Twarde dane wskazują na to, że terminal kontenerowy w Świnoujściu jest potrzebny - powiedział wiceminister infrastruktury.
Zdaniem Marka Gróbarczyka, choć epidemia odcisnęła swoje piętno na wielu branżach, to według analiz, ta inwestycja będzie opłacalna.
- Ma szansę stać się również kołem zamachowym dla zachodniopomorskiej gospodarki - oceniał Gróbarczyk w "Rozmowach pod Krawatem" w Radiu Szczecin. - Mamy sytuację bardzo dobrą, jeśli chodzi o zeszły rok. Ponad 100 mln ton przeładowanych towarów w polskich portach, 30 mln w Szczecinie. To pokazuje, że polskie porty się ugruntowały. To jest wygenerowanie zupełnie nowego przepływu towarów i to będzie miało bezpośredni wpływ na wzrost zatrudnienia, przede wszystkim w obszarze gospodarki morskiej.
Terminal ma zajmować około 150 hektarów, miejsca przeładunku kontenerów znajdą się na półwyspie, który zostanie usypany na wodzie.
Ma przeładowywać nawet dwa miliony kontenerów rocznie. Poszczególni armatorzy mają oszczędzać nawet 150 tysięcy dolarów na tym, że ich statki będą zawijać do Świnoujścia, a nie Trójmiasta. Szacowany koszt inwestycji to cztery miliardy złotych. Budowa może rozpocząć się pod koniec roku i potrwa do trzech lat.
- Ma szansę stać się również kołem zamachowym dla zachodniopomorskiej gospodarki - oceniał Gróbarczyk w "Rozmowach pod Krawatem" w Radiu Szczecin. - Mamy sytuację bardzo dobrą, jeśli chodzi o zeszły rok. Ponad 100 mln ton przeładowanych towarów w polskich portach, 30 mln w Szczecinie. To pokazuje, że polskie porty się ugruntowały. To jest wygenerowanie zupełnie nowego przepływu towarów i to będzie miało bezpośredni wpływ na wzrost zatrudnienia, przede wszystkim w obszarze gospodarki morskiej.
Terminal ma zajmować około 150 hektarów, miejsca przeładunku kontenerów znajdą się na półwyspie, który zostanie usypany na wodzie.
Ma przeładowywać nawet dwa miliony kontenerów rocznie. Poszczególni armatorzy mają oszczędzać nawet 150 tysięcy dolarów na tym, że ich statki będą zawijać do Świnoujścia, a nie Trójmiasta. Szacowany koszt inwestycji to cztery miliardy złotych. Budowa może rozpocząć się pod koniec roku i potrwa do trzech lat.
Dodaj komentarz 4 komentarze
Przyszłość ...transport intermodalny.
Transport morski (terminal kontenerowy) + transport kolejowy (hab śródlądowy) > 200 km + transport samochodowy < 200 km
♫♫ dmuchawce, latawce, wiatr...♪♪
♫♪ Daleko z betonu świat....♫♫
lub też: za siedmioma górami, za siedmioma lasami.... :)))
Nie. To nie jest śmieszne.
Przyjeżdża tu taki..... (cytat z Obajtka), gdzie jego partyjny kumpel zaorał dobrze prosperującą stocznię...
I PLUJE ZWOLNIONYM LUDZIOM W TWARZ.
Nie wiedziałem, że Tusk do Szczecina przyjechał. Gazoport i tunel to udane dzieci PiS-u, z terminalem też się uda.
Dużo dla Zach.-POm. zrobił Joachim Brudziński z PIS !
Zobacz także
2024-10-17, godz. 09:12
Ekspert ds. rynku nieruchomości: "ceny nie dość, że się ustabilizowały, to spadają"
Jeśli kupować mieszkanie - to teraz. Tak radzi ekspert do spraw rynku nieruchomości.
» więcej
2024-10-16, godz. 09:05
Coraz więcej dzieci potrzebuje pomocy specjalisty
To przestaje być tematem tabu. Coraz więcej rodziców, ale też dzieci, zdaje sobie sprawę, że potrzebuje pomocy specjalisty. Tak mówiła na naszej antenie przewodnicząca Koła Pomocy Dzieciom z ADHD i Zespołu Aspergera.
» więcej
2024-10-15, godz. 11:44
Nowy krajowy konsultant ds. chirurgii ogólnej o planach i wyzwaniach
To gigantyczne wyzwanie, ale nie będzie się wiązało z wyprowadzką ze Szczecina - tak o swojej nowej funkcji mówi prof. Jerzy Sieńko.
» więcej
2024-10-15, godz. 09:20
"Wczesne wykrycie daje szansę, że nowotwór nigdy się nie rozwinie"
Profilaktyka przynosi efekty. Regularne badania są najlepszą bronią w walce z rakiem - mówił na naszej antenie profesor Jerzy Sieńko.
» więcej
2024-10-14, godz. 09:03
Etyk: z-ca prezydenta Szczecina nie powinien zgłaszać projektów do SBO
Polityka zawłaszcza przestrzeń, która powinna być zagwarantowana dla obywateli - tak gość "Rozmowy pod krawatem" skomentował sytuację, w której zastępca prezydenta Szczecina - Marcin Biskupski zgłosił do Szczecińskiego Budżetu…
» więcej
2024-10-09, godz. 11:37
"Wszyscy narzekają, że zmiany w Polsce idą za wolno. Ale my nie znamy kulis"
Jedni są rozczarowani, inni uważają, że tak jak jest jest dobrze - tak dyplomatycznie na pytanie o to jak wygląda Polska blisko rok po wyborach odpowiedział gość "Rozmowy pod krawatem" Henryk Sawka.
» więcej
2024-10-09, godz. 09:09
Sawka: z przeklinaniem jest jak z kawiorem, jeżeli jemy codziennie to się znudzi
Z przeklinaniem jest jak z jedzeniem kawioru - mówił gość "Rozmowy pod krawatem". Henryk Sawka - rysownik i komentator politycznej rzeczywistości kilka tygodni temu otrzymał tytuł Mistrza Mowy Polskiej 2024. Na naszej antenie pytany…
» więcej
2024-10-08, godz. 09:08
Poseł PiS: są ogromne podstawy ku temu, żeby się branża morska rozwijała
Dla nas najważniejsze było utrzymanie stoczni w Szczecinie - mówi w audycji w "Rozmowa pod krawatem" Marek Gróbarczyk, poseł Prawa i Sprawiedliwości i były minister gospodarki wodnej.
» więcej
2024-10-07, godz. 11:45
Radny Słowik: Podwyżki cen biletów i za parkowanie w strefie nieuniknione
Podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej są nieuniknione, podobnie jak podwyżki opłat za płatne parkowanie i zwiększenie Strefy Płatnego Parkowania - przekonywał w "Rozmowach pod Krawatem" radny Szczecina i współprzewodniczący…
» więcej
2024-10-07, godz. 10:15
Słowik: o zatrudnieniu powinny decydować kompetencje a nie legitymacja partyjna
Każdy przypadek powinniśmy rozpatrywać inaczej - tak o zatrudnianiu w spółkach skarbu państwa mówi Przemysław Słowik, szczeciński radny i współprzewodniczący partii Zieloni.
» więcej
2024-10-04, godz. 11:19
Nowy dyrektor Filharmonii: Trzeba zadbać o zespół, bo to była praca ponad miarę
Mniej koncertów, ale stawianie na ich jakość - to zapowiedź nowego dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii w Szczecinie.
» więcej
2024-10-04, godz. 08:59
Filharmonia czeka na dofinansowanie
Jesteśmy w trakcie rozmów z Urzędem Miasta Szczecin na temat dofinansowania - mówi Przemysław Neumann, dyrygent i nowy dyrektor Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie.
» więcej
2024-10-03, godz. 11:32
Prof. Tarczyński: długi Uniwersytetu Szczecińskiego i moje wysokie zarobki to plotka
Anonimowy pracownik Uniwersytetu Szczecińskiego poinformował Radio Szczecin, że uczelnia ma 25 mln zł długu, nie wypłaca wynagrodzeń za nadgodziny, a w tym czasie wynagrodzenie rektora ma sięgać 72 tysięcy złotych.
» więcej
2024-10-03, godz. 09:12
Rektor US: wielu studentów woli Szczecin od np. Poznania
Niewiele nam brakuje do tego. by być atrakcyjnym miastem akademickim - mówił prof. Waldemar Tarczyński.
» więcej
2024-10-02, godz. 11:15
Afera w Collegium Humanum mocno nadszarpnęła opinie wszystkich uczelni
Inwestycje w powiatach nieco zapomnianych - to główny temat dyskusji podczas konferencji dla młodego samorządu i biznesu organizowanej w Gryficach. To 12. edycja forum organizowanego przez Zachodniopomorską Szkołę Biznesu. W "Rozmowie…
» więcej