Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
GIERMASZ-Gramy po polsku na 28.10.23
Po debiucie dostaje naprawdę dobre recenzje - i mamy nadzieję, że także gracze zagłosują swoimi portfelami na kontynuację cyberpunkowej, zręcznościowej przygody. Tak czy owak, jak podkreśla gospodarz kącika Gramy po polsku, twórcy mają już pewne powody do świętowania. Podobnie jak pewne polskie studio, które właśnie skończyło 15 lat. Ładny wynik w niełatwym świecie gamedevu. Inne studio liczy (duże) pieniądze wydane na produkcję swojego dzieła, a że sprzedaż już jest niezła, to mamy nadzieję, że i te wydatki się zwrócą.
GIERMASZ-Gramy po polsku na 21.10.23
No, może z tym upadkiem to nie należy przesadzać, natomiast jasno trzeba stwierdzić, że premiera kolejnej polskiej - a wyczekiwanej przez wielu graczy na całym świecie - produkcji nie przebiegła idealnie. Gospodarz kącika Gramy po polsku Michał Król przedstawia w tym odcinku wielce prawdopodobne (zastrzegając, że źródłem są anonimowe przecieki) kulisy tej sytuacji. Poza tym, dobre informacje z festiwalu wersji demonstracyjnych, urządzanym przez znany sklep. Wśród udostępnionych fragmentów gier, bardzo wiele rodzimych produkcji zyskało sporo uwagi graczy.
GIERMASZ PGA 23 - Radosław Grabowski z CD ProjektRED o nowościach w Cyberpunk 2077
GIERMASZ PGA 23 - Wojciech Bylina z One More Level opowiada o Ghostrunner II
GIERMASZ PGA 23 - Agnieszka Korzewska z Fool's Theory opowiada o The Thaumaturge
GIERMASZ PGA 24 - Konrad Adamczewski z 11bit studios opowiada o The Alters
GIERMASZ PGA 23 - Michał Neugarten z MGP Studios opowiada o Unbroken
GIERMASZ PGA 23 - Mateusz Rautenstrauch-Gerc z Atomic Wolf opowiada o Yet Another Fantasy Title
GIERMASZ PGA 23 - Jędrzej Kołecki z Mad Mind Studios opowiada o planach wydawniczych
GIERMASZ PGA 23 - Michał Wilkiński twórca Bearnard opowiada o grze
GIERMASZ PGA 23 - Jakub Maciej z Galaktus opowiada o Tarnished Blood
GIERMASZ PGA 23 - Bartłomiej Nowosiński z Retrovibe opowiada o planach wydawniczych
Oczywiście wszystkie wywiady znalazły się w audycji z 14 października - a dla Waszej wygody tutaj możecie wybrać i posłuchać każdego z nich z osobna. Wielkie budżety, duże studia, produkcje znane graczom na całym świecie - i twórcy niezależni, zespoły budujące swoją markę czy wydawnictwa, które starają się pokazać coś nowego i ciekawego. Tak było właśnie na PGA 2023. Za merytoryczną stronę jak zawsze odpowiadał gospodarz kącika Gramy po polsku, czyli Michał Król.

Zobacz także

2023-04-29, godz. 06:00 [29.04.2023] Giermasz#548 - Walczymy i budujemy Wojna - ale w wydaniu zabawkowym. Tak można w skrócie opisać recenzowany przez Andrzeja Kutysa pakiet dwóch odrestaurowanych gier Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp . Turowa strategia "na wesoło" - jeżeli polubicie, zabawy będzie na długie… » więcej 2023-04-29, godz. 06:00 Horizon Forbidden West: Burning Shores (DLC) [PlayStation 5] Kilkudziesięciogodzinna przygoda Aloy w Horizon Forbidden West mogłaby się po prostu zakończyć happy endem. Jednak bohaterka po pokonaniu Zenitów nie mogła usiedzieć w miejscu i ruszyła na poszukiwania informacji o zbliżającym się… » więcej 2023-04-29, godz. 06:00 Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp [Switch] Plastikowe żołnierzyki toczą swoje plastikowe wojny w turowych starciach na podzielonej w kwadraty planszy. Wyglądającej też odpowiednio zabawkowo. Jednostki mają swoje plusy i minusy, tradycyjnie piechota przegra w starciu z czołgiem… » więcej 2023-04-29, godz. 06:00 Flooded [PC] Każdy z nas raczej zna założenia city buildera. Rozbudowujemy miasto, zbieramy surowce, odblokowujemy nowe budynki i tak dalej, po to, aby nasza metropolia się rozrastała i miała coraz więcej mieszkańców. We Flooded główne założenia… » więcej 2023-04-22, godz. 06:00 Dead Island 2 [Xbox Series X] Po blisko dekadzie oczekiwania druga wyspa - choć tak naprawdę miasto - (nie)umarłych trafiła w moje ręce. Oczekiwań nie miałem żadnych, więc nie mogłem się zawieść, za to mogłem bardzo pozytywnie zaskoczył. No i Dead Island… » więcej 2023-04-22, godz. 06:00 Dead Island 2 [Xbox Series X] Po blisko dekadzie oczekiwania druga wyspa - choć tak naprawdę miasto - (nie)umarłych trafiła w moje ręce. Oczekiwań nie miałem żadnych, więc nie mogłem się zawieść, za to mogłem bardzo pozytywnie zaskoczył. No i Dead Island… » więcej 2023-04-22, godz. 06:00 Beyond Contact [PC] Gry survivalowe nie są dla każdego. Zbieranie każdej możliwej śrubki, linki czy kabelka (niepotrzebne skreślić), aby potem zrobić filtr, szkło powiększające, pochodnię czy inny potrzebny nam do rozgrywki przedmiot - znam ludzi… » więcej 2023-04-22, godz. 06:00 Beyond Contact [PC] Gry survivalowe nie są dla każdego. Zbieranie każdej możliwej śrubki, linki czy kabelka (niepotrzebne skreślić), aby potem zrobić filtr, szkło powiększające, pochodnię czy inny potrzebny nam do rozgrywki przedmiot - znam ludzi… » więcej 2023-04-22, godz. 06:00 Final Fantasy Pixel Remaster [PlayStation 5] Dawno, dawno temu - a tak konkretnie w 1987 roku w Japonii, Hironobu Sakaguchi, pracownik podupadającej firmy Square, zaproponował szefostwu projekt, który miał być ich finalnym dziełem. Jak internetowa wieść niesie, wzorem Dragon… » więcej 2023-04-22, godz. 06:00 Final Fantasy Pixel Remaster [PlayStation 5] Dawno, dawno temu - a tak konkretnie w 1987 roku w Japonii, Hironobu Sakaguchi, pracownik podupadającej firmy Square, zaproponował szefostwu projekt, który miał być ich finalnym dziełem. Jak internetowa wieść niesie, wzorem Dragon… » więcej
68697071727374