Twarde dane wskazują na to, że terminal kontenerowy w Świnoujściu jest potrzebny - powiedział wiceminister infrastruktury.
Zdaniem Marka Gróbarczyka, choć epidemia odcisnęła swoje piętno na wielu branżach, to według analiz, ta inwestycja będzie opłacalna.
- Ma szansę stać się również kołem zamachowym dla zachodniopomorskiej gospodarki - oceniał Gróbarczyk w "Rozmowach pod Krawatem" w Radiu Szczecin. - Mamy sytuację bardzo dobrą, jeśli chodzi o zeszły rok. Ponad 100 mln ton przeładowanych towarów w polskich portach, 30 mln w Szczecinie. To pokazuje, że polskie porty się ugruntowały. To jest wygenerowanie zupełnie nowego przepływu towarów i to będzie miało bezpośredni wpływ na wzrost zatrudnienia, przede wszystkim w obszarze gospodarki morskiej.
Terminal ma zajmować około 150 hektarów, miejsca przeładunku kontenerów znajdą się na półwyspie, który zostanie usypany na wodzie.
Ma przeładowywać nawet dwa miliony kontenerów rocznie. Poszczególni armatorzy mają oszczędzać nawet 150 tysięcy dolarów na tym, że ich statki będą zawijać do Świnoujścia, a nie Trójmiasta. Szacowany koszt inwestycji to cztery miliardy złotych. Budowa może rozpocząć się pod koniec roku i potrwa do trzech lat.
- Ma szansę stać się również kołem zamachowym dla zachodniopomorskiej gospodarki - oceniał Gróbarczyk w "Rozmowach pod Krawatem" w Radiu Szczecin. - Mamy sytuację bardzo dobrą, jeśli chodzi o zeszły rok. Ponad 100 mln ton przeładowanych towarów w polskich portach, 30 mln w Szczecinie. To pokazuje, że polskie porty się ugruntowały. To jest wygenerowanie zupełnie nowego przepływu towarów i to będzie miało bezpośredni wpływ na wzrost zatrudnienia, przede wszystkim w obszarze gospodarki morskiej.
Terminal ma zajmować około 150 hektarów, miejsca przeładunku kontenerów znajdą się na półwyspie, który zostanie usypany na wodzie.
Ma przeładowywać nawet dwa miliony kontenerów rocznie. Poszczególni armatorzy mają oszczędzać nawet 150 tysięcy dolarów na tym, że ich statki będą zawijać do Świnoujścia, a nie Trójmiasta. Szacowany koszt inwestycji to cztery miliardy złotych. Budowa może rozpocząć się pod koniec roku i potrwa do trzech lat.
Dodaj komentarz 4 komentarze
Przyszłość ...transport intermodalny.
Transport morski (terminal kontenerowy) + transport kolejowy (hab śródlądowy) > 200 km + transport samochodowy < 200 km
♫♫ dmuchawce, latawce, wiatr...♪♪
♫♪ Daleko z betonu świat....♫♫
lub też: za siedmioma górami, za siedmioma lasami.... :)))
Nie. To nie jest śmieszne.
Przyjeżdża tu taki..... (cytat z Obajtka), gdzie jego partyjny kumpel zaorał dobrze prosperującą stocznię...
I PLUJE ZWOLNIONYM LUDZIOM W TWARZ.
Nie wiedziałem, że Tusk do Szczecina przyjechał. Gazoport i tunel to udane dzieci PiS-u, z terminalem też się uda.
Dużo dla Zach.-POm. zrobił Joachim Brudziński z PIS !
Zobacz także
2024-03-28, godz. 09:00
Rolnik: być może ktoś sobie ostrzy zęby na polskie gospodarstwa
To prosta droga do likwidacji rolnictwa w Europie. Tak działania Unii Europejskiej mówi jeden z organizatorów rolniczych protestów.
» więcej
2024-03-27, godz. 09:22
Prof. Iwan: zatoczki rozładunkowe rozwiązałyby problem korków w mieście
To jedna z recept na rozładowanie korków w miastach, również w Szczecinie. To zatoczki rozładunkowe - takie rozwiązanie na zablokowane ulice podał gość "Rozmów pod krawatem".
» więcej
2024-03-26, godz. 11:58
Szałabawka: w pierwszej turze wygra Bogucki
Drugiej tury wyborów w Szczecinie nie będzie - ocenił Artur Szałabawka. Gość "Rozmów pod krawatem" jednocześnie przekonywał, że w pierwszej turze wygra kandydat Prawa i Sprawiedliwości Zbigniew Bogucki.
» więcej
2024-03-26, godz. 09:32
Poseł PiS: jak były jakieś zaniedbania Prawa i Sprawiedliwości, to trzeba je rozliczać
Ewentualne zaniedbania rządu Prawa i Sprawiedliwości - trzeba rozliczać. Tak mówi poseł tej partii.
» więcej
2024-03-21, godz. 09:07
Jak zapobiec katastrofie ekologicznej Odry? Nowy dyrektor Wód Polskich w Szczecinie odpowiada
Będą procedury, które zapobiegną powtórce katastrofy ekologicznej Odry. Tak mówił Michał Durka - dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.
» więcej
2024-03-20, godz. 11:19
"W okolicach Kołobrzegu nie będzie kolejnej strefy przemysłowej"
W Korzyścienku nie powstanie park przemysłowy, czy strefa ekonomiczna - uważa kandydat na prezydenta tego nadmorskiego kurortu Jacek Woźniak.
» więcej
2024-03-20, godz. 09:27
Woźniak: będą dwie tury, a prezydent Kołobrzegu będzie miała problem z reelekcją
Obecna prezydent Kołobrzegu Anna Mieczkowska będzie miała problem z reelekcją - stwierdził gość "Rozmów pod krawatem" Jacek Woźniak, również kandydujący na prezydenta Kołobrzegu.
» więcej
2024-03-19, godz. 13:22
Stargard stawia też na turystykę i kulturę
Stargard stawia nie tylko na rozwój parków przemysłowych i miejsca pracy, ale także na turystykę - powiedział w "Rozmowie pod Krawatem" Rafał Zając.
» więcej
2024-03-19, godz. 10:44
"Gospodarka stała się kołem zamachowym Stargardu"
W parkach przemysłowych pod Stargardem działa już blisko 100 firm, które zatrudniają ponad 9000 - wyliczał w "Rozmowie pod Krawatem" prezydent Stargardu Rafał Zając.
» więcej
2024-03-19, godz. 09:06
Prezydent Stargardu: obietnice wyborcze to rodzaj zobowiązania
Nie ma konkurentów, ale z kampanii rezygnować nie zamierza. Tak deklaruje prezydent Stargardu i jednocześnie jedyny kandydat na to stanowisko.
» więcej
2024-03-18, godz. 09:21
"Szczecin nie potrafi zadbać o przedsiębiorców"
Szczecin nie potrafi zadbać o przedsiębiorców - uważa najmłodszy i najnowszy kandydat na prezydenta miasta.
» więcej
2024-03-14, godz. 11:09
Jaroszewicz: moja wypowiedź o prawie aborcyjnym była niefortunna
Bezpieczne miasto, sprawny układ komunikacyjny, mniej betonozy i więcej zieleni. Mieszkańcom Szczecina ma się żyć dobrze i bezpiecznie - tak w skrócie o swoim programie wyborczym mówił w porannych "Rozmowach pod krawatem" kandydat…
» więcej
2024-03-14, godz. 09:28
Kandydat Lewicy na prezydenta: chcę powstrzymać betonozę Szczecina
Mniej betonozy, więcej zieleni i walka z patodeweloperką. To postulaty kandydata Lewicy na prezydenta Szczecina.
» więcej
2024-03-13, godz. 11:26
Dubrawski: priorytetem są inwestycje
Mam odpowiednie doświadczenie samorządowe i wiem jak zdobyć pieniądze na niezbędne inwestycje w gminie - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Waldemar Dubrawski, kandydat na burmistrza Wolina.
» więcej
2024-03-13, godz. 09:09
Kandydat na burmistrza Wolina stawia na budowę dróg lokalnych
Na inwestycje drogowe w swoim programie stawia kandydat na burmistrza Wolina.
» więcej