. ją odkupił od tych Ukraińców.
Zarobiono ok. 50 mln zł. Kto na tym zarobił te 50 mln?
UKRAIŃCY!!!
Polska straciła na interesie tych "geniuszy".
Biorąc więc pod uwagę, że od 3 lat biją pianę z "obudową" stoczni w Szczecinie, to ja się pytam: ile na tę "odbudowę" wydano pieniędzy polskiego podatnika?
I do czyjej kieszeni te pieniądze poszły???
Demontaż statków to dobry pomysł. PiS jest dobry w demontażu Państwa wiec zajmą się czymś na czym się znają. Z całym szacunkiem ale to kpina ze słuchaczy by rozmawiać o przemyśle morskim oraz budowie dróg z człowiekiem którego dorobek zawodowy to strażnik miejski. Specjalista od zakładania blokad na kół itp. Panowie w studio słowem nie zająknęli się o poprawie prawa tak by strażnik miejski miał łatwiejszą prace a miasto było bezpieczniejsze. Wywiad po prostu bezbarwny.
Propaganda sukcesu śmieszne !
Ten obywatel chyba nie bardzo rozumie, o czym mówi. Ustawę o likwidacji stoczni można było przyjąc w jeden dzień, ale o dziwo zlikwidowana stocznia jeszcze wiele lat wypłacała pensje, np. przewodniczącemu stoczniowej "Solidarności". Do tego były kursy zmianiające kwalifikacje zwolnionych pracowników itp. Czyli likwidacja zajęła wiele lat. O dziwo, ustawę o odbudowie stoczni też można przyjąć w jeden dzień, a raczej noc, bo PiS w dzień boi się głosować. Odbudowa też zajmie parę lat. Wystarczy chcieć. Ale jak widać aktualny rząd woli tylko pokrzykiwać, żadnej decyzji przez 4 lata nie podjął.
Zobacz także
2020-04-21, godz. 10:08
Michał Wypij: Zjednoczona Prawica monolitem
Nie ma zagrożenia dla Zjednoczonej Prawicy - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" polityk Porozumienia, Michał Wypij.
» więcej
2020-04-21, godz. 09:15
Rozmowy o zmianie konstytucji: Do kompromisu daleko
Do kompromisu daleko, ale w czasach kryzysu politycy koalicji rządzącej i opozycji powinni rozmawiać. Porozumienie podtrzymuje propozycję zmiany konstytucji i jednej, siedmioletniej kadencji prezydenta - mówił w "Rozmowach pod krawatem"…
» więcej
2020-04-20, godz. 12:18
Wiceprezydent Szczecina apeluje do rządu, na razie bez komentarza wojewody
Wojewoda na razie nie komentuje sprawy listu, jaki do rządu wysłał wiceprezydent Szczecina.
» więcej
2020-04-20, godz. 10:31
Koronawirus uderzył w ruch przygraniczny. A wiele osób z tego żyje...
Szef klubu radnych Koalicji Obywatelskiej mówi o dylematach czasu epidemii - Łukasz Tyszler w "Rozmowie pod krawatem" przyznał, że nie ma łatwej recepty na rozwiązanie problemów ludzi pracujących na pograniczu.
» więcej
2020-04-20, godz. 09:12
Tyszler o kampanii prezydenckiej kandydatki KO: Nie bardzo to wszystko śledzę
Mało kogo w ogóle interesuje kampania - tak szef klubu radnych miejskich Koalicji Obywatelskiej Łukasz Tyszler odpowiadał na pytanie o poczynania kandydatki jego ugrupowania Małgorzaty Kidawy-Błońskiej oraz jej sztabu.
» więcej
2020-04-16, godz. 12:15
Poseł PiS: Sejm musiał się zająć teraz m.in. ustawą dotyczącą aborcji
Sejm musiał teraz zająć się wniesioną przez obywateli ustawą dotyczącą aborcji, bo nie miał wyjścia, takie są procedury - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Tomasz Latos.
» więcej
2020-04-16, godz. 09:07
Poseł PiS: część opozycji uważa, że "im jest gorzej, tym lepiej"
- Jednym głosem można chwalić działania ministra zdrowia, by jednocześnie twierdzić, że "zabiera się nam wolności obywatelskie" i w tym samym czasie domagać się stanu wyjątkowego, w którym władza faktycznie może wolności zabrać…
» więcej
2020-04-15, godz. 10:46
"Każdy z prezesów prowadzi swoją politykę w zakresie zatrudniania i współpracy"
Niewiele wie na ten temat; prosi, by pytać prezesa "Tramwaje Szczecińskie Spółka z o.o." - tak prezydent Szczecina, Piotr Krzystek odpowiadał na pytanie dotyczące podpisania przez lokalnego polityka umowy z miejską spółką.
» więcej
2020-04-15, godz. 09:10
Prezydent Szczecina: Strategia ministra Szumowskiego jest niezła
Utrzymać aktywność miasta, zadbać o działające w Szczecinie firmy i lokalną gospodarkę - tak o strategii urzędu w dobie pandemii koronawirusa mówił w środę prezydent Piotr Krzystek w "Rozmowach pod krawatem".
» więcej
2020-04-14, godz. 09:09
Rząd przedstawi rekomendacje dot. warunków przeprowadzenia wyborów
To będzie kluczowy tydzień dla wyborów, zbliża się czas decyzji w tej sprawie - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości, prof. Jacek Kurzępa.
» więcej
2020-04-09, godz. 10:43
Caritas w walce z epidemią
Caritas ma plany przeznaczenia 20 milionów złotych na pomoc w walce z epidemią.
» więcej
2020-04-09, godz. 09:18
"Zmieniła się forma, ale istota Wielkanocy pozostaje"
Rzecznik Konferencji Episkopatu Polski ks. dr Paweł Rytel-Andrianik mówił w "Rozmowach pod krawatem", że obecnie rekordy biją transmisje mszy świętych, a internet to dobre miejsce, aby zamanifestować swoją wiarę.
» więcej
2020-04-08, godz. 10:23
Sochański zapytany o wybory korespondencyjne. Tak odpowiedział
W krajach demokratycznych funkcjonuje głosowanie korespondencyjne - mówił w "Rozmowach pod krawatem" szczeciński prawnik Bartłomiej Sochański.
» więcej
2020-04-07, godz. 09:13
Lubczyk z PSL: wybory będą bezpiecznie, gdy sytuacja będzie ustabilizowana
Liczy na stan klęski żywiołowej, żeby "firmy mogły się odbudować" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł PSL Radosław Lubczyk.
» więcej
2020-04-02, godz. 08:59
Posłanka Lewicy: To nie czas na polityczne wojny
Nie możemy dopuścić, żeby Sejm nie pracował. Gdyby do tego doszło, posłowie nie mieliby kontroli nad rządem - mówiła w "Rozmowach pod krawatem" posłanka Lewicy Katarzyna Kotula.
» więcej