Na naszych listach są osoby, które budzą wiele emocji, nie ze wszystkimi się zgadzam mówił w "Rozmowach pod krawatem" Jarosław Rzepa, kandydat Trzeciej Drogi do Sejmu ze Szczecina. Tak komentował obecność na listach koalicji m.in. Ryszarda Petru.
Ten w wywiadzie dla radia RMF FM mówił o tym, że ziemia rolnicza jest towarem i nie widzi problemu, by sprzedawać ją zagranicznym podmiotom.
Jarosław Rzepa z tym się nie zgodził, ale jak mówił to nie jest kluczowa kwestia, a tylko jeden z postulatów. Jak dodawał, nie pozwoli, by taki pomysł został zrealizowany. - To akurat jego osobiste zdanie. Ja jako poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego, nie zgadzam się z tym i mówię to wyraźnie na antenie. Jest kandydatem, którego zgłosił Szymon Hołownia. My zgłosiliśmy choćby pana Dziambora. Na naszej liście są pewne nazwiska, które mogą budzić pewne emocje i taką osobą jest pan Ryszard Petru. Jeżeli będzie mi dane zasiadać w polskim parlamencie po raz drugi, to na pewno nie zgodzę się, aby taki projekt ustawy przeszedł - powiedział Rzepa.
Wyprzedaż ziemi zagranicznym podmiotom zahamowała dopiero ustawa wprowadzona w 2016 roku przed rząd PiS. Wcześniej, w czasach rządów PO-PSL, ziemia była wyprzedawania tzw. "słupom", rolnicy protestowali w tej sprawie.
Wybory parlamentarne odbędą się 15 października.
Jarosław Rzepa z tym się nie zgodził, ale jak mówił to nie jest kluczowa kwestia, a tylko jeden z postulatów. Jak dodawał, nie pozwoli, by taki pomysł został zrealizowany. - To akurat jego osobiste zdanie. Ja jako poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego, nie zgadzam się z tym i mówię to wyraźnie na antenie. Jest kandydatem, którego zgłosił Szymon Hołownia. My zgłosiliśmy choćby pana Dziambora. Na naszej liście są pewne nazwiska, które mogą budzić pewne emocje i taką osobą jest pan Ryszard Petru. Jeżeli będzie mi dane zasiadać w polskim parlamencie po raz drugi, to na pewno nie zgodzę się, aby taki projekt ustawy przeszedł - powiedział Rzepa.
Wyprzedaż ziemi zagranicznym podmiotom zahamowała dopiero ustawa wprowadzona w 2016 roku przed rząd PiS. Wcześniej, w czasach rządów PO-PSL, ziemia była wyprzedawania tzw. "słupom", rolnicy protestowali w tej sprawie.
Wybory parlamentarne odbędą się 15 października.
Zobacz także
2020-04-21, godz. 10:08
Michał Wypij: Zjednoczona Prawica monolitem
Nie ma zagrożenia dla Zjednoczonej Prawicy - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" polityk Porozumienia, Michał Wypij.
» więcej
2020-04-21, godz. 09:15
Rozmowy o zmianie konstytucji: Do kompromisu daleko
Do kompromisu daleko, ale w czasach kryzysu politycy koalicji rządzącej i opozycji powinni rozmawiać. Porozumienie podtrzymuje propozycję zmiany konstytucji i jednej, siedmioletniej kadencji prezydenta - mówił w "Rozmowach pod krawatem"…
» więcej
2020-04-20, godz. 12:18
Wiceprezydent Szczecina apeluje do rządu, na razie bez komentarza wojewody
Wojewoda na razie nie komentuje sprawy listu, jaki do rządu wysłał wiceprezydent Szczecina.
» więcej
2020-04-20, godz. 10:31
Koronawirus uderzył w ruch przygraniczny. A wiele osób z tego żyje...
Szef klubu radnych Koalicji Obywatelskiej mówi o dylematach czasu epidemii - Łukasz Tyszler w "Rozmowie pod krawatem" przyznał, że nie ma łatwej recepty na rozwiązanie problemów ludzi pracujących na pograniczu.
» więcej
2020-04-20, godz. 09:12
Tyszler o kampanii prezydenckiej kandydatki KO: Nie bardzo to wszystko śledzę
Mało kogo w ogóle interesuje kampania - tak szef klubu radnych miejskich Koalicji Obywatelskiej Łukasz Tyszler odpowiadał na pytanie o poczynania kandydatki jego ugrupowania Małgorzaty Kidawy-Błońskiej oraz jej sztabu.
» więcej
2020-04-16, godz. 12:15
Poseł PiS: Sejm musiał się zająć teraz m.in. ustawą dotyczącą aborcji
Sejm musiał teraz zająć się wniesioną przez obywateli ustawą dotyczącą aborcji, bo nie miał wyjścia, takie są procedury - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości Tomasz Latos.
» więcej
2020-04-16, godz. 09:07
Poseł PiS: część opozycji uważa, że "im jest gorzej, tym lepiej"
- Jednym głosem można chwalić działania ministra zdrowia, by jednocześnie twierdzić, że "zabiera się nam wolności obywatelskie" i w tym samym czasie domagać się stanu wyjątkowego, w którym władza faktycznie może wolności zabrać…
» więcej
2020-04-15, godz. 10:46
"Każdy z prezesów prowadzi swoją politykę w zakresie zatrudniania i współpracy"
Niewiele wie na ten temat; prosi, by pytać prezesa "Tramwaje Szczecińskie Spółka z o.o." - tak prezydent Szczecina, Piotr Krzystek odpowiadał na pytanie dotyczące podpisania przez lokalnego polityka umowy z miejską spółką.
» więcej
2020-04-15, godz. 09:10
Prezydent Szczecina: Strategia ministra Szumowskiego jest niezła
Utrzymać aktywność miasta, zadbać o działające w Szczecinie firmy i lokalną gospodarkę - tak o strategii urzędu w dobie pandemii koronawirusa mówił w środę prezydent Piotr Krzystek w "Rozmowach pod krawatem".
» więcej
2020-04-14, godz. 09:09
Rząd przedstawi rekomendacje dot. warunków przeprowadzenia wyborów
To będzie kluczowy tydzień dla wyborów, zbliża się czas decyzji w tej sprawie - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości, prof. Jacek Kurzępa.
» więcej
2020-04-09, godz. 10:43
Caritas w walce z epidemią
Caritas ma plany przeznaczenia 20 milionów złotych na pomoc w walce z epidemią.
» więcej
2020-04-09, godz. 09:18
"Zmieniła się forma, ale istota Wielkanocy pozostaje"
Rzecznik Konferencji Episkopatu Polski ks. dr Paweł Rytel-Andrianik mówił w "Rozmowach pod krawatem", że obecnie rekordy biją transmisje mszy świętych, a internet to dobre miejsce, aby zamanifestować swoją wiarę.
» więcej
2020-04-08, godz. 10:23
Sochański zapytany o wybory korespondencyjne. Tak odpowiedział
W krajach demokratycznych funkcjonuje głosowanie korespondencyjne - mówił w "Rozmowach pod krawatem" szczeciński prawnik Bartłomiej Sochański.
» więcej
2020-04-07, godz. 09:13
Lubczyk z PSL: wybory będą bezpiecznie, gdy sytuacja będzie ustabilizowana
Liczy na stan klęski żywiołowej, żeby "firmy mogły się odbudować" - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł PSL Radosław Lubczyk.
» więcej
2020-04-02, godz. 08:59
Posłanka Lewicy: To nie czas na polityczne wojny
Nie możemy dopuścić, żeby Sejm nie pracował. Gdyby do tego doszło, posłowie nie mieliby kontroli nad rządem - mówiła w "Rozmowach pod krawatem" posłanka Lewicy Katarzyna Kotula.
» więcej