Stocznia ma pakiet zamówień do końca roku, budowa nowego doku jest koniecznością, a zarząd Gryfii "nie jest w konflikcie z większością załogi" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes remontówki Krzysztof Zaremba.
Tak szef firmy komentuje ostre słowa części związkowców, którzy zarzucają mu niekompetencję. Zaremba odpowiadał, że nie reprezentują większości załogi. Konflikt dotyczy Świnoujścia, bo według planów, ta część Gryfii ma być sprzedana, a pieniądze przeznaczone na dalsze inwestycje w infrastrukturę hydrotechniczną. Pieniądze zostały uzyskane dzięki wsparciu Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
- Nie sądzę, żebym był w konflikcie z większością załogi, tak to ujmę. Mamy pakiet zamówień do końca roku, współpraca nam się układa bardzo dobrze, także z naszym narodowym przewoźnikiem z PŻM. Właśnie też pod stałą współpracę z Polską Żeglugą Morską jest ta inwestycja. Proszę pamiętać, że dzięki temu dokowi wchodzimy do pierwszej ligi światowej, jeśli chodzi o stocznie remontowe - mówi Zaremba.
Prezes Zaremba zwracał uwagę, że w świnoujskiej części Gryfii na produkcji pracują 43 osoby, gdy 113 osób liczy administracja. A sama stocznia Gryfia ogólnie zatrudnia nieco ponad 630 osób - dojeżdżających również spoza Szczecina.
- Nie sądzę, żebym był w konflikcie z większością załogi, tak to ujmę. Mamy pakiet zamówień do końca roku, współpraca nam się układa bardzo dobrze, także z naszym narodowym przewoźnikiem z PŻM. Właśnie też pod stałą współpracę z Polską Żeglugą Morską jest ta inwestycja. Proszę pamiętać, że dzięki temu dokowi wchodzimy do pierwszej ligi światowej, jeśli chodzi o stocznie remontowe - mówi Zaremba.
Prezes Zaremba zwracał uwagę, że w świnoujskiej części Gryfii na produkcji pracują 43 osoby, gdy 113 osób liczy administracja. A sama stocznia Gryfia ogólnie zatrudnia nieco ponad 630 osób - dojeżdżających również spoza Szczecina.
Dodaj komentarz 11 komentarzy
i za te słowa pozew pojdzie bo są kłamliwe, jakie to prawo i sprawiedliwosc jak klamców na stołki bez wiedzy wsadzają, poza tym ciekawe jak te proporcje biurowych do produkcji mają się do szczecina, pan prezes pokazuje ze jest prezesem szczecina i niszczy swinoujscie, takie wlasnie plyna korzysci dla swinoujscia po uratowaniu szczecina, tak wlasnie dziekuja, przez takich klakierów stracicie władze
trzeba zadać PiSowi pytanie na jak głębokie dno sprowadził stocznię, że za sprzedanie dawnej Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu są w stanie kupić pływający dok.
Cała stocznia za jeden dok. Jeden dok. Pływający. Za całą stocznię.
Może Jacyna, dawna prezeska, coś w tej sprawie zajazgocze?
Ona to czyni z taką grrracją
W artykule jest napisane o pozyskaniu środków ze sprzedaży stoczni w Świnoujściu z przeznaczeniem na infrastrukturę hydrotechniczną, a nie sam dok. Ale nie o tym miałem. Chciałem przypomnieć wydarzenia tym, którzy mają problemy z pamięcią. Problemy związane z funkcjonowaniem Gryfii, w tym szkodliwe zjawisko zlecania świadczenia usług na zewnątrz (tzw. outsourcing), kosztem bieżącego stanu zatrudnienia pracowników zaczęły się za Tuska. Nastąpił wtedy też brak gospodarnego zarządzania procesem produkcyjnym, również w postaci postępującej niegospodarności, mającej się przejawiać w zatrudnianiu szeregu osób, które nie miały wystarczającej wiedzy lub kompetencji do pracy na zaoferowanych im, skądinąd bardzo wysoko płatnych, stanowiskach. Co więcej zarządzający stocznią zlecali zewnętrznym firmom consultingowym i doradczym opracowywanie szeregu planów, które nie miały żadnego znaczenia dla funkcjonowania stoczni, za to były bardzo kosztowne i znacząco obciążały budżet przedsiębiorstwa. Za rządów PO wyprzedano też ogromną część gruntów stoczniowych Gryfii w Szczecinie.
To jak wygląda ilość zatrudnienia w Świnoujściu to między innymi wina Zaremby. Rząd PiS od dawna wygasza oddział w Świnoujściu żeby uzasadnić jej sprzedaż.
Co do pierwszej ligi- hahahaha. Pierwsza liga ma kilka lub nawet kilkanaście takich doków jakie Gryfia może będzie mieć. Piszę może bo oficjalnie prom buduje również Gryfia. Jak im idzie w tym temacie nikt nie wie bo Radio Szczecin zainteresowane jest tylko dobrem partii, nie miasta które ma w nazwie.
Za to co się dzieje w Gryfii, w przemyśle "stoczniowym", remontowym, "Stocznie Szczecińską", "stępkę" za ostatnie całe 5 lat, w całości odpowiada rząd i urzędnicy Pisowscy. Zasłanianie się Platformą, Tuskiem po 5 latach nieudolnego zarządzania jest niczym innym jak zwykłym (...)ówniarstwem.
A dla mnie kpiną jest sposób prowadzenia programu przez redaktora i to że po raz „setny” jest zapraszany ex-poseł. Pan Piotr ma specjalne przywileje i jest prawie co tydzień w Radio Szczecin. Tak jakby płynął za tym ładunek intelektualny... a tak nie jest.
Bo to, że za PO położono na łopatki zarzadzanie stocznią i zmarnowano dużo środków finansowych, oraz sprzedano połowę terenów Gryfii w Szczecinie nie ma przecież "żadnego" znaczenia.
To, że dzisiejszy zarząd jest z nadania politycznego obecnej władzy a nie dlatego, że zna się na rzeczy, to pewnie też wina Tuska. POPiS-y - przestańcie się już ze sobą gryźć na pokaz. Obecnie 15 lat (od 2005 roku) na zmianę jesteście u steru. I co z tego wynika dla przemysłu stoczniowego?? Kto rozliczał dotacje, które dało stoczniom SLD - i które to rozliczanie doprowadziło do zamknięcia zakładów??
Jak długo pisowscy poplecznicy będą każdą porażkę partii tłumaczyć winą Tuska? To że rok temu, przed wyborami Zaremba kłamał mówiąc że do końca 2019 rozpocznie się budowa promu też jest wina PO? Przez 5 lat w Gryfii nie zmieniło się nic a nic na lepsze i całość odpowiedzialności spoczywa na partii aktualnie rządzącej. Grać na sentymencie szczecinian do przemysłu stoczniowego można było przez chwilę, teraz wychodzi (hehe) szydło z worka że to były tylko puste słowa.
za obecną sytuację przemysłu stoczniowego w Polsce odpowiada PiS
a personalnie: Kaczyński, Brudziński, Gróbarczyk, Zaremba, Brzezicki, Jacyna
włączcie myślenie, nie dajcie się propagandzie
1)logika prezesa/szafy : 43 na produkcji, 113 biurowych a 47 niesklasyfikowanych? bo w s-ciu pracuje na umowe o prace 200 osob...
2) bezposrednio produkcyjnych jest ok 74 osob, typowo biurowych jest ok 50-60, a jak nazwiesz szafa mistrzów, technologów, konstruktorów, dzwigowych, dokowców, rusztowaniowcow, jako prac. biurowych - no to gratuluję panu...tak licząc to moze wyjsć co sie ustali partyjnie
3) od czasow połączenia w s-ciu(poza krotkim okresem za różalskiego) był zakaz zatrudniania pracownikow, bo wymyslono ze wspaniały outsorcing wszystko załatwi, pozniej jak juz była zgoda to za taką stawkę ze wiecej w biedronce mozna było dostać, także ten argument ze pracownikow zatrudnionych na umowe o prace na produkcji jest mało to wasza wina i jest nietrafiony, od 23 zł była na przestrzeni lat masa fachowcow chetnych do pracy
4) prosze nie zapominiac ze wiekszosc prac wykonuja spolki, oni tez stracą [pracę, ale oni sie dla was nie liczą, zresztą nikt się nie liczy, ważne zeby kasa dla szczecina był, nie?
5) proszę przedstawić proporcje szczecina produkcyjni - biurowi wg tego samego klucza, przypomne ze w szczecinie na umowe pracuje 450 osob, wyjdzie wtedy 150 produkcja do 300 biurowych
Zobacz także
2024-02-09, godz. 09:00
Dyrygentka: Chór Politechniki Morskiej jest jak rodzina
To ewenement i reklama dla uczelni - tak o Chórze Politechniki Morskiej mówi jego dyrygentka.
» więcej
2024-02-08, godz. 09:32
Szczeciński ZUT ukierunkowany na potrzeby przedsiębiorców
Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii szczecińskiego ZUT-u to już nie tylko jednostka uczelniana, ale coraz bardziej jednostka biznesowa - uważa gość porannej "Rozmowy pod krawatem" Radia Szczecin Jacek Wójcikiewicz.
» więcej
2024-02-07, godz. 09:09
Agatowska: "Musimy bardziej wykorzystywać tunel również przy planowaniu komunikacji miejskiej"
Władze powinny bardziej wsłuchiwać się w głos mieszkańców, pomóc lokalnym kupcom i usprawnić komunikację miejska. Tak mówi kandydatka na prezydenta Świnoujścia - Joanna Agatowska.
» więcej
2024-02-06, godz. 10:29
Zadania domowe w szkołach będą dobrowolne
Zadania domowe w jakiejś dobrowolnej formie pewnie zostaną, dużą rolę w aktywizacji uczniów powinni odegrać nauczyciele - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" szefowa szczecińskiego oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego Teresa…
» więcej
2024-02-06, godz. 09:20
ZNP: problemem są też proporcje w zarobkach nauczycieli
Relacja między wynagrodzeniem nauczyciela mianowanego a nauczyciela dyplomowanego - to, zdaniem Związku Nauczycielstwa Polskiego, główny problem z deklarowanymi przez ministerstwo podwyżkami - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" przewodnicząca…
» więcej
2024-02-05, godz. 11:22
Kontrowersyjny budynek przy ul. Szymanowskiego powstanie. "Radni niewiele mogą zrobić"
Radni niewiele mogą w tej sprawie zrobić i budynek przy ulicy Szymanowskiego zgodnie z prawem powstanie - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Patryk Jaskulski, obecnie poseł, a wcześniej radny miejski Platformy Obywatelskiej.
» więcej
2024-02-05, godz. 09:57
Kandydata PO na Prezydenta Szczecina możemy poznać w ciągu kilku godzin
Ujawnienie kandydata PO na Prezydenta Szczecina to kwestia najbliższych dni, a nawet godzin - powiedział poseł Platformy Obywatelskiej Patryk Jaskulski.
» więcej
2024-02-02, godz. 09:25
"Gry komputerowe są stopniem wtajemniczenia, przyciągnięcia do biblioteki"
To jest rodzaj misji - zachęcenie do czytania i przyciągnięcie do biblioteki. Dlatego poszczególne wypożyczalnie oferują znacznie więcej, niż tylko książki - mówi dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Szczecinie.
» więcej
2024-02-01, godz. 09:02
Ekonomista US: Szczecin przyciąga inwestorów, bo tu kształci się kadry
By przyciągnąć inwestorów, trzeba zapewnić im pracowników - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prof. Jarosław Korpysa, ekonomista z Uniwersytetu Szczecińskiego. Komentował w ten sposób rozwój sektora offshore w regionie.
» więcej
2024-01-30, godz. 09:17
Szef zachodniopomorskiej policji: w szczecińskich galeriach jest spokojnie
W szczecińskich centrach handlowych nie dzieje się nic niepokojącego - mówił w "Rozmowie pod krawatem" nowy szef zachodniopomorskiej policji Ryszard Gan.
» więcej
2024-01-29, godz. 10:45
Terminal kontenerowy niezagrożony
Chcemy zrealizować tę inwestycję, bo jest wielką szansą dla rozwoju naszego regionu - spekulacje na temat budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu ucina gość "Rozmowy pod krawatem".
» więcej
2024-01-29, godz. 09:11
Wiceminister infrastruktury: mam dużo sprzątania po tej ekipie i na tym się skupiam
Trzeba przywrócić profesjonalizm w branży morskiej - powiedział w "Rozmowie pod krawatem" poseł Koalicji Obywatelskiej i wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Zapowiedział też rozliczenia.
» więcej
2024-01-25, godz. 11:30
Skończą się wycinki drzew w Puszczy Bukowej
Będzie zakaz wycinki drzew w Puszczy Bukowej - zapowiada wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski.
» więcej
2024-01-25, godz. 09:02
Wojewoda: otwarcie drogi przy gazoporcie wymaga czasu
To sprawa priorytetowa, jednak wymaga czasu - tak wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski mówił o otwarciu drogi przy gazoporcie w Świnoujściu.
» więcej
2024-01-23, godz. 10:01
Remont ul. Kolumba. Jeszcze 18 miesięcy prac
Tak trudnej przebudowy w Szczecinie jeszcze nie było - remont ul. Kolumba ocenia Zastępca Prezydenta Miasta Szczecin ds. Inwestycji.
» więcej