Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
GIERMASZ-Gramy po polsku na 28.10.23
Po debiucie dostaje naprawdę dobre recenzje - i mamy nadzieję, że także gracze zagłosują swoimi portfelami na kontynuację cyberpunkowej, zręcznościowej przygody. Tak czy owak, jak podkreśla gospodarz kącika Gramy po polsku, twórcy mają już pewne powody do świętowania. Podobnie jak pewne polskie studio, które właśnie skończyło 15 lat. Ładny wynik w niełatwym świecie gamedevu. Inne studio liczy (duże) pieniądze wydane na produkcję swojego dzieła, a że sprzedaż już jest niezła, to mamy nadzieję, że i te wydatki się zwrócą.
GIERMASZ-Gramy po polsku na 21.10.23
No, może z tym upadkiem to nie należy przesadzać, natomiast jasno trzeba stwierdzić, że premiera kolejnej polskiej - a wyczekiwanej przez wielu graczy na całym świecie - produkcji nie przebiegła idealnie. Gospodarz kącika Gramy po polsku Michał Król przedstawia w tym odcinku wielce prawdopodobne (zastrzegając, że źródłem są anonimowe przecieki) kulisy tej sytuacji. Poza tym, dobre informacje z festiwalu wersji demonstracyjnych, urządzanym przez znany sklep. Wśród udostępnionych fragmentów gier, bardzo wiele rodzimych produkcji zyskało sporo uwagi graczy.
GIERMASZ PGA 23 - Radosław Grabowski z CD ProjektRED o nowościach w Cyberpunk 2077
GIERMASZ PGA 23 - Wojciech Bylina z One More Level opowiada o Ghostrunner II
GIERMASZ PGA 23 - Agnieszka Korzewska z Fool's Theory opowiada o The Thaumaturge
GIERMASZ PGA 24 - Konrad Adamczewski z 11bit studios opowiada o The Alters
GIERMASZ PGA 23 - Michał Neugarten z MGP Studios opowiada o Unbroken
GIERMASZ PGA 23 - Mateusz Rautenstrauch-Gerc z Atomic Wolf opowiada o Yet Another Fantasy Title
GIERMASZ PGA 23 - Jędrzej Kołecki z Mad Mind Studios opowiada o planach wydawniczych
GIERMASZ PGA 23 - Michał Wilkiński twórca Bearnard opowiada o grze
GIERMASZ PGA 23 - Jakub Maciej z Galaktus opowiada o Tarnished Blood
GIERMASZ PGA 23 - Bartłomiej Nowosiński z Retrovibe opowiada o planach wydawniczych
Oczywiście wszystkie wywiady znalazły się w audycji z 14 października - a dla Waszej wygody tutaj możecie wybrać i posłuchać każdego z nich z osobna. Wielkie budżety, duże studia, produkcje znane graczom na całym świecie - i twórcy niezależni, zespoły budujące swoją markę czy wydawnictwa, które starają się pokazać coś nowego i ciekawego. Tak było właśnie na PGA 2023. Za merytoryczną stronę jak zawsze odpowiadał gospodarz kącika Gramy po polsku, czyli Michał Król.

Zobacz także

2024-04-13, godz. 06:00 Open Roads [Xbox Series X] Rodzinne relacje nie brzmią atrakcyjnie w kontekście scenariusza gry komputerowej, bo jednak to temat trudny i trzeba umieć go pokazać. Twórcy znanego wszystkim Gone Home postanowili jednak podjąć się tego wyzwania i ubrali to w ciekawą… » więcej 2024-04-13, godz. 05:50 [13.04.2024] Giermasz #594 - Gry historiami stoją W tym odcinku nie będzie wywiadu z polskimi twórcami - te wrócą za tydzień, mamy za to trzy recenzje. Jarek Gowin rzucił się na potwora Dragon's Dogma II i ogólnie chwali, ale - jak mówi - mogłoby być dużo lepiej. Kacper Narodzonek… » więcej 2024-04-06, godz. 12:24 [6.04.2024] Giermasz #593 - Retro Kolejny raz mierzymy się z okresem świąteczno-urlopowym. Kacper i Jarek odpoczywali (pewnie z przejedzenia), więc program przygotował Michał Król. Tym razem krótszy, ale treściwy. Posłuchać możecie bardzo ciekawej rozmowy z Darkiem… » więcej 2024-04-06, godz. 12:12 [6.04.2024] Wywiad - Darek Łęczycki, szef studia Trigger Labs Darek Łęczycki stworzył w życiu wiele gier. To nie tylko szef studia Trigger Labs , które kilka miesięcy temu wydało grę Pandemic Train, to także wielki fan retro. W wywiadzie porozmawialiśmy o premierze, o kolejnej grze i planach… » więcej 2024-04-06, godz. 12:02 Speedball 2: Brutal Deluxe (1990 r.) W roku 1990 studio The Bitmap Brothers wydało kontynuację swojej dość popularnej gry. Speedball 2: Brutal Deluxe traktowała o futurystycznym sporcie przyszłości, który bazował na... nieczystych zagraniach. Albo mówiąc wprost: brutalności… » więcej 2024-03-30, godz. 06:00 Pinball Dreams (1992 r.) W latach 90. wielką popularnością cieszyły się stojące w wielu knajpach i lokalach flippery. Najczęściej dwie ruchome łapki, pochylony stół i latająca w dużą prędkością metalowa kulka. Cel: zdobyć jak najwięcej punktów… » więcej 2024-03-30, godz. 06:00 Winter Survival [wczesny dostęp PC] Wczesny dostęp. Etap, który może wywindować twój tytuł do miana hitu, ale również może go pogrzebać. Zawsze przy recenzji early accessów patrzy się trochę życzliwszym okiem na optymalizację, jakieś niedopracowane tekstury czy… » więcej 2024-03-30, godz. 06:00 Winter Survival [wczesny dostęp PC] Wczesny dostęp. Etap, który może wywindować twój tytuł do miana hitu, ale również może go pogrzebać. Zawsze przy recenzji early accessów patrzy się trochę życzliwszym okiem na optymalizację, jakieś niedopracowane tekstury czy… » więcej 2024-03-30, godz. 06:00 Winter Survival [wczesny dostęp PC] Wczesny dostęp. Etap, który może wywindować twój tytuł do miana hitu, ale również może go pogrzebać. Zawsze przy recenzji early accessów patrzy się trochę życzliwszym okiem na optymalizację, jakieś niedopracowane tekstury czy… » więcej 2024-03-30, godz. 06:00 Contra: Operation Galuga [Xbox Series X] Ponad 30 lat. Tyle minęło od czasu, kiedy z najlepszym kumplem - Danielem - graliśmy w tę grę na Pegasusie. U niego, ja nie miałem Pegasusa. Contra powraca z podtytułem "Operation Galuga". Powraca i robi to w świetnym stylu, wspomnienia… » więcej
26272829303132