Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » AUDYCJE GIERMASZU » ARCHIWUM AUDYCJI » ARCHIWUM 2023
GIERMASZ-Program z 26.08.23
Dwie premiery recenzujemy w tym wydaniu programu. Jarek Gowin miał już wcześniej okazję testować poprzednie gry studia, które stworzyło Atlas Fallen. W opinii naszego redakcyjnego kolegi, jest to produkcja z niewykorzystanym potencjałem. Z kolei Andrzej Kutys (znowu metroidvania się trafiła), bardzo poleca Blasphemous 2. Świetny pixel art, wymagająca acz satysfakcjonująca rozgrywka wynagradza czas i zaangażowanie, jakie trzeba poświęcić na przejście tej produkcji. I jeszcze port Red Dead Redemption, który właśnie zadebiutował na PlayStation 4/5 i Nintendo Switch. A co z Xbox-em, czy warto inwestować w grę sprzed ponad 10 lat? I jak to jest z polską wersją językową? Andrzej Kutys przetestował i o zamieszaniu z tym wydaniem opowiada. W tym programie posłuchacie też przygotowanego przez Andrzeja Kutysa przeglądu aktualności branży gier wideo. Michał Król zaprasza też do kącika Gramy po polsku.
GIERMASZ-Program z 19.08.23
Z nowymi siłami wracamy po urlopach i zapraszamy na kolejne wydanie Giermaszu! Zresztą, po już potężnych premierach roku 2023, kolejne miesiące zapowiadają się bardzo bogato, więc zapas energii na ogrywanie tych wszystkich nowości przyda się wszystkim graczom. A my dzisiaj lecimy z metroidvanią dla młodszych: fan gatunku Andrzej Kutys dobrze się bawił Disney Illusion Island, choć ostrzega, że wytrawny gracz może ten tytuł traktować jako przystawkę a nie główne danie. Z kolei Michał Król po raz kolejny (bo testował też "jedynkę") świetnie się bawił zwariowanym "symulatorem" (duży cudzysłów!) przeprowadzek Moving Out 2. Salwy śmiechu macie gwarantowane. I jeszcze odrobina nostalgii w nieco odświeżonym - i wciąż wyglądającym jak ponad dwie dekady temu - Quake II Remastered. Jarek Gowin nie narzeka jednakowoż. Poza tym w Giermaszu polecamy przygotowany przez Andrzeja Kutysa przegląd aktualności branży.
GIERMASZ-Program z 02.09.23
Dwie bardzo różne produkcje testujemy w tym programie. Z jednej strony tytuł, który przygotowało kultowe już studio, które swoje "soulsy" sprzedaje w milionowych nakładach - więc można założyć, że budżetu na Armored Core VI: Fires of Rubicon nie brakło. A że nie była to źle zainwestowana kasa, podkreśla Jarek Gowin, zachwycony walkami mechów, wielkich robotów na ekranie. Z drugiej strony tytuł przygotowany przez nieco ponad 30 osób, raptem drugi w historii niezależnego studia z Kanady. I inspirowane klasykami jRPG zachwyciło już mnóstwo graczy, świetnie jak na "indyka" się sprzedaje - także Andrzej Kutys bardzo poleca "nowoczesne piksele" w grze Sea of Stars. Także Andrzej Kutys przygotował przegląd aktualności branży gier wideo. W tym programie przypominamy także Stary, ale jary Wipeout.