Poseł PSL komentuje pretensje konkurencji: - Politycy PO niech sami odpowiedzą sobie na pytanie, dlaczego nie poszliśmy z nimi w koalicji - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Jarosław Rzepa.
Tak zareagował na słowa innego posła ze Szczecina, Sławomira Nitrasa z KO, który stwierdził, że "Kosiniak-Kamysz (szef PSL - przyp. red.) oddał władzę Kaczyńskiemu". Rzepa - wybrany z listy Koalicji Polskiej PSL oraz Kukiza - odpowiadał, że "diabeł tkwi w szczegółach".
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
- Nie wiem dlaczego tak mówi, jest to dla mnie trochę niezrozumiała wypowiedź. Uważam, że akurat Polskie Stronnictwo Ludowe zrobiło dobry wynik, ale w żaden sposób nie zgodzę się z tym, że oddaliśmy władzę. Każda z partii ma prawo do samodzielnego startu, bo rozumiem, ze nawiązuje chyba do tego, że nie weszliśmy do koalicji. Ale niech sobie odpowie na pytanie: dlaczego nie byliśmy w tej koalicji?! Wydaje mi się, że - jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach - ocenił Jarosław Rzepa.
Wcześniej, wiosną, PSL startowało razem z Platformą Obywatelską jako Koalicja Europejska w wyborach do europarlamentu. Wtedy wygrał PiS.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Jeżeli czyimś jedynym programem wyborczym jest "anty-PiS", to nie ma się co dziwić jego frustracji. Pozostaje tylko pokiwać głową z politowaniem.
Może z czasem niektórzy uświadomią sobie, że wspieranie autorytaryzmu jest błędem.
Nitras jest ponoć politologiem z wykształcenia, jednak słuchając tej jego analizy preferencji wyborczych mam wrażenia, że dyplom znalazł w czipsach :))
To Kaczyńskiemu zależało, by PSL szedł do wyborów razem z PO i całą KO!
Taki układ był dla PiS korzystny, bo dawał mu zdecydowaną przewagę na wsi i w małych miasteczkach, co dobitnie pokazały wybory do PE!
Ludzie ze wsi czy małych miasteczek za bogaojca nie oddaliby głosu na sojuszników pedałów, komuchów i wrogów kościoła! PIS z tymi swoimi nowobogackimi buraczanymi hrabiętami kłuł w oczy, ale i tak był bardziej dla nich strawny.
Tak więc PSL idąc oddzielnie do wyborów faktycznie znacząco zmniejszyło wygraną PiSu.
Dodatkowo na niekorzyść kaczystów zadziałali narodowcy, najconaliści, faszyści i inne oszołomy, które KUPĄ poszły i też się dostały.
Do tego - co należy podkreślić - zmalała "ilość PiS-u w PiS-ie". Skurczył się Zakon PC, osłabła na sile zyskały karykatury typu ziobryści i gówniaki
Zobacz także
2021-02-22, godz. 10:49
Parkowanie to już nie kłopot. To poważny problem Szczecina
Zamiast nowych parkingów i parkingowców - podwyżki i coraz mniej miejsc w centrum, gdzie można postawić samochód - oceniał w "Rozmowie pod krawatem" poseł PiS, Artur Szałabawka.
» więcej
2021-02-22, godz. 09:00
Poseł PiS: Obwodnica Szczecina to konieczność
Obwodnica to konieczność dla takiego miasta, jak Szczecin - ocenił poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Szałabawka, który był gościem "Rozmów pod Krawatem" w Radiu Szczecin.
» więcej
2021-02-19, godz. 09:21
Opera na Zamku po lockdownie. Co było największym wyzwaniem?
Mija tydzień od poluzowania obostrzeń. Dokładnie tydzień temu otworzyły się instytucje kultury.
» więcej
2021-02-18, godz. 09:06
Poseł SLD: Politycy, którzy zmieniają barwy partyjne, powinni składać mandat
Potrzebna byłaby zmiana konstytucji, aby rozwiązać problem posłów porzucających swoje partie w trakcie kadencji - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" Dariusz Wieczorek z Nowej Lewicy.
» więcej
2021-02-16, godz. 10:33
"Kościół jest niszczony przez polityków, bo jest wciągany w grę polityczną"
Rozdział Kościoła od państwa to jedna z najważniejszych obecnie rzeczy do zrobienia w Polsce - przekonywała w "Rozmowach pod Krawatem" posłanka Paulina Hennig-Kloska.
» więcej
2021-02-16, godz. 09:22
To nie była zdrada - Hennig-Kloska o przejściu do Polski 2050
Nikogo nie zdradziłam - mówi posłanka Paulina Hennig-Kloska i zapewnia w "Rozmowach pod Krawatem", że jej akces do ruchu Polska 2050 Szymona Hołowni ważył się do ostatniej chwili.
» więcej
2021-02-15, godz. 14:03
Ścigaj krytykuje działania opozycji i pomysły PO
Polska potrzebuje realnych zmian, a nie reklamy Platformy Obywatelskiej: wybierzcie nas, bo jesteśmy fajniejsi - mówiła w "Rozmowach pod Krawatem" posłanka niezrzeszona Agnieszka Ścigaj.
» więcej
2021-02-11, godz. 11:05
"Łódka Zjednoczonej Prawicy się nie wywróci"
Poseł PiS przyznaje, że jest "skonfundowany" obserwując sytuację w Porozumieniu. Jednocześnie Jacek Kurzępa zapewniał w "Rozmowach pod Krawatem", że większość Zjednoczonej Prawicy w Sejmie jest "stabilna" i przyspieszone wybory…
» więcej
2021-02-11, godz. 09:15
Poseł PiS o składce od reklam. "Rozmowa dotyczy największych, w większości zagranicznych koncernów"
To jest podatek od kolosalnych, miliardowych przychodów, które w większości przypadków nie zostawały w Polsce - zwracał uwagę w "Rozmowach pod Krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Jacek Kurzępa.
» więcej
2021-02-09, godz. 09:28
Europoseł Lewicy chwali akcję szczepień w Polsce. "Na tle innych państw ten proces się posuwa"
W Polsce możemy czuć się bezpiecznie, proces szczepień przebiega sprawnie - mówił dzisiaj w "Rozmowach pod Krawatem" europoseł Lewicy Bogusław Liberadzki.
» więcej
2021-02-08, godz. 10:27
Dobrzyński o konflikcie w Porozumieniu: Obie strony są na dość radykalnych pozycjach
Partie w Polsce również obowiązuje prawo; po to jest statut, aby go przestrzegać - tak o konflikcie w Porozumieniu mówił w "Rozmowach pod Krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Leszek Dobrzyński.
» więcej
2021-02-08, godz. 09:29
Platforma "trzęsie portkami" przed Hołownią? Poseł Prawa i Sprawiedliwości o konwencji PO
Platformie Obywatelskiej "trzęsą się portki" przed ruchem Hołowni - tak sobotnią konwencję PO oceniał w "Rozmowach pod Krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Leszek Dobrzyński.
» więcej
2021-02-04, godz. 10:26
"Jeśli rząd czegokolwiek zabrania, to musi być jakaś rekompensata"
Z maksymalnymi obostrzeniami, ale otwierać - poseł klubu Koalicja Polska PSL Radosław Lubczyk w "Rozmowach pod Krawatem" mówił, że jest grupa przedsiębiorców, którym lada chwila grozi bankructwo, o ile nie dojdzie do otwarcia gos…
» więcej
2021-02-04, godz. 09:10
Agresywny język na ulicach. Przykład idzie z góry?
Politycy dali przykład, wulgaryzacja życia publicznego to pokłosie także zachowań w Sejmie - przyznał w "Rozmowach pod Krawatem" poseł klubu Koalicja Polska-PSL Radosław Lubczyk.
» więcej
2021-02-02, godz. 10:58
Kto, obok PiS-u, będzie główną siłą polityczną?
Dzisiaj życie polityczne jest tak samo "przymrożone" jak życie społeczne w pandemii - oceniał w "Rozmowach pod Krawatem" politolog profesor Antoni Dudek.
» więcej