Ustawę o zamknięciu stoczni można przyjąć w jeden dzień, ale odbudować to co zniszczono, jest o wiele trudniej, choć tu wszystko zmierza we właściwym kierunku. Tak poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Szałabawka mówił o kondycji przemysłu stoczniowego i zapowiadanej budowie promu pasażerskiego.
Polityk PiS komentował też artykuł Pawła Brzezickiego z PŻM, w którym ten pisał o tańszej budowie takiej jednostki w Chinach. Zdaniem Szałabawki, trzeba pamiętać o szerszym kontekście - rozwoju przemysłu stoczniowego w Polsce.
- W momencie, kiedy tak wysoko rozwinięte technologicznie statki stocznia wybudowała, możemy wtedy liczyć na to, że będziemy z powrotem tym potencjałem technologicznym wyprzedzali naszych konkurentów w Europie. Ustawę o likwidacji stoczni można wprowadzić i zrealizować w jeden dzień. Trzeba kupić projekty. Ale oprócz tego, że cięto ciągi technologiczne, to jeszcze doprowadzono do tego, że kadra była odbudowywana na nowo. Niestety jest to okres długotrwały, ale całe szczęście idzie do przodu - mówił Szałabawka.
W tym roku sąd apelacyjny w Katowicach skazał byłego prezesa Towarzystwa Finansowego Silesia, które dysponowało terenami stoczniowymi w czasach rządu PO-PSL. Wojciech B. za ich wydzierżawienie firmie Kraftport usłyszał wyrok 5 lat pozbawienia wolności. Straty sięgnęły ponad 36 milionów złotych.
- W momencie, kiedy tak wysoko rozwinięte technologicznie statki stocznia wybudowała, możemy wtedy liczyć na to, że będziemy z powrotem tym potencjałem technologicznym wyprzedzali naszych konkurentów w Europie. Ustawę o likwidacji stoczni można wprowadzić i zrealizować w jeden dzień. Trzeba kupić projekty. Ale oprócz tego, że cięto ciągi technologiczne, to jeszcze doprowadzono do tego, że kadra była odbudowywana na nowo. Niestety jest to okres długotrwały, ale całe szczęście idzie do przodu - mówił Szałabawka.
W tym roku sąd apelacyjny w Katowicach skazał byłego prezesa Towarzystwa Finansowego Silesia, które dysponowało terenami stoczniowymi w czasach rządu PO-PSL. Wojciech B. za ich wydzierżawienie firmie Kraftport usłyszał wyrok 5 lat pozbawienia wolności. Straty sięgnęły ponad 36 milionów złotych.
Dodaj komentarz 5 komentarzy
Czyli przez ostatnie 3 lata PiS okłamywał Polaków że prom zostanie zbudowany niebawem? Ile już pieniędzy podatnika poszło na tą zabawę?
Od trzech lat słyszmy tylko zapowiedzi i obietnice. Tylko zapowiedzi i tylko obietnice, co jest już żałosnym spektaklem. Ordynarna propaganda.
A o tym, jak PiS dba o polski interes świadczy sytuacja Stoczni Gdańskiej: w 2007r. rząd J.Kaczyńskiego sprzedał ją Ukraińcom prawie za free, a w 2018r. ją odkupił od tych Ukraińców.
Zarobiono ok. 50 mln zł. Kto na tym zarobił te 50 mln?
UKRAIŃCY!!!
Polska straciła na interesie tych "geniuszy".
Biorąc więc pod uwagę, że od 3 lat biją pianę z "obudową" stoczni w Szczecinie, to ja się pytam: ile na tę "odbudowę" wydano pieniędzy polskiego podatnika?
I do czyjej kieszeni te pieniądze poszły???
Demontaż statków to dobry pomysł. PiS jest dobry w demontażu Państwa wiec zajmą się czymś na czym się znają. Z całym szacunkiem ale to kpina ze słuchaczy by rozmawiać o przemyśle morskim oraz budowie dróg z człowiekiem którego dorobek zawodowy to strażnik miejski. Specjalista od zakładania blokad na kół itp. Panowie w studio słowem nie zająknęli się o poprawie prawa tak by strażnik miejski miał łatwiejszą prace a miasto było bezpieczniejsze. Wywiad po prostu bezbarwny.
Propaganda sukcesu śmieszne !
Ten obywatel chyba nie bardzo rozumie, o czym mówi. Ustawę o likwidacji stoczni można było przyjąc w jeden dzień, ale o dziwo zlikwidowana stocznia jeszcze wiele lat wypłacała pensje, np. przewodniczącemu stoczniowej "Solidarności". Do tego były kursy zmianiające kwalifikacje zwolnionych pracowników itp. Czyli likwidacja zajęła wiele lat. O dziwo, ustawę o odbudowie stoczni też można przyjąć w jeden dzień, a raczej noc, bo PiS w dzień boi się głosować. Odbudowa też zajmie parę lat. Wystarczy chcieć. Ale jak widać aktualny rząd woli tylko pokrzykiwać, żadnej decyzji przez 4 lata nie podjął.
Zobacz także
2018-11-09, godz. 11:02
Łuczko: zakaz zorganizowania Marszu Niepodległości był niefortunny!
To była niefortunna decyzja prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz - tak zakaz zorganizowania Marszu Niepodległości w Warszawie ocenia były działacz szczecińskiej Solidarności.
» więcej
2018-11-09, godz. 09:14
"Polacy zasługują na to, żeby godnie uczcić stulecie odzyskania niepodległości"
"Pomimo tego, że mogą przytrafić się osoby chcące popsuć świętowanie, to na marsz powinniśmy pójść" - podkreślał, w audycji "Rozmowy pod Krawatem", były działacz Solidarności Franciszek Łuczko.
» więcej
2018-11-08, godz. 09:29
Prezydent Warszawy zakazała organizacji Marszu Niepodległości. Święcicki broni decyzji Gronkiewicz-Waltz
Warszawa dla wszystkich, ale nie dla rasizmu i "rzeczy sprzecznych z prawem" - mówił w czwartek w "Rozmowach pod krawatem" poseł Platformy Obywatelskiej Marcin Święcicki broniąc prezydent Warszawy, która zakazała Marszu Niepodleg…
» więcej
2018-11-07, godz. 12:36
Marsz Niepodległości w Szczecinie? Bez problemu!
Nie ma żadnego problemu z Marszem Niepodległości w Szczecinie - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezydent Szczecina Piotr Krzystek.
» więcej
2018-11-07, godz. 10:25
Prezydent Krzystek i wyzwania nadchodzących lat
Przebudowa Łasztowni i powstanie mostu Kłodnego - to jedno z najważniejszych wyzwań jakie stawia sobie Piotr Krzystek w tej kadencji.
» więcej
2018-11-07, godz. 09:49
Krzystek: Potrzebujemy 7-10 lat, żeby rozwiązać ten wstydliwy problem
Potrzeba przynajmniej kilku lat na rozwiązanie wstydliwego problemu braku toalet w wielu mieszkaniach komunalnych w śródmieściu Szczecina - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Piotr Krzystek.
» więcej
2018-11-06, godz. 09:23
Kukiz ostro o tych, którzy odeszli z klubu: Oszukali wyborców
Oszukali wyborców - mówił we wtorek w "Rozmowach pod krawatem" Paweł Kukiz o byłych posłach jego klubu. Lider ruchu Kukiz'15 dodawał, że "nigdy nie pozwoli na to, aby kwestionować postulaty, z jakimi szliśmy w wyborach".
» więcej
2018-11-05, godz. 10:20
Prof. Drzonek o wynikach drugiej tury: Głosujemy na konkretne osoby, a nie na partie
To nie było głosowanie na partie, a na konkretnych ludzi - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" szczeciński politolog, komentując wyniki II tury wyborów samorządowych w Polsce.
» więcej
2018-11-05, godz. 09:12
Politolog: Prezydent Krzystek mógł wygrać już w pierwszej turze
Piotr Krzystek wygrał, bo okazał się dobrym gospodarzem - mówił w poniedziałek w "Rozmowach pod krawatem" politolog Maciej Drzonek.
» więcej
2018-11-01, godz. 09:24
Ks. Zyga: To dzień pełen nadziei
Dzień Wszystkich Świętych to uroczystość radosna - mówił w "Rozmowach pod krawatem" ks. Sławomir Zyga, kanclerz Kurii Metropolitalnej Szczecińsko-Kamieńskiej.
» więcej
2018-10-31, godz. 11:12
Jaka koalicja w Radzie Miasta? Duklanowski nie mówi wprost, ale...
Żadnych scenariuszy przyszłych koalicji jeszcze nie kreślił, ale oceniał, że Szczecinowi potrzebne jest porozumienie "twórczej niezgody" - niezgody na zastaną rzeczywistość. Tak były przewodniczący klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości…
» więcej
2018-10-31, godz. 09:26
Duklanowski: naszą porażką było to, że nie zablokowaliśmy rozbudowy galerii handlowej
Osiem lat współpracy z Piotrem Krzystkiem "odbiera pozytywnie". Marek Duklanowski, były szef klubu szczecińskich radnych Prawa i Sprawiedliwości, w "Rozmowie pod Krawatem" podsumował swoje osiem lat w Radzie Miasta.
» więcej
2018-10-30, godz. 10:05
Repolonizacja mediów? "Jest już za późno"
Staliśmy się łupem koncernów medialnych - komentował sytuację na rynku medialnym w Polsce przewodniczący Rady Mediów Narodowych. Krzysztof Czabański był gościem "Rozmów pod krawatem" w Radiu Szczecin.
» więcej
2018-10-29, godz. 12:29
Sochański: Unia jest naszym dobrodziejstwem
Nie jest przeciwko wspólnej Europie i na jej rzecz latami pracował, ale chce o niej rozmawiać rzetelnie - tak Bartłomiej Sochański komentował w "Rozmowie pod Krawatem" - jak podkreślał - "przylepioną mu przez Koalicję Obywatelską…
» więcej
2018-10-29, godz. 10:27
"Z punktu widzenia Warszawy, Szczecin jest marginalizowany"
Odpływ młodych ludzi z miasta i skutki lat marginalizowania Szczecina przez poprzednie polskie rządy - to, zdaniem Bartłomieja Sochańskiego, największe problemy z którymi chciałby się zmierzyć, o ile zostanie prezydentem.
» więcej