Ustawę o zamknięciu stoczni można przyjąć w jeden dzień, ale odbudować to co zniszczono, jest o wiele trudniej, choć tu wszystko zmierza we właściwym kierunku. Tak poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Szałabawka mówił o kondycji przemysłu stoczniowego i zapowiadanej budowie promu pasażerskiego.
Polityk PiS komentował też artykuł Pawła Brzezickiego z PŻM, w którym ten pisał o tańszej budowie takiej jednostki w Chinach. Zdaniem Szałabawki, trzeba pamiętać o szerszym kontekście - rozwoju przemysłu stoczniowego w Polsce.
- W momencie, kiedy tak wysoko rozwinięte technologicznie statki stocznia wybudowała, możemy wtedy liczyć na to, że będziemy z powrotem tym potencjałem technologicznym wyprzedzali naszych konkurentów w Europie. Ustawę o likwidacji stoczni można wprowadzić i zrealizować w jeden dzień. Trzeba kupić projekty. Ale oprócz tego, że cięto ciągi technologiczne, to jeszcze doprowadzono do tego, że kadra była odbudowywana na nowo. Niestety jest to okres długotrwały, ale całe szczęście idzie do przodu - mówił Szałabawka.
W tym roku sąd apelacyjny w Katowicach skazał byłego prezesa Towarzystwa Finansowego Silesia, które dysponowało terenami stoczniowymi w czasach rządu PO-PSL. Wojciech B. za ich wydzierżawienie firmie Kraftport usłyszał wyrok 5 lat pozbawienia wolności. Straty sięgnęły ponad 36 milionów złotych.
- W momencie, kiedy tak wysoko rozwinięte technologicznie statki stocznia wybudowała, możemy wtedy liczyć na to, że będziemy z powrotem tym potencjałem technologicznym wyprzedzali naszych konkurentów w Europie. Ustawę o likwidacji stoczni można wprowadzić i zrealizować w jeden dzień. Trzeba kupić projekty. Ale oprócz tego, że cięto ciągi technologiczne, to jeszcze doprowadzono do tego, że kadra była odbudowywana na nowo. Niestety jest to okres długotrwały, ale całe szczęście idzie do przodu - mówił Szałabawka.
W tym roku sąd apelacyjny w Katowicach skazał byłego prezesa Towarzystwa Finansowego Silesia, które dysponowało terenami stoczniowymi w czasach rządu PO-PSL. Wojciech B. za ich wydzierżawienie firmie Kraftport usłyszał wyrok 5 lat pozbawienia wolności. Straty sięgnęły ponad 36 milionów złotych.
Dodaj komentarz 5 komentarzy
Czyli przez ostatnie 3 lata PiS okłamywał Polaków że prom zostanie zbudowany niebawem? Ile już pieniędzy podatnika poszło na tą zabawę?
Od trzech lat słyszmy tylko zapowiedzi i obietnice. Tylko zapowiedzi i tylko obietnice, co jest już żałosnym spektaklem. Ordynarna propaganda.
A o tym, jak PiS dba o polski interes świadczy sytuacja Stoczni Gdańskiej: w 2007r. rząd J.Kaczyńskiego sprzedał ją Ukraińcom prawie za free, a w 2018r. ją odkupił od tych Ukraińców.
Zarobiono ok. 50 mln zł. Kto na tym zarobił te 50 mln?
UKRAIŃCY!!!
Polska straciła na interesie tych "geniuszy".
Biorąc więc pod uwagę, że od 3 lat biją pianę z "obudową" stoczni w Szczecinie, to ja się pytam: ile na tę "odbudowę" wydano pieniędzy polskiego podatnika?
I do czyjej kieszeni te pieniądze poszły???
Demontaż statków to dobry pomysł. PiS jest dobry w demontażu Państwa wiec zajmą się czymś na czym się znają. Z całym szacunkiem ale to kpina ze słuchaczy by rozmawiać o przemyśle morskim oraz budowie dróg z człowiekiem którego dorobek zawodowy to strażnik miejski. Specjalista od zakładania blokad na kół itp. Panowie w studio słowem nie zająknęli się o poprawie prawa tak by strażnik miejski miał łatwiejszą prace a miasto było bezpieczniejsze. Wywiad po prostu bezbarwny.
Propaganda sukcesu śmieszne !
Ten obywatel chyba nie bardzo rozumie, o czym mówi. Ustawę o likwidacji stoczni można było przyjąc w jeden dzień, ale o dziwo zlikwidowana stocznia jeszcze wiele lat wypłacała pensje, np. przewodniczącemu stoczniowej "Solidarności". Do tego były kursy zmianiające kwalifikacje zwolnionych pracowników itp. Czyli likwidacja zajęła wiele lat. O dziwo, ustawę o odbudowie stoczni też można przyjąć w jeden dzień, a raczej noc, bo PiS w dzień boi się głosować. Odbudowa też zajmie parę lat. Wystarczy chcieć. Ale jak widać aktualny rząd woli tylko pokrzykiwać, żadnej decyzji przez 4 lata nie podjął.
Zobacz także
2020-03-02, godz. 10:07
Ligarski: wiedza polityków o Żołnierzach Wyklętych jest tylko jednozdaniowa
Naukowiec z IPN apeluje: - Niech politycy zajmą się polityką a historycy historią. Tak o dyskusji na temat Żołnierzy Wyklętych komentował w "Rozmowie pod krawatem" dr Sebastian Ligarski z Oddziałowego Biura Badań Historycznych szczecińskiego…
» więcej
2020-02-27, godz. 10:21
Wybory prezydenckie wyborami systemu wartości
Dziękuje za szczerość politycznemu rywalowi: poseł Zjednoczonej Prawicy, Tadeusz Cymański komentował słowa Roberta Biedronia, który w Polskim Radiu mówił o adopcji dzieci przez pary homoseksualne i legalizacji związków partnerskich…
» więcej
2020-02-27, godz. 09:27
Cymański: rozgrywanie nieszczęściem to jest najgorsze co może nas spotkać
Granie czyimś nieszczęściem to jest najgorsze, co może nas spotkać w kampanii - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Tadeusz Cymański.
» więcej
2020-02-26, godz. 10:14
"Duda i Kosiniak-Kamysz w drugiej turze to najszczęśliwszy dla Polski scenariusz"
Stawia na Kosiniaka-Kamysza mówiąc, że "w polityce jest wszystko możliwe" - były minister rolnictwa, Artur Balazs przyznał w "Rozmowie pod krawatem", że popiera szefa Polskiego Stronnictwa Ludowego w majowych wyborach prezydenckich.
» więcej
2020-02-26, godz. 09:17
Balazs: "PSL-owi groziło unicestwienie"
Współpraca z Koalicją Obywatelską drogo ich kosztowała, groziło im unicestwienie - tak o Polskim Stronnictwie Ludowym i swojej roli w zmianie kursu tego ugrupowania mówił w "Rozmowie pod krawatem" Artur Balazs.
» więcej
2020-02-25, godz. 10:21
"Każda partia ma prawo mówić o sprawach krajowych na forum europejskim"
Nie można porównywać działalności opozycji na forum europejskim do "targowicy" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Paweł Kowal z Koalicji Obywatelskiej.
» więcej
2020-02-24, godz. 10:11
Miasto podpisało umowę ws. programu do walki z zanieczyszczeniem powietrza
"Zefirek" i "Mewa" do walki z zanieczyszczeniem powietrza. W sumie, jak mówił w "Rozmowie pod krawatem" zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera, z obu programów będzie można sfinansować wymianę około 400 pieców na węgie…
» więcej
2020-02-24, godz. 09:17
Zastępca prezydenta: inwestycje są lepiej realizowane, niż jeszcze kilka lat temu
Pieniądze weryfikują każde plany, a prezydent i jego ludzie mają plan rozwoju Szczecina - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" odpowiedzialny za inwestycje zastępca prezydenta Michał Przepiera.
» więcej
2020-02-20, godz. 10:45
"Apeluję do marszałka Senatu, żeby stanął w prawdzie"
Wiceprzewodniczący klubu parlamentarnego PiS apeluje do marszałka Grodzkiego: - Niech stanie w prawdzie i wyjaśni Polakom, co działo się w szpitalu w Zdunowie - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Michał Wypij.
» więcej
2020-02-20, godz. 09:00
Michał Wypij: "prezydent jest otwarty na nowe wizje, nowe impulsy, nowe osoby"
Poseł Porozumienia ocenia sztab Andrzeja Dudy: - Otwarcie się na osoby nowe w polityce, otwarcie na nowe impulsy i pomysły w kontynuacji aktywnej prezydentury - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Michał Wypij.
» więcej
2020-02-19, godz. 10:14
Możliwe opóźnienie budowy tunelu pod Świną. Przyczyna: koronawirus
Epidemia koronawirusa w Chinach może wpłynąć na budowę tunelu w Świnoujściu - przyznał w "Rozmowie pod krawatem" prezydent miasta, Janusz Żmurkiewicz. Przy czym - w tym momencie prace idą zgodnie z harmonogramem - zapewniał Żmurkiewicz…
» więcej
2020-02-19, godz. 09:10
Promenada Historyczna w Świnoujściu wejdzie na wokandę
Świnoujście przygotowuje się do zerwania umowy z wykonawcą Promenady Historycznej i przebudowy Wojska Polskiego - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezydent miasta, Janusz Żmurkiewicz.
» więcej
2020-02-18, godz. 10:02
Los mandatu posłanki PiS w ocenie senatora PSL
Ze względów wizerunkowych Joanna Lichocka powinna zrezygnować z mandatu poselskiego - mówił w "Rozmowie pod krawatem" senator PSL, Jan Filip Libicki.
» więcej
2020-02-18, godz. 09:06
"Klarownym jest, by o prezydenturę ubiegali się liderzy partyjni"
Jest szefem PSL, a to partyjni liderzy powinni kandydować - tak senator PSL, Jan Filip Libicki odpowiadał na pytanie: czym Władysław Kosiniak-Kamysz przewyższa urzędującego prezydenta?
» więcej
2020-02-17, godz. 10:27
Spór o ST3. "Jesteśmy nastawieni na odbudowę gospodarki morskiej"
Winę za upadłość szczecińskiej fabryki ST3 prawdopodobnie ponosi jej pierwszy właściciel - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Szałabawka.
» więcej