Rozmowy pod krawatem
Radio SzczecinRadio Szczecin » Rozmowy pod krawatem

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Zamiast nowych parkingów i parkingowców - podwyżki i coraz mniej miejsc w centrum, gdzie można postawić samochód - oceniał w "Rozmowie pod krawatem" poseł PiS, Artur Szałabawka.
To, według niego, przykład nowej polityki miasta wobec mieszkańców.

- Prawo i Sprawiedliwość było dla prezydenta Krzystka "hamulcowym", jeśli chodziło o jego chęć podwyżek różnego rodzaju. Teraz może "łupać" naszych mieszkańców na każdym kroku nie dając im w zamian za wiele. Chociażby: gdzie są parkingi i parkingowce?! A podwyższanie ceny i likwidacja tych miejsc... To wygląda tak, że ludzie jeżdżą po Szczecinie po 30 minut i nie mają gdzie zaparkować - podkreślił.

Szałabawka wcześniej był radnym i przewodniczącym szczecińskiej rady miasta - w czasach, gdy Bezpartyjni tworzyli większość z klubem Prawa i Sprawiedliwości.
- Prawo i Sprawiedliwość było dla prezydenta Krzystka "hamulcowym", jeśli chodziło o jego chęć podwyżek różnego rodzaju. Teraz może "łupać" naszych mieszkańców na każdym kroku nie dając im w zamian za wiele. Chociażby: gdzie są parkingi i parkingowce?! A podwyższanie ceny i likwidacja tych miejsc... To wygląda tak, że ludzie jeżdżą po Szczecinie po 30 minut i nie mają gdzie zaparkować - podkreślił.

Dodaj komentarz 8 komentarzy

Skoro ktoś jeździ 30 minut po Szczecinie i nie może zaparkować, to w ogóle nie powinien jeździć, bo tylko zwiększa ruch i niebezpieczeństwo na drodze.

Faktem jest, że sprawna i wygodna komunikacja miejska oraz parkingi P+R są rozwiązaniem problemu zbyt dużej ilości samochodów wjeżdżających do centrum Szczecina.
No nie wiem co by ten Szczecin i jego mieszkańcy zrobili bez PISU.....
Pan Szalabawka to dobry żartowniś. Wypadało by zadać pytanie- ile nowych miejsc parkingowych powstało za czasów gdy ten Pan był przewodniczącym RM?
Coraz wiecej ludzi mieszka w miastach i kazdy oczywiscie chce jezdzic tylko swoim samochodem i miec miejsce do parkowania wszedzie. Taka polityka prowadzi do ogromnych korkow, braku miejsc parkingowych, smogu nad miastem, ciaglego halasu i niebezpieczenstwa dla pieszych (dzieci, osoby starsze). Kiedy wreszcie zrozumiemy ze rozwiazniem nie jest budowanie parkingowcow, ktore sciagna jeszcze wiecej samochodow, albo wynajdowanie coraz to nowych mejsc na parkingi kosztem jakosci zycia w miescie (miejsca zabytkowe, parki, place zabaw, zielen miejska czy chodniki). Rozwiazaniem jest usprawniona komunikacja miejska, autobusy, tramwaje i inne, sciezki rowerowe (dla rowerow ale i dla hulajnog). Czy naprawde chcemy zeby szczecin pograzal sie w korkach ? I smierdzial spalinami ? Czy chcemy zeby nie dlao sie mieszkac w centrum miasta z powodu halasu ?
mam 21lat i auto służy mi jako źródło dochodu, za nic w świecie nie zdecyduje się na zrezygnowanie z pojazdu, już przywykłem do marnowania właśnie ok. 30min na szukaniu podczas powolnej jazdy ulicami. Mieszkam tu od urodzenia, ale muszę uciekać na obrzeża. Wolę już wydawać więcej na benzynę niż marnować czas na parkowanie.
Taka polityka: likwidujemy miejsca parkingowe, zwężamy drogi, zabieramy pasy ruchu ale będziemy gadać starą śpiewkę że miasto nie jest z gumy...
Parkingowce nie powstały przez tyle lat. Za to znowu podwyżka na transport zrównoważony którym nikt nie chce jeździć. Niestety nie ma marchewki będzie tylko kij. Bogaci sobie poradzą :) bo to tylko 3600 rocznie, wrzuci się w koszty, ale normalne rodziny przecież nie zrezygnują z auta. Po prostu obniży się im standard życia.
Bogaty dzięki temu znajdzie szybko miejsce parkingowe i o to chodzi.
A bieda niech jeździ rowerkiem i cieszy się z czystego powietrza...
Ale akurat Szczecin ma najczystsze powietrze z wszystkich miast w Polsce... A za zimowe ;) wzrosty przecież nie odpowiadają auta :) tylko kopciuchy ale to już nie po linii.
To, że miasto może powiększyć strefę i podnieść opłaty - no dobra, może. Ale irytuje mnie jeszcze jedna sprawa - w zamian za te podwyżki, utrudnia się dodatkowo mieszkańcom przemieszczanie po mieście. Mam na myśli komunikację miejską, która z powodu rozkopywania kolejnych newralgicznych punktów, kursuje co parę dni wg. innego rozkładu, innymi trasami, a to autobusami po dziwnych trasach zamiast tramwajami. A do tego kolej metropolitarna jest w powijakach.
Żeby nie było - dobrze, że są remonty i powinny być ale może nie z każdej strony na raz i może coś z tych newralgicznych doprowadzić do końca?
Najlepiej jest rozdmuchać strefę i nie dać nic w zamian
@Stella, w punkt! Ludzie muszą zrozumieć, że jak ktoś chce mieć samochód w centrum to powinien posiadać miejsce parkingowe albo garaż. Druga sprawa, to przyjezdni spoza miasta. Kiedy miasto ograniczy ilość samochodów wjeżdżających do centrum miasta?

Zobacz także

2024-04-15, godz. 09:51 Kandydatki na wójta gminy Dobra starły się w studiu Radia Szczecin [ZDJĘCIA] Niezbędna inwestycja czy zbędny wydatek? Kandydatki na wójta gminy Dobra starły się w studiu Radia Szczecin w audycji "Rozmowy pod krawatem". » więcej 2024-04-12, godz. 11:17 "Młode pokolenie żyje w innej rzeczywistości i widzi ogromną nudę na katechezie" Trwa szczeciński Festiwal Bonhoeffera "Ślady". Jednym z gości dyskusji i spotkań jest filozof i religioznawca, profesor Tadeusz Gadacz. » więcej 2024-04-12, godz. 09:22 Religioznawca: ludzie nie chcą już religii, która oparta była na posłuszeństwie Hierarchowie nie chcą zaakceptować tego, że człowiek stał się dojrzalszy. Tak gość "Rozmów pod krawatem" diagnozuje przyczyny kryzysu w Kościele. » więcej 2024-04-11, godz. 09:38 Bogucki: mój wynik wyborczy jest historycznie najlepszy w Szczecinie Porażka, ale w dobrym stylu - Zbigniew Bogucki komentuje swoją przegraną w wyborach na prezydenta Szczecina. » więcej 2024-04-10, godz. 11:38 Prezes Grupy Azoty: polickie Polimery nie są jeszcze skończone Musimy ratować naszą sytuację finansową - powiedział prezes Grupy Azoty Adam Leszkiewicz w porannej "Rozmowie pod krawatem". » więcej 2024-04-10, godz. 09:03 Grupa Azoty spróbuje ściągnąć nowych inwestorów do drużyny Chemika Police To nie przejaw wrogości czy niechęci, a konieczność. Prezes Grupy Azoty wyjaśnia powody zakręcenia kurka z pieniędzmi dla Chemika Police. Deklaruje jednak chęć pomocy. » więcej 2024-04-09, godz. 11:29 "Wszystkie tramwaje powinny być przynajmniej częściowo niskopodłogowe" Ostatnie wybory parlamentarne miały duży wpływ na te samorządowe, dlatego Koalicja Obywatelska zdobyła tak dużo mandatów w szczecińskiej Radzie Miasta - ocenił w "Rozmowach pod krawatem" Piotr Krzystek. » więcej 2024-04-09, godz. 09:04 Krzystek: na tę chwilę w centrum miasta nie będzie Strefy Czystego Transportu Ekologiczne działania - tak - Strefa Czystego Transportu - na razie nie. Nowy-stary prezydent Szczecina tuż po wyborach zdradza, jakie ma plany na kolejną kadencję. » więcej 2024-04-04, godz. 11:53 Polityk PiS: w wyborach prezydenckich będzie druga tura Radny i zarazem wiceprzewodniczący zachodniopomorskiego sejmiku mówił w "Rozmowie pod krawatem" m.in. o szansach kandydata PiS na prezydenta Szczecina. » więcej 2024-04-04, godz. 09:55 Kopeć: w Szczecinie nie ma strategii edukacyjnej Szczecinowi brak wizji edukacyjnej - wytyka radny radny sejmiku województwa. Chodzi między innymi o odpowiedni dojazd do poszczególnych szkół. » więcej 2024-04-03, godz. 09:08 Zielona energia dźwignią rozwoju Szczecina Zielona energia jest szansą na szybki rozwój Szczecina i regionu - uważa marszałek województwa zachodniopomorskiego. » więcej 2024-04-02, godz. 11:18 Prof. Czerniawski: stan Odry nadal jest bardzo zły Odra cały czas jest w stanie krytycznym, brakuje tylko widocznych dla ludzi skutków katastrofy na rzece, czyli śniętych ryb - przekonuje prof. Robert Czerniawski. » więcej 2024-04-02, godz. 09:23 Dyrektor IMGW: zmiany klimatyczne to powód do niepokoju To nie powinien być powód do radości - tak o ostatnich wysokich temperaturach mówi dyrektor Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej. » więcej 2024-03-29, godz. 09:37 Wielki Piątek to dzień, w którym chrześcijanie na chwilę powinni się zatrzymać To przede wszystkim okazja do tego, żeby się zatrzymać i pomyśleć. Tak dominikanin, ksiądz Tomasz Dostatni mówi o znaczeniu Wielkiego Piątku dla chrześcijan. » więcej 2024-03-28, godz. 11:22 Organizator protestów: chcemy iść do biur poselskich, zaprosić posłów do roboty Unia Europejska chce zmniejszać areał uprawy zbóż w Europie, a z drugiej strony otwiera się na żywność spoza Unii - z Ukrainy, z Ameryki Południowej, Stanów Zjednoczonych czy Kanady - mówił Stanisław Barna w "Rozmowach pod Kr… » więcej
78910111213