Na naszych listach są osoby, które budzą wiele emocji, nie ze wszystkimi się zgadzam mówił w "Rozmowach pod krawatem" Jarosław Rzepa, kandydat Trzeciej Drogi do Sejmu ze Szczecina. Tak komentował obecność na listach koalicji m.in. Ryszarda Petru.
Ten w wywiadzie dla radia RMF FM mówił o tym, że ziemia rolnicza jest towarem i nie widzi problemu, by sprzedawać ją zagranicznym podmiotom.
Jarosław Rzepa z tym się nie zgodził, ale jak mówił to nie jest kluczowa kwestia, a tylko jeden z postulatów. Jak dodawał, nie pozwoli, by taki pomysł został zrealizowany. - To akurat jego osobiste zdanie. Ja jako poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego, nie zgadzam się z tym i mówię to wyraźnie na antenie. Jest kandydatem, którego zgłosił Szymon Hołownia. My zgłosiliśmy choćby pana Dziambora. Na naszej liście są pewne nazwiska, które mogą budzić pewne emocje i taką osobą jest pan Ryszard Petru. Jeżeli będzie mi dane zasiadać w polskim parlamencie po raz drugi, to na pewno nie zgodzę się, aby taki projekt ustawy przeszedł - powiedział Rzepa.
Wyprzedaż ziemi zagranicznym podmiotom zahamowała dopiero ustawa wprowadzona w 2016 roku przed rząd PiS. Wcześniej, w czasach rządów PO-PSL, ziemia była wyprzedawania tzw. "słupom", rolnicy protestowali w tej sprawie.
Wybory parlamentarne odbędą się 15 października.
Jarosław Rzepa z tym się nie zgodził, ale jak mówił to nie jest kluczowa kwestia, a tylko jeden z postulatów. Jak dodawał, nie pozwoli, by taki pomysł został zrealizowany. - To akurat jego osobiste zdanie. Ja jako poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego, nie zgadzam się z tym i mówię to wyraźnie na antenie. Jest kandydatem, którego zgłosił Szymon Hołownia. My zgłosiliśmy choćby pana Dziambora. Na naszej liście są pewne nazwiska, które mogą budzić pewne emocje i taką osobą jest pan Ryszard Petru. Jeżeli będzie mi dane zasiadać w polskim parlamencie po raz drugi, to na pewno nie zgodzę się, aby taki projekt ustawy przeszedł - powiedział Rzepa.
Wyprzedaż ziemi zagranicznym podmiotom zahamowała dopiero ustawa wprowadzona w 2016 roku przed rząd PiS. Wcześniej, w czasach rządów PO-PSL, ziemia była wyprzedawania tzw. "słupom", rolnicy protestowali w tej sprawie.
Wybory parlamentarne odbędą się 15 października.
Zobacz także
2019-05-15, godz. 11:56
Działaczka Wiosny komentuje aferę pedofilską w Słupsku
Działaczka Wiosny komentuje aferę pedofilską w Słupsku z czasów, gdy miastem rządził Robert Biedroń. - Oczywiście, że w tej sprawie zachował się właściwie - zapewniała Anita Kucharska-Dziedzic w "Rozmowie pod krawatem".
» więcej
2019-05-15, godz. 09:24
Partia Wiosna chce zmusić UE do zmiany polityki mieszkaniowej
Zmusić, wywrzeć presję na wszystkie unijne kraje, żeby realizowały wspólną politykę mieszkaniową. Tak o jednej z tez programu partii Wiosna, czyli propozycji dofinansowania z unijnych środków budowy 10 milionów lokali w Europie…
» więcej
2019-05-14, godz. 10:52
Postawa Koalicji ws. Kościoła "hipokryzją najwyższych lotów"
Do wyborów idą z postulatami zwiększenia roli demokracji w Polsce, liczą na zdobycie 3-4 mandatów w skali kraju, a konkurencji ze strony Konfederacji się nie boją - tak poseł Paweł Grabowski z Kukiz'15 mówił o sytuacji jego…
» więcej
2019-05-14, godz. 09:27
Poseł Kukiz'15: państwo nie zawsze w taki sam sposób traktowało obywateli
Nie dopatruje się motywów politycznych w dacie publikacji filmu o pedofilii w Kościele. Poseł Paweł Grabowski z Kukiz'15 w "Rozmowie pod krawatem" podkreślał, że w jego ocenie najważniejszym pytaniem na które należy sobie przy…
» więcej
2019-05-13, godz. 14:32
"Piłsudski jest fundatorem polskiej niepodległości i powinien być uczczony"
Monumentalny pomnik Marszałka na koniu w okolicy Zamku Książąt Pomorskich - tak na pytanie o możliwą lokalizację monumentu odpowiadał Jarosław Kaczyński w "Rozmowie pod krawatem".
» więcej
2019-05-13, godz. 11:20
"Jednym z naszych celów jest złamanie mechanizmu lobbystycznego"
Złamanie "mechanizmu lobbystycznego", aby Polska mogła się rozwijać - o tym mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes PiS Jarosław Kaczyński.
» więcej
2019-05-13, godz. 10:16
"Tzw. ustawy 447 w ogóle nie bierzemy pod uwagę"
Żądania nie mające żadnej podstawy; w ogóle nie bierzemy pod uwagę ustawy 447 - podkreślał w "Rozmowie pod krawatem" prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński.
» więcej
2019-05-13, godz. 09:13
Prezes PiS: Polska nie zgadza się na drugorzędność w Unii
W tej kampanii toczy się spór o przyszłość naszego kraju, Europy i Unii Europejskiej, w której Polska chce być, ale i chce ją reformować - mówił w "Rozmowie pod krawatem" prezes Prawa i Sprawiedliwości.
» więcej
2019-05-09, godz. 09:28
Senator Jan Żaryn ocenił cztery lata rządów. "Udało się skutecznie walczyć z ubóstwem"
Senator Prawa i Sprawiedliwości Jan Żaryn ocenia cztery lata rządów jego formacji: - Realizujemy nasz program, wdrożyliśmy z sukcesem 500 plus, dzięki czemu udało się skutecznie walczyć z ubóstwem - podkreślał polityk w "Rozmowie…
» więcej
2019-05-08, godz. 11:03
Kandydat Konfederacji do PE nie wie, że stocznia należy do polskiego ministerstwa
Krzysztof Tuduj w "Rozmowie pod krawatem" pyta o to, "w jakim stopniu Stocznia Szczecińska jest przejęta przez kapitał niemiecki" - mówi "jedynka" listy Konfederacji do europarlamentu w naszym regionie.
» więcej
2019-05-08, godz. 09:34
Tuduj z Ruchu Narodowego: samorządy zadłużają się i budują jakieś "misie"
Wiceprezes Ruchu Narodowego o przyszłości Polski w Unii Europejskiej: - Bądźmy tam o ile będzie to dla nas korzystne, w innym wypadku przygotujmy się na opuszczenie Wspólnoty - mówił w "Rozmowie pod krawatem" Krzysztof Tuduj.
» więcej
2019-05-07, godz. 11:16
Libicki o motywacjach szefa ZNP: Wszystkie związki są upolitycznione
Wszystkie związki zawodowe w Polsce są upolitycznione - oceniał w "Rozmowach pod krawatem" senator Jan Filip Libicki.
» więcej
2019-05-07, godz. 09:28
Senator PSL tłumaczy zachowanie swojego szefa
Prezes PSL stanowczo odciął się od antykościelnego wystąpienia, że nawet w "Gazecie Wyborczej" stwierdzili, że "mówi PiS-em" - zapewniał w "Rozmowie pod krawatem" senator PSL Jan Filip Libicki.
» więcej
2019-05-06, godz. 14:18
"Jeżeli chcemy dogonić Niemcy, to musimy zacząć inwestować w ludzi"
Kandydatka Lewicy Razem o strajku nauczycieli: od 30 lat rządzący Polską popełniają "haniebny błąd pogardliwego traktowania ludzi pracujących na rzecz państwa" - mówiła w "Rozmowie pod krawatem" Julia Zimmermann.
» więcej
2019-05-06, godz. 09:54
"Przez wieloletnie zaniedbania Szczecin jest niezbyt dobrze skomunikowany ze stolicą"
Szczecin kojarzy się jej z pięknymi magnoliami, a nie podoba się jej skomunikowanie stolicy województwa zachodniopomorskiego ze stolicą - ocenia Julia Zimmermann, liderka listy Lewicy Razem w naszym okręgu, mieszkanka Warszawy.
» więcej