Dwie premiery recenzujemy w tym wydaniu programu. Jarek Gowin miał już wcześniej okazję testować poprzednie gry studia, które stworzyło
Atlas Fallen. W opinii naszego redakcyjnego kolegi, jest to produkcja z niewykorzystanym potencjałem. Z kolei Andrzej Kutys (znowu metroidvania się trafiła), bardzo poleca Blasphemous 2. Świetny pixel art, wymagająca acz satysfakcjonująca rozgrywka wynagradza czas i zaangażowanie, jakie trzeba poświęcić na przejście tej produkcji. I jeszcze port Red Dead Redemption, który właśnie zadebiutował na PlayStation 4/5 i Nintendo Switch. A co z Xbox-em, czy warto inwestować w grę sprzed ponad 10 lat? I jak to jest z polską wersją językową? Andrzej Kutys przetestował i o zamieszaniu z tym wydaniem opowiada. W tym programie posłuchacie też przygotowanego przez Andrzeja Kutysa przeglądu aktualności branży gier wideo. Michał Król zaprasza też do kącika Gramy po polsku.
Z nowymi siłami wracamy po urlopach i zapraszamy na kolejne wydanie Giermaszu! Zresztą, po już potężnych premierach roku 2023, kolejne miesiące zapowiadają się bardzo bogato, więc zapas energii na ogrywanie tych wszystkich nowości przyda się wszystkim graczom. A my dzisiaj lecimy z metroidvanią dla młodszych: fan gatunku Andrzej Kutys dobrze się bawił Disney Illusion Island, choć ostrzega, że wytrawny gracz może ten tytuł traktować jako przystawkę a nie główne danie. Z kolei Michał Król po raz kolejny (bo testował też "jedynkę") świetnie się bawił zwariowanym "symulatorem" (duży cudzysłów!) przeprowadzek Moving Out 2. Salwy śmiechu macie gwarantowane. I jeszcze odrobina nostalgii w nieco odświeżonym - i wciąż wyglądającym jak ponad dwie dekady temu - Quake II Remastered. Jarek Gowin nie narzeka jednakowoż. Poza tym w Giermaszu polecamy przygotowany przez Andrzeja Kutysa przegląd aktualności branży.
Dwie bardzo różne produkcje testujemy w tym programie. Z jednej strony tytuł, który przygotowało kultowe już studio, które swoje "soulsy" sprzedaje w milionowych nakładach - więc można założyć, że budżetu na
Armored Core VI: Fires of Rubicon nie brakło. A że nie była to źle zainwestowana kasa, podkreśla Jarek Gowin, zachwycony walkami mechów, wielkich robotów na ekranie. Z drugiej strony tytuł przygotowany przez nieco ponad 30 osób, raptem drugi w historii niezależnego studia z Kanady. I inspirowane klasykami jRPG zachwyciło już mnóstwo graczy, świetnie jak na "indyka" się sprzedaje - także Andrzej Kutys bardzo poleca "nowoczesne piksele" w grze Sea of Stars. Także Andrzej Kutys przygotował przegląd aktualności branży gier wideo. W tym programie przypominamy także Stary, ale jary Wipeout.
Zobacz także
2024-07-06, godz. 07:00
[6.07.2024] Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation
Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation . Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
FIFA Street (2005 r.)
Ciężko jest wymyślić coś nowego w grach o tematyce sportowej. Jasno ustalone zasady, znana rozgrywka, ogólnie - nic, czego wcześniej nie widzieliśmy. Jednak czasem udaje się znaleźć ten jeden złoty samorodek, który jest rzeczywiście…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5]
Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth musiałem ocenić wysoko. Druga część trylogii remake’ów klasyka gatunku jRPG…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5]
Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth musiałem ocenić wysoko. Druga część trylogii remake’ów klasyka gatunku jRPG…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5]
Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth musiałem ocenić wysoko. Druga część trylogii remake’ów klasyka gatunku jRPG…
» więcej
2024-07-06, godz. 06:00
[6.07.2024] Giermasz #606 - RPG, chomiki i piłka nożna
Zapraszamy na wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". W programie jedna recenzja, rozmowa z niezależnym polskim twórcą i kolejną część kącika "Stare ale jare". Sprawdziliśmy drugą część trylogii remake’ów…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
Pinball Illusions (1995 r.)
Pinball Illusions z 1995 roku to ostatni z dwuwymiarowych flipperów przygotowany przez szwedzkie studio Digital Illusions. W kąciku Stare ale jare mówiliśmy o dwóch poprzednich odsłonach, więc warto zająć się... najbardziej nietypową…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
[29.06.2024] Rozmowa - Łukasz Spierewka ze studia Afterburn
Jedna z najdłuższych rozmów w naszym cyklu. Łukasz Spierewka jest założycielem studia Afterburn, które na koncie ma kilka udanych gier z gatunku logiczna/puzzle. Z twórcą rozmawiałem o ich minimalizmie, złotym środku gwarantującym…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
Stellar Blade [PlayStation 5]
Jedni powiedzą, że Stellar Blade jest dla facetów-wzrokowców, bo bohaterka ma pełną szafę interesujących i mało zakrywających strojów. Ja powiem, że to świetny RPG akcji w klimatach postapo, z ciekawą fabułą, dobrym systemem…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
Stellar Blade [PlayStation 5]
Jedni powiedzą, że Stellar Blade jest dla facetów-wzrokowców, bo bohaterka ma pełną szafę interesujących i mało zakrywających strojów. Ja powiem, że to świetny RPG akcji w klimatach postapo, z ciekawą fabułą, dobrym systemem…
» więcej