Rozmowy pod krawatem
Radio SzczecinRadio Szczecin » Rozmowy pod krawatem

Fot. Maciej Papke [Radio Szczecin]
Fot. Maciej Papke [Radio Szczecin]
Stocznia ma pakiet zamówień do końca roku, budowa nowego doku jest koniecznością, a zarząd Gryfii "nie jest w konflikcie z większością załogi" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes remontówki Krzysztof Zaremba.
Tak szef firmy komentuje ostre słowa części związkowców, którzy zarzucają mu niekompetencję. Zaremba odpowiadał, że nie reprezentują większości załogi. Konflikt dotyczy Świnoujścia, bo według planów, ta część Gryfii ma być sprzedana, a pieniądze przeznaczone na dalsze inwestycje w infrastrukturę hydrotechniczną. Pieniądze zostały uzyskane dzięki wsparciu Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

- Nie sądzę, żebym był w konflikcie z większością załogi, tak to ujmę. Mamy pakiet zamówień do końca roku, współpraca nam się układa bardzo dobrze, także z naszym narodowym przewoźnikiem z PŻM. Właśnie też pod stałą współpracę z Polską Żeglugą Morską jest ta inwestycja. Proszę pamiętać, że dzięki temu dokowi wchodzimy do pierwszej ligi światowej, jeśli chodzi o stocznie remontowe - mówi Zaremba.

Prezes Zaremba zwracał uwagę, że w świnoujskiej części Gryfii na produkcji pracują 43 osoby, gdy 113 osób liczy administracja. A sama stocznia Gryfia ogólnie zatrudnia nieco ponad 630 osób - dojeżdżających również spoza Szczecina.
Stocznia ma pakiet zamówień do końca roku, budowa nowego doku jest koniecznością, a zarząd Gryfii "nie jest w konflikcie z większością załogi" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes remontówki Krzysztof Zaremba.

Dodaj komentarz 11 komentarzy

i za te słowa pozew pojdzie bo są kłamliwe, jakie to prawo i sprawiedliwosc jak klamców na stołki bez wiedzy wsadzają, poza tym ciekawe jak te proporcje biurowych do produkcji mają się do szczecina, pan prezes pokazuje ze jest prezesem szczecina i niszczy swinoujscie, takie wlasnie plyna korzysci dla swinoujscia po uratowaniu szczecina, tak wlasnie dziekuja, przez takich klakierów stracicie władze
trzeba zadać PiSowi pytanie na jak głębokie dno sprowadził stocznię, że za sprzedanie dawnej Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu są w stanie kupić pływający dok.
Cała stocznia za jeden dok. Jeden dok. Pływający. Za całą stocznię.
Może Jacyna, dawna prezeska, coś w tej sprawie zajazgocze?
Ona to czyni z taką grrracją
W artykule jest napisane o pozyskaniu środków ze sprzedaży stoczni w Świnoujściu z przeznaczeniem na infrastrukturę hydrotechniczną, a nie sam dok. Ale nie o tym miałem. Chciałem przypomnieć wydarzenia tym, którzy mają problemy z pamięcią. Problemy związane z funkcjonowaniem Gryfii, w tym szkodliwe zjawisko zlecania świadczenia usług na zewnątrz (tzw. outsourcing), kosztem bieżącego stanu zatrudnienia pracowników zaczęły się za Tuska. Nastąpił wtedy też brak gospodarnego zarządzania procesem produkcyjnym, również w postaci postępującej niegospodarności, mającej się przejawiać w zatrudnianiu szeregu osób, które nie miały wystarczającej wiedzy lub kompetencji do pracy na zaoferowanych im, skądinąd bardzo wysoko płatnych, stanowiskach. Co więcej zarządzający stocznią zlecali zewnętrznym firmom consultingowym i doradczym opracowywanie szeregu planów, które nie miały żadnego znaczenia dla funkcjonowania stoczni, za to były bardzo kosztowne i znacząco obciążały budżet przedsiębiorstwa. Za rządów PO wyprzedano też ogromną część gruntów stoczniowych Gryfii w Szczecinie.
To jak wygląda ilość zatrudnienia w Świnoujściu to między innymi wina Zaremby. Rząd PiS od dawna wygasza oddział w Świnoujściu żeby uzasadnić jej sprzedaż.
Co do pierwszej ligi- hahahaha. Pierwsza liga ma kilka lub nawet kilkanaście takich doków jakie Gryfia może będzie mieć. Piszę może bo oficjalnie prom buduje również Gryfia. Jak im idzie w tym temacie nikt nie wie bo Radio Szczecin zainteresowane jest tylko dobrem partii, nie miasta które ma w nazwie.
Za to co się dzieje w Gryfii, w przemyśle "stoczniowym", remontowym, "Stocznie Szczecińską", "stępkę" za ostatnie całe 5 lat, w całości odpowiada rząd i urzędnicy Pisowscy. Zasłanianie się Platformą, Tuskiem po 5 latach nieudolnego zarządzania jest niczym innym jak zwykłym (...)ówniarstwem.
A dla mnie kpiną jest sposób prowadzenia programu przez redaktora i to że po raz „setny” jest zapraszany ex-poseł. Pan Piotr ma specjalne przywileje i jest prawie co tydzień w Radio Szczecin. Tak jakby płynął za tym ładunek intelektualny... a tak nie jest.
Bo to, że za PO położono na łopatki zarzadzanie stocznią i zmarnowano dużo środków finansowych, oraz sprzedano połowę terenów Gryfii w Szczecinie nie ma przecież "żadnego" znaczenia.
To, że dzisiejszy zarząd jest z nadania politycznego obecnej władzy a nie dlatego, że zna się na rzeczy, to pewnie też wina Tuska. POPiS-y - przestańcie się już ze sobą gryźć na pokaz. Obecnie 15 lat (od 2005 roku) na zmianę jesteście u steru. I co z tego wynika dla przemysłu stoczniowego?? Kto rozliczał dotacje, które dało stoczniom SLD - i które to rozliczanie doprowadziło do zamknięcia zakładów??
Jak długo pisowscy poplecznicy będą każdą porażkę partii tłumaczyć winą Tuska? To że rok temu, przed wyborami Zaremba kłamał mówiąc że do końca 2019 rozpocznie się budowa promu też jest wina PO? Przez 5 lat w Gryfii nie zmieniło się nic a nic na lepsze i całość odpowiedzialności spoczywa na partii aktualnie rządzącej. Grać na sentymencie szczecinian do przemysłu stoczniowego można było przez chwilę, teraz wychodzi (hehe) szydło z worka że to były tylko puste słowa.
za obecną sytuację przemysłu stoczniowego w Polsce odpowiada PiS
a personalnie: Kaczyński, Brudziński, Gróbarczyk, Zaremba, Brzezicki, Jacyna
włączcie myślenie, nie dajcie się propagandzie
1)logika prezesa/szafy : 43 na produkcji, 113 biurowych a 47 niesklasyfikowanych? bo w s-ciu pracuje na umowe o prace 200 osob...
2) bezposrednio produkcyjnych jest ok 74 osob, typowo biurowych jest ok 50-60, a jak nazwiesz szafa mistrzów, technologów, konstruktorów, dzwigowych, dokowców, rusztowaniowcow, jako prac. biurowych - no to gratuluję panu...tak licząc to moze wyjsć co sie ustali partyjnie
3) od czasow połączenia w s-ciu(poza krotkim okresem za różalskiego) był zakaz zatrudniania pracownikow, bo wymyslono ze wspaniały outsorcing wszystko załatwi, pozniej jak juz była zgoda to za taką stawkę ze wiecej w biedronce mozna było dostać, także ten argument ze pracownikow zatrudnionych na umowe o prace na produkcji jest mało to wasza wina i jest nietrafiony, od 23 zł była na przestrzeni lat masa fachowcow chetnych do pracy
4) prosze nie zapominiac ze wiekszosc prac wykonuja spolki, oni tez stracą [pracę, ale oni sie dla was nie liczą, zresztą nikt się nie liczy, ważne zeby kasa dla szczecina był, nie?
5) proszę przedstawić proporcje szczecina produkcyjni - biurowi wg tego samego klucza, przypomne ze w szczecinie na umowe pracuje 450 osob, wyjdzie wtedy 150 produkcja do 300 biurowych

Zobacz także

2022-09-26, godz. 09:18 Miasto ma nadzieję, że nie będzie dopłacać do utrzymania Fabryki Wody Pytania o koszt utrzymania aquaparku na razie bez odpowiedzi. W "Rozmowach pod krawatem" zastępca Prezydenta Szczecina do spraw inwestycji Michał Przepiera zapewniał, że "jest plan" w urzędzie i "nadzieja", aby bilans Fabryki Wody był… » więcej 2022-09-23, godz. 09:17 Ichtiologia ma ogromny wpływ na cały wodny ekosystem Ostatnie wydarzenia na Odrze udowadniają, jak ta dziedzina nauki jest potrzebna. Tak w "Rozmowach pod krawatem" mówił dziekan Wydziału Nauk o Żywności i Rybactwa w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym. » więcej 2022-09-22, godz. 09:12 IPN gotowy usunąć sowiecki pomnik. W Dąbiu ma stanąć monument gen. Andersa Zamiast sowieckiego pomnika w Dąbiu, monument generała Andersa - jak mówił w "Rozmowach pod krawatem" prezes Instytutu Pamięci Narodowej Karol Nawrocki, są gotowi, aby w przyszłym roku usunąć poświęcony komunistom obiekt. I jest… » więcej 2022-09-21, godz. 09:55 Galeria handlowa na Łasztowni to nie jest temat przesądzony To niepokojące, ale klamka jeszcze nie zapadła. Szef klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta komentuje możliwość budowy galerii handlowej na Łasztowni. » więcej 2022-09-20, godz. 12:28 Poseł PiS: prezydent udaje, że nie wie o zakorkowanym mieście Polityka zniechęcania szczecinian do posiadania samochodów, czyli likwidowanie miejsc parkingowych i zwężanie ulic kosztem ścieżek rowerowych, przynosi odwrotny skutek - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości… » więcej 2022-09-20, godz. 09:18 Szałabawka: Niemcy nas atakują, że chcemy się rozwijać Poseł PiS o rewelacjach dziennika "Die Welt" dotyczących premier niemieckiego landu, ściśle współpracującej z Rosją Putina. - Maski opadły i przestają dziwić "ekologiczne" ataki na rozwijającą się polską gospodarkę - mówił… » więcej 2022-09-19, godz. 09:14 Jach: generał Pytel jest ruską onucą Albo idiota, albo zdrajca, a pan Pytel nie jest idiotą - mówił w "Rozmowach pod krawatem" szef sejmowej komisji obrony narodowej Michał Jach. » więcej 2022-09-15, godz. 09:30 Media na całym świecie zainteresowały się sprawą reparacji Wiedza o dramacie Polski w czasie II wojny światowej nie jest powszechna w wielu krajach. Stąd potrzeba nagłaśniania przygotowanego raportu o stratach, jakie zadali nam Niemcy i konieczności wypłacenia przez nich reparacji - mówił… » więcej 2022-09-14, godz. 09:23 Czypicki: korki to żniwo fatalnych decyzji, które były podejmowane na przestrzeni lat "Nie będzie lepiej" - tak liczbę korków w Szczecinie skomentował Piotr Czypicki ze szczecińskiego Ruchu Miejskiego. » więcej 2022-09-13, godz. 09:19 Działania KO mogą spowodować, że Lewica nie pójdzie z nimi na współpracę Przesunięcie Koalicji Obywatelskiej w lewo, czyli jasna deklaracja w sprawie aborcji na życzenie, może przynieść korzyści, ale niesie też sporo zagrożeń dla opozycji - mówił w "Rozmowach pod krawatem" socjolog polityki Marcin P… » więcej 2022-09-09, godz. 09:29 Jekiel: Elżbieta II była osobą szalenie odważną Nie ma Brytyjczyka, który pamięta, kto był poprzednim władcą - mówi w "Rozmowach pod krawatem" Jacek Jekiel, dyrektor Opery na Zamku. » więcej 2022-09-08, godz. 09:15 Miasto musi oszczędzać, bo brakuje pieniędzy Cięcia są bolesne, ale konieczne. Tak prezydencki radny wyjaśnia problemy szczecińskiej komunikacji miejskiej, która oszczędza m.in. na połączeniach. » więcej 2022-09-07, godz. 09:13 Czekamy by rząd przedstawił harmonogram prac ws. reparacji Nie ma żadnego problemu z tym, żeby w rok uzyskać reparacje od Niemiec - stwierdził w "Rozmowach pod krawatem" poseł Koalicji Obywatelskiej Grzegorz Napieralski. » więcej 2022-09-06, godz. 09:16 Matecki: za nielegalne pobieranie opłat za parking, ktoś powinien ponieść konsekwencje Nikt nie poniósł konsekwencji za błędy w uchwałach parkingowych, a miasto mogło nielegalnie pobrać nawet 20 milionów złotych - mówił w "Rozmowach pod krawatem" radny opozycji z klubu PiS Dariusz Matecki. » więcej 2022-09-05, godz. 10:58 Reparacje to naprawienie szkód i strat, które wyrządzili Niemcy Polska ma prawo domagać się zadośćuczynienia od Niemiec, a temat reparacji to nie jest polityczna gra - mówił w "Rozmowach pod krawatem" zachodniopomorski wojewoda Zbigniew Bogucki. » więcej
22232425262728